recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af nyt TV ved næste Black Friday
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af nyt TV ved næste Black Friday

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af nyt TV ved næste Black Friday
    Sendt: 21-April-2021 kl. 13:57
Konen og jeg har besluttet at skaffe nyt TV næste gang der er Black Friday, men for ikke at købe katten i sækken eller falde for butikkernes falske prisnedsættelser er vi allerede begyndt at kigge nu. Men vi er lidt i tvivl om det er realistisk at få nogle af de modeller vi har set på til en god BF-pris.

Generelt kan vi sige, at vores nuværende TV samt andre produkter fra samme mærke har lært os, at vi i hvert fald ikke skal have et Samsung igen, ever. Vi skal ikke have større end 50" og har kigget end del på LG's OLED-modeller, såsom "9-serien" (C9, E9, W9 ELLER B9S9) samt den lidt nyere X-serie (BX, CX osv). Vi håber dog på at kunne nøjes med at spendere max. ca. 5000,- så det er måske ikke realistisk at håbe, at de kommer så langt ned i pris?

Er der andet interessant vi bør kigge på, som realistisk burde kunne fåes til BF for ca. 5000? 


Redigeret af jacobe - 21-April-2021 kl. 16:01
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 14:32
Måske denne opgørelse kan hjælpe dig med at få overblik over prisudviklingen. Jeg har kigget på priserne på populære TV-modeller (i 2019) på lanceringstidspunkt, Black Friday, januarudsalget og foråret (hvor de udgår til fordel for de nye). https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1556180632

Jeg tror ikke, at et 55" OLED TV til 5.000 kroner er realistisk på Black Friday 2021.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 14:34
måske du skulle vente bare en lille smule med den slags? - om ikke andet til omkring sommerferien. men 5K for et OLED giver dig ikke højeste model serie og CX modellen kom ud i marts sidste år, så vi må forvente at der kommer en ny model inden BF. Med andre ord, alt kan ske. - Ja du kan få et 48" CX til 9K hos elmut i øjeblikket, så det kan meget vel tænkes de vil af med restpartier. 6K er nok et mere realistisk bud hvis du vil højere op, men vent for pokker til slut sommerferien. Så har man også bare en minimal mulighed for at se hvad der rent faktisk ER på markedet til den tid.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 15:17
Tak for svar indtil videre. Ville det betyde noget nævneværdigt for mulighederne, at vi gik ned til f.eks. 43"? For ved nærmere eftertanke bliver 55" faktisk alt for stort til vores TV-rum.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 15:38
Du er ude i meget god tid Wink
Der kan ske rigtig meget på et halvt år på det område
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Du er ude i meget god tid Wink

Well, iflg. Rasmus er det jo faktisk NU i foråret at man skal handle - det er billigere end på BF Confused


Redigeret af jacobe - 24-April-2021 kl. 09:59
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tak for svar indtil videre. Ville det betyde noget nævneværdigt for mulighederne, at vi gik ned til f.eks. 43"? For ved nærmere eftertanke bliver 55" faktisk alt for stort til vores TV-rum.
48” er pt mindste Oled panel siddende på et LG TV.

Jeg har flere gange observeret 55” LG Oled i sidste års model til 6999 kr i Føtex omkr efteråret. Det har så været B8 og B9 udgaverne.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 16:00
Munch, tak for input - vi har ikke stirret os blindt fast på LG (og for så vidt heller ikke udelukkende på OLED), men Samsung er til gengæld udelukket. 

(Og da vi nu har bestemt os til max 50" har jeg rettet første inlæg til.)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 16:04
LG kommer med 42" OLED, måske sidst på året
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 16:23
De små OLED produceres i små mængder ift. 55" og større - og de har kun været på markedet knap 1 år nu. Så du skal ikke regne med at de kommer på tilbud. Tror heller ikke det er en størrelse de tager mange hjem af. Du kan finde 55" til billigere penge (mener 55CX eller 55C9 var helt nede i 6.666,-).

Har længe været på udkik efter et 48", og valgte i sidste uge at springe på et Philips 48OLED935 til 9999,- (har ligget stabilt på 12.999,- i lang tid, og jeg havde så også en Sonos Playbar jeg valgt at sælge for at bruge den soundbar som fulgte med). Valgte Philips pga. android kontra LG's eget OS som ikke opdateres, og Sony's er endnu dyrere.

På vægen hvor TV'et hænger er der ikke plads til et 55" - Ellers havde jeg sparet pengene og købt et Philips OLED805/855 i stedet for - alternativt et 55CX

Mht. priser kan du bare tjekke her - så kan du se hvor langt nede prisen her været (klik på "i" ude til højre) : https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php


Redigeret af kim.t - 21-April-2021 kl. 16:28
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 16:23
Jeg ville se på denne hvis jeg var dig,



Get HIFI or die trying c",
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2021 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg ville se på denne hvis jeg var dig,


Okay, tak for tippet. Hvorfor lige den, og er det realistisk at prisen halveres inden årets udgang?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu