recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobilt bredbånd i stedet for dårlig wired?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mobilt bredbånd i stedet for dårlig wired?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2021 kl. 20:18
Hvis i har telmore i familien. Så ringer i ind og får fat i et datadelingskort. Det koster normalt 29kr men fåes som regel gratis.

Smider den i en router, aner ikke hvilke der er gode. Og så kører det ellers bare derud af.

Telmore er så flinke at de ikke nedsætter hastigheden eller lukker den ved overskridelse af den grænse man har. Der er dog gratis data indtil 31 august, fordi de er målt til bedste netværk

Jeg ligger normalt over 50-60gb hvor mit abonnement ligger på 15gb. Og der er mange der bruger det som deres primære net derhjemme
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2021 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Hvis i har telmore i familien. Så ringer i ind og får fat i et datadelingskort. Det koster normalt 29kr men fåes som regel gratis.


Selve kortet er gratis, men abonnementet koster 29 kr. om måneden.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ahp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ahp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 06:41
Har du verificeret at det er jeres xDSL der er problemet, og ikke jeres WiFi ?

De steder jeg støder på ADSL er forbindelserne faktisk meget stabile. Det samme kan ikke altid siges om WiFi.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 09:04

Jeg bruger selv bredbånd via kobber-telefon kabler via Yousee.

Det er en Dual Bonding løsning, hvilket betyder at der anvendes 2 kobberforbindelser.

Det giver en dobbelt hastighed på minimum 40/10 Mbit


For det betaler jeg 180 kr. pr. måned.


Jeg tror (ligesom andre), at en stor del at dine problemer skyldes andet end din bredbåndsforbindelse (f.eks. dårlig WiFi dækning).


Få opgraderet din forbindelse til Dual Bonding og køb en Mesh WiFi løsning med f.eks. 3 enheder.


Venlig hilsen

Claus



Redigeret af ClausBP - 30-April-2021 kl. 10:25
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Jeg har vel relativt stort hus relativt. 200 m2 i et-plan vinkelhus. Lige nu står router i den ene ende hvor tlf stik er og så har jeg sådan en wifi extender siddende midt i huset

Steen,

Start med at trække et kabel fra router til knægtens værelse og lad ham game via det.
Så finder du hurtigt ud af om det vitterligt er jeres forbindelse der er galt med.

Kablet trækker du bare hen over gulvet i et til to døgn.

Du skriver at i havde problemer med internet via telefonstikket da i brugte TDC (YouSee). Hvad sagde YouSee når i kontaktede dem og klagede over den dårlige forbindelse?

Et skift til hiper via samme kabler gør ikke noget bedre, da det - hvis det er kablerne det er galt med - er det samme. Det eneste der skiftes er routeren hjemme hos dig.

Men, inden du brænder penge af på endnu en løsning, så se at få testet med kabel......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 09:23
hvad siger din leverandør når du fremlægger de målinger du har lavet? Og hvordan er målingerne via en kablet forbindelse? 

Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Hvis i har telmore i familien. Så ringer i ind og får fat i et datadelingskort. Det koster normalt 29kr men fåes som regel gratis.


Selve kortet er gratis, men abonnementet koster 29 kr. om måneden.

Flemming

Måske. Jeg kender adskillige der har det gratis. Jeg betaler ikke for at ha det kort.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Hvis i har telmore i familien. Så ringer i ind og får fat i et datadelingskort. Det koster normalt 29kr men fåes som regel gratis.


Selve kortet er gratis, men abonnementet koster 29 kr. om måneden.

Flemming

Måske. Jeg kender adskillige der har det gratis. Jeg betaler ikke for at ha det kort.


Ikke måske, det er fakta. Jeg har de sidste 4-5 år haft et datadelingskort et par måneder om året. Det sidste udløb i går. Du kan selv tjekke priserne på Telmores hjemmeside, og så tjek lige dit eget abonnement én gang til Smile.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu