recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS for en nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS for en nybegynder

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2021 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

en PC kan ikke bare lige læse data på en disk fra en NAS da de bruger andet filsystem 

jeg bruger qnap og der er der ikke problemer med og se indholdet på en alm pc når disken sidder i en ekstern harddisk skuffe
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2021 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

en PC kan ikke bare lige læse data på en disk fra en NAS da de bruger andet filsystem 

jeg bruger qnap og der er der ikke problemer med og se indholdet på en alm pc når disken sidder i en ekstern harddisk skuffe

Tror ikke trådstarter bruger qnap ;-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2021 kl. 15:01
og slet ikke hvis der er tale om en disk der har siddet i et Raid. Ext4 kan sagtens læses uden problemer via en applikation der understøtter formatet, men det kræver at disken sidder alene og ikke er en del af et raid array. Til gengæld skriver trådstarter "netværksharddisk" - og senere at hans "seagate" ikke kan nås. Med andre ord. Det lugter henad at den seagate har været brugt enten i en rigtig nas, eller også har han smidt en Seagate USB harddisk på sin router for at lade den være NAS.
Men indtil trådstarter selv beskriver hvad det er han har gjort, så har vi ikke mulighed for at komme med andet end gisninger.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 21:05
Min nas som er stået af er hverken en qnap eller synology. Det er en pligt n play læsning købt i Elgiganten for 4 år siden. Det er en sort kasse indeholdende en harddisk, denne sorte kasse kan så sættes til netværket og bliver en netværks harddisk. 


Det hedder mig bekendt seagate personal cloud.. 

Hvad er det for en driver eller program jeg måske kan indstallere på min computer for måske at kunne tilgå min harddisk når denne fysisk er taget ud af dens hardware? Jeg er villig til at prøve det meste. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

Hvad er det for en driver eller program jeg måske kan indstallere på min computer for måske at kunne tilgå min harddisk når denne fysisk er taget ud af dens hardware? Jeg er villig til at prøve det meste. 

Hej.

Du kan bruge Ext2Fsd-0.69.exe. Her er et link med mere info:


Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

Hvad er det for en driver eller program jeg måske kan indstallere på min computer for måske at kunne tilgå min harddisk når denne fysisk er taget ud af dens hardware? Jeg er villig til at prøve det meste. 


Start med at gå ind i diskhåndtering og se om disken dukker op der.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 20:11
Hvordan går det med den havarerede disk? Er den røget af sted til et firma, som kan gendanne filerne? Eller ligger den bare og ligger, lige i øjeblikket? Hvis, det sidste, så prøv lige iCare Data Recovery:
https://www.icare-recovery.com/data-recovery-free.html Lidt indviklet i brug, men måske bedre.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 17:33
Synology. Efter at jeg i sin tid har haft 3 forskellige i NAS'er, som jeg ikke var tilfreds med, valgte jeg en dyrere NAS. Og den har jeg været meget glad for. Synology har deres eget "RAID" system, de kalder SHR. Det er genialt. Dels behøver dine diske ikke have samme størrelse. Men endnu mere genialt når du vil opgradere til større diske, tager du bare en af gangen. Du skal ikke først have alle data flyttet, for så at flytte tilbage igen. Det er bare at skifte disk. Når Synology så fortæller dig at den nye disk er fuldt integreret, kan du tage den næste, eller vente til du skal bruge mere plads... Det var hovedårsagen til mit valg.
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu