recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ethernet til ny chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ethernet til ny chromecast

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ethernet til ny chromecast
    Sendt: 17-April-2021 kl. 13:29
Jeg er hoppet på den nye chromecast med Google TV, men er ikke imponeret over modtagelse via WiFi, så ville gerne prøve at kable internettet. Synes dog Ikke  jeg kan finde adapteren online ingen steder, er der nogen der ved hvor den købes? 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 13:43
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Synes dog Ikke  jeg kan finde adapteren online ingen steder, er der nogen der ved hvor den købes? 

Hej.

Der findes en del USB-C netværks adaptorer der virker med den nye Chromecast med Google TV, og nogle har enda indbygget USB hub. Men der findes også mange der ikke virker.

Den der altid virker, er den strømforsyning med indbygget netværkskort, som Google selv laver. Men jeg har endnu ikke set den til salg i Danmark. Her er et tysk link:


Hilsen Carsten.
    
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 14:51


Hej igen.

Jeg har fundet en tysk forhandler af Chromecsat med Google TV, som sender til Danmark. Her er et link:


Du kan evt spørge om de sælger den strømforsyning med ethernet, som jeg tidligere har linket til, og om de vil sende den til Danmark?

Hilsen Carsten.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 16:20
Takker, det er den officielle jeg leder efter. Jeg prøver at spørge dem....
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2021 kl. 18:23
Jeg har lidt på fornemmelsen, at den officielle ethernet-adapter kun kan købes hos Google selv. Men det er heldigvis heller ikke noget problem, da man jo bare kan bruge en forwarder. Selv har jeg adskillige gange brugt forwarderen Mailboxde.com, også ift. køb fra den tyske Google Store. De vil skulle have omkring 16 € for at sende adapteren videre til en dansk adresse. Mailboxde.com kræver dog PayPal. Der findes selvfølgelig også andre forwardere, men jeg synes umiddelbart, at det ser ud til, at de er omkring 50 % dyrere. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu