recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye iMac 24
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye iMac 24

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Den nye iMac 24
    Sendt: 25-April-2021 kl. 11:28
Min gamle iMac 21.5” fra 2013 trænger til udskiftning og jeg ventede på den netop overståede præsentation fra apple, da jeg havde håbet der kom noget nyt.
Nu er jeg ikke skide meget for alle de farver, men den klassiske grå er da til at få stadig.
Men den her m1 processor taler apple meget stort om, men hvad er jeres erfaring med sådan en maskine med m1.

Jeg tænker at købe en 8 core med 16gb ram. Den skal køre plexserver og så ville jeg gerne rode lidt med billeder og tænker den er fin til formålet.

Reviews mmm er der ikke rigtigt endnu af gode grunde, men nogle fordele ulemper der skal nævnes med de nye iMac’s her?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 13:29
den lille model har kun 2 porte.
Eneste ulempe er vel prisen og den lille skærm.
Personligt ville jeg nok gå efter mac mini med en ekstern skærm. Ved godt den så ikke er ligeså smart som imac.

Til billeder og video performer en M1 ganske glimrende. Dog har mange problemer med manglende plugins til deres billede/video program. Ikke alle er blevet konverteret til M1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

den lille model har kun 2 porte.
Eneste ulempe er vel prisen og den lille skærm.
Personligt ville jeg nok gå efter mac mini med en ekstern skærm. Ved godt den så ikke er ligeså smart som imac.

Til billeder og video performer en M1 ganske glimrende. Dog har mange problemer med manglende plugins til deres billede/video program. Ikke alle er blevet konverteret til M1.

Ja det er sgu noget skrappet med kun 2 porte. Så ja jeg vil nok også tage den “mellemste” og opgradere rammene.
Har dog også overvejet Mac mini
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2021 kl. 19:31
Der er tonsvis af reviews. - Det er jo samme indmad som sidder i alle de andre M1 macs! (uden undtagelse) - Den eneste forskel er at de har koblet en 4,5K skærm på med det samme (som der ikke rigtigt er andre af på markedet.) - så selv den billigste vil være rigeligt for dig. Arm-arkitekturen udnytter memory og storage på en helt anden måde end x86 baserede systemer.  Med mindre dit kamera leverer 50mpixel RAW fotos så kommer du ikke i nærheden af at udnytte dens potentiale.
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2021 kl. 01:09
Prisen er helt rigtig:

Mac Mini   6199
LG 4K skærm   5299
Ca. 11500

Ekskl. mus og tastatur

Imac 11500

Incl. mus og tastatur (+4,5K skærm)


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2021 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Prisen er helt rigtig:

Mac Mini   6199
LG 4K skærm   5299
Ca. 11500

Ekskl. mus og tastatur

Imac 11500

Incl. mus og tastatur (+4,5K skærm)



Jeg har også været ind over den tanke, men hvergang jeg så sætter mig ved min nuværende imac, blir jeg sgu glad for den der all-in-one maskine:).
Så det forblive nok sådan.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 10:39
Det var ikke det Yahooboy mente. Det han mente var at den 24" AIO har det helt rette prisleje. Hvis man skulle sammensætte en "lignende" løsning manuelt, så ville man få den nærmeste pris, når man kigger på kvalitet og performance. Men Imac'en kommer så bare med en bedre skærm (4,5K - de sidste ,5K betyder rigtigt meget hvis man arbejder med 4K video, da man kan se video uskaleret og samtidig have menu'er åbne.) og hvis man reelt skulle finde skærme med højere end 4K, så ville skærmen alene hurtigt nærme sig 10K så let som ingenting. Og så bliver imac 24" lige pludselig et fantastisk køb.


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det var ikke det Yahooboy mente. Det han mente var at den 24" AIO har det helt rette prisleje. Hvis man skulle sammensætte en "lignende" løsning manuelt, så ville man få den nærmeste pris, når man kigger på kvalitet og performance. Men Imac'en kommer så bare med en bedre skærm (4,5K - de sidste ,5K betyder rigtigt meget hvis man arbejder med 4K video, da man kan se video uskaleret og samtidig have menu'er åbne.) og hvis man reelt skulle finde skærme med højere end 4K, så ville skærmen alene hurtigt nærme sig 10K så let som ingenting. Og så bliver imac 24" lige pludselig et fantastisk køb.



Jojo, men det var nu stadig en tanke jeg gjorde mig, da det trods alt var lidt mere fleksibelt ift sammensætning.
Jeg endte uanset med “mellemste” model, med opgradering til 16gb ram:

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 09:51
Nogen der har bestilt og modtaget endnu?
Min står til levering den 18/6.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu