recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MÅ SLETTES
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MÅ SLETTES

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
brea-ker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brea-ker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MÅ SLETTES
    Sendt: 24-April-2021 kl. 08:08
Slet tråd

Redigeret af brea-ker - 06-November-2021 kl. 07:50
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 08:51
#Vil en sådan kalibrering give samme naturlige billed som et Panasonic tv har out of the box?"

OOB er et pana TV lige så skævt som alt andet, men en kalibrering af et LG burde give et neutralt billede, hvis den der laver det ved hvordan det skal laves. Om det skal være pana eller LG er nok mere et ? om daglig betjening, look n feel mv.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 09:57
Panasonic TV er skam lige så slanke som LG, det er samme Oled panel. Det slanke look forsvinder når man kommer op i HZ2000, som har indbygget Atmos højttalere og forstærkere. 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 10:50
Jeg har selv fået foretaget en kalibrering hos TV-kalibrering. En ganske behagelig ung mand, som ved hvad han gør. Der er ret stor forskel i billedet fra før og nu.

Redigeret af Flemming Larsen - 24-April-2021 kl. 10:51
Mvh
Flemming Larsen
Til top
brea-ker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brea-ker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 12:19
slet



Redigeret af brea-ker - 22-Oktober-2021 kl. 19:17
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 12:43
Et kalibreret lg og ditto Panasonic vil performe 99.99% ens, den omkringliggende hardware har måske betydning i forhold til levetid. Her ville jeg vælge Panasonic, med min holdning til producenten og produktets kvalitet.
Til sidst er det vel et spørgsmål om daglig betjening (software), og design/kvalitet af apparatet. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af brea-ker brea-ker skrev:

Tak Flemming, hvad vil prisen være omkring 2500kr ca? Er dette en professionel kalibrering som mange omtaler inde på f. eks avforums o.s.v.? Og til Munch Panasonic er da mange gange tykkere når det er vægophængt eller er jeg forkert på den?

Problemet er at i min lejlighed får jeg kun plads til at vægophænge et 65 tommer oled mellem mine højtalere, jeg lytter til en masse lp´er og min Rega pladespiller står lige i midten af midt setup. Og musik har 100% første prioritet i min stue, så vil gerne have et så diskret tv som muligt med den bedste billed kvalitet. Ellers hade jeg helt klart ventet på JZ2000 eller JZ1500, men de er alt for tykke når de hænger på væggen ihvertfald deres forgængere og tror ikke der bliver nogen ændring i år heller, men på foden der ser JZ2000 mega fed ud synes jeg. Klart det fedeste design blandt alle tv i min verden.

Så jeg tænkte bare på hvor lang man kunne komme med et kalibreret LG oled, iforhold til Panasonic som har et outstanding out of the box billedkvalitet iforhold til LG.

Ellers må jeg bare beholde mit 55C7 et års tid eller mere endnu og se hvad der sker, men det begynder at blive en smule småt efterhånden.. :)


De har alle en kasse bagpå som er ca 4-5 cm tyk, og sidder forneden. Så uanset hvad du gør, kan et tyndt Oled TV ikke komme tættere på væggen end et tyndt LCD TV. De vil alle fylde 6-7 cm med det tyndeste ophæng.
Ejer selv et Panasonic GZ2000 som netop har outstanding billedfilosofi, som minder om den vi kender fra plasma TV. Pga 15 højttalere under, bag og foroven på panelet, fyldet det 8,5 cm incl tyndt ophæng.
Til top
brea-ker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brea-ker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 13:23
slet

Redigeret af brea-ker - 22-Oktober-2021 kl. 19:17
Til top
brea-ker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brea-ker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 13:28
slet

Redigeret af brea-ker - 22-Oktober-2021 kl. 19:35
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 14:40
LG GX bygger væsentligt mindre end 8,5 cm ud fra væggen . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af brea-ker brea-ker skrev:

8,5 centimer, super Munch jeg prøver lige at måle op engang. Den største fordel ved HZ-JZ2000 er at man ikke behøver en soundbar, så kan man måske nemmere retfærdigøre tykkelsen. Men fint at du lige sætter tal på, så slipper jeg da for selv at finde ud af det, takker :)
Ja det er med Vogels Thin 505 beslag på 1,5 cm, hvor skinnerne til TV kan trækkes ud i fuld højde. Så kan TV vippes ud forneden da vip punktet er tæt på toppen.

Lydmæssigt kan man helt undvære et anlæg, da der også sættes en Sub til hovedtlf udgangen med justering af crossover osv.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

LG GX bygger væsentligt mindre end 8,5 cm ud fra væggen . . 
Men uden Atmos lydanlæg indbygget?
Hvis der vælges JZ 1000 eller 1500, er jeg sikker på dybden er den samme LG GX.


Redigeret af Munch - 24-April-2021 kl. 14:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu