recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - live tv hakker konstant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

live tv hakker konstant

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: live tv hakker konstant
    Sendt: 22-April-2021 kl. 20:15
Efter at jeg ikke har min tvtuner på stationære pc i et par måneder opdaget at billedede og lyd hakker og støder hele tiden under live.
Kan se at problemer har været der siden Februar eftersom der ikke er noget på de optagelser jeg har liggende fra januar
Har forsøgt at geninstalere windows 10 et par gange og samme problem på en ældre udgave af windwos 10.
Det skal lige siges at jeg dualboot med Linuxmint på seperat SSD og der er ingen problemer i Mythtv.
Er der nogen der ved hvad der er årsagen til dette problem eller er det virkelig slut med at se tv i windows.


Modtager via dvb-c
Min pc spec:
Dell optiplex 7050 micro
Intel core I3
8 gb ram
Bruger en Eye tv hybrid og modtager via Dvb-c



Redigeret af andersp2 - 22-April-2021 kl. 20:34
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2021 kl. 23:19
Nej der er ingen problem med TV i Windows. Bruger ikke andet på alle mine enheder. Helt uden problemer
Har du opdatere driverne til din tuner?
Har du evt. prøvet at installere på en anden PC?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2021 kl. 07:03
Har du sat din PC til 60Hz output? Hvis det er tv-kanaler fra en dansk udbyder, så er indholdet i 25/50fps, hvorfor du skal anvende 50Hz output fra afspilleren.
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2021 kl. 21:58
Kan umiddelbart ikke finde nyere drivere til de tvtunere jeg forsøger med.
Har lånt en Sundtek mediatv og den har min Far brugt uden problemer på anden pc.


Pc’en står til 59 eller 60hz.



Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af andersp2 andersp2 skrev:

....
Pc’en står til 59 eller 60hz.
Som skrevet ovenfor, skift den til 50Hz 
Mvh. JørgenT
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 18:31
Det er så heller ikke hjulpet at skifte til 50hz ud at farverne generelt. 
Har indtil videre opgivet og dermed er det slut med at se tv under Windows via tvkort. 

Billedet og lyd hakket ved optagelsen
På tænker måske om der kan fejl på pcen og som måske vil svært at bevise under en reklamation.

Har som forsøg installeret Windows på en ekstern disk og der var en overgang ikke noget i nextpvr udover at billedet forsvandt. 

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 18:34
Har du prøvet at tilslutte et TV eller en boks til antenneudtaget. Kunne være dit signal der er problemet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 18:37
Du kunne også prøve https://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=demo
Under installation vælger du LAV filtre. Det har aldrig svigtet hos mig
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 20:18
Har os prøvet med den fulde version af Dvbviewer uden resultat og med lavfilter. 
Så fremt det skulle være TV signalet hvorfor er ingen problemer i Linux Mint eller er så meget for skel mellem 2 OS. 

Pcen har været sat i Stuen med andre kabler os hos mine forældre med samme resultat. 

Forsøger at få Windows installeret på min Macbook. 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 23:05
Jeg forstår det simpelthen ikke. Har installeret på adskillige tudsegamle notebooks. Alt kører fint
Hvis det var mig ville jeg prøve to ting:
1. En anden PC
2. Et andet TV kort

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2021 kl. 17:16
Valgte at forsøge og købe en helt ny tuner Hauppauge wintv Solohd og det har hjulpet.
Nu er ikke nogen problemer overhovedet.

Så fortryder man måske at jeg ikke valgte en Desktop pc istedet  og beholdte mit gamle ct2-4500ci
Windows er åbenbaret ikke glad for ældre tv tunere eftersom min Terratec H7 heller ikke kommer fungere under Windows 7/10 

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2021 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af andersp2 andersp2 skrev:

Windows er åbenbaret ikke glad for ældre tv tunere eftersom min Terratec H7 heller ikke kommer fungere under Windows 7/10 

Jeg tror nu ikke det er Windows der ikke kan lide gamle tunere. Tror mere det er et spørgsmål om opdaterede drivere fra HW leverandøren. Mine Digital Devices tunere er ældgamle, men de spiller helt problemløst
Her https://www.terratec.de/details.php?artnr=10631 finder du drivere til Terratec. Har ikke selv Terratec, men jeg gætter på det fungerer, når de nu har lagt drivere op til specifikt Win 10
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu