recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MÅ SLETTES
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MÅ SLETTES

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
brea-ker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brea-ker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 16:36
slet

Redigeret af brea-ker - 22-Oktober-2021 kl. 19:19
Til top
brea-ker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brea-ker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 17:38
slet

Redigeret af brea-ker - 22-Oktober-2021 kl. 19:19
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 18:07
Nej! Kalibrerede OLED TV vil langt fra performe 99,99% ens! Heller ikke selvom de har samme panel.
Hvorfor? Fordi hver producent har sin egen billedbehandling. Selve panelet står for 50-60% af billedkvaliteten - resten er billedbehandling.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af brea-ker brea-ker skrev:

Jeg har besluttet mig for ikke at købe LG GX alligevel, så det bliver et Panasonic oled som jeg egentlig også var mest ude efter, hellere kvalitet fremfor smarthed der risikere at gå i stykker.
God beslutning Thumbs Up
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2021 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nej! Kalibrerede OLED TV vil langt fra performe 99,99% ens! Heller ikke selvom de har samme panel.
Hvorfor? Fordi hver producent har sin egen billedbehandling. Selve panelet står for 50-60% af billedkvaliteten - resten er billedbehandling.
Derfor bliver unødvendig billedbehandling som det første slået fra, og når der skrives 99.99% ens, drejer det sig om farve og sortniveau. Se blot på kalibreringsrapporter, uanset mærke, og du vil se hvor ens de performer.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
brea-ker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brea-ker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 13:15
slet

Redigeret af brea-ker - 22-Oktober-2021 kl. 19:19
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 13:25
Til streaming køb JZ1000, til UHD 4k bluray skal du ha JZ 2000 med ekstra lys også kaldet nits.
Til top
brea-ker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brea-ker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 14:20
slet

Redigeret af brea-ker - 22-Oktober-2021 kl. 19:19
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 11:41
Ift. LG vil jeg da gerne lige bemærke, at hverken CX eller BX kan dekode DTS (f.eks. HD-MA) og ej heller sende det videre via eARC.

Det lærte jeg på den ærgerlige måde Unhappy

Og ja, jeg kan bare føre HDMI direkte til receiver, men det er jo det jeg gerne vil undgå, ved at benytte eARC.


Redigeret af pilehave - 26-April-2021 kl. 11:42
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Til streaming køb JZ1000, til UHD 4k bluray skal du ha JZ 2000 med ekstra lys også kaldet nits.

JZ1500 har også det mere lysstærke panel, så det er en fin mellemting, hvis man allerede har et lydsystem.

Jeg har personligt ikke været imponeret over lydsystemet i Panasonics 2000-serier fra de seneste år, hvorfor jeg ikke synes, at man skal kaste for mange penge efter det.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Til streaming køb JZ1000, til UHD 4k bluray skal du ha JZ 2000 med ekstra lys også kaldet nits.

JZ1500 har også det mere lysstærke panel, så det er en fin mellemting, hvis man allerede har et lydsystem.

Jeg har personligt ikke været imponeret over lydsystemet i Panasonics 2000-serier fra de seneste år, hvorfor jeg ikke synes, at man skal kaste for mange penge efter det.
Ok det lyder da godt.

Jeg var også skeptisk, men jeg tænder ikke så ofte for det store anlæg mere, så det vinder ved nærmere bekendskab.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Til streaming køb JZ1000, til UHD 4k bluray skal du ha JZ 2000 med ekstra lys også kaldet nits.

JZ1500 har også det mere lysstærke panel, så det er en fin mellemting, hvis man allerede har et lydsystem.

Jeg har personligt ikke været imponeret over lydsystemet i Panasonics 2000-serier fra de seneste år, hvorfor jeg ikke synes, at man skal kaste for mange penge efter det.
Ok det lyder da godt.

Jeg var også skeptisk, men jeg tænder ikke så ofte for det store anlæg mere, så det vinder ved nærmere bekendskab.
Lydsystemet på Panasonic´s 2000 modeller har aldrig haft til opgave at konkurrere med et egentligt  surroundsystem. Men hvis man er interesseret i en ganske dynamisk og fyldig filmlyd, hvor der fra tid til anden kan observeres forskellige lydeffekter i "Lydbilledet", så er systemet i mine ører alle pengene værd med tanke på, at det er lyd fra en fladskærm. Selv en koncert blu-ray lyder fornuftigt, omend naturligvis ikke koncertagtigt - men bestemt hører værdigt. Tilslutter man derudover en lille subwoofer kommer der lidt ekstra boller på suppen.




Redigeret af Hother - 26-April-2021 kl. 16:31
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu