recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Sony model har jeg købt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Sony model har jeg købt?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Sony model har jeg købt?
    Sendt: 29-April-2021 kl. 20:19
Ja – mærkeligt spørgsmål, men ikke desto mindre:
Min søn har lige været i Bilka og købe et Sony TV, der primært skal bruges til PS5-brug.
Jeg noterer mig, at det har Energiklasse A.

Men – når jeg kigger på kassen, så har den Energimærke G – immervæk en forskel.

Så – inden jeg bryder plomberingen – tænker I, at alt er godt? Eller er det ikke lige præcis dét TV?

Tak for hjælpen




Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2021 kl. 20:22
Energiklasserne er lavet om, så det der før var klasse A nu er klasse G.
Kig på det anslåede watt forbrug.

Det er ikke noget du skal bekymre dig om!



Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ptheglev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ptheglev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2021 kl. 22:05
tak, Klaus
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 07:30
Hvis Bilka ikke viser det nye energimærke i butikkerne, så skal de da godt nok se at komme i gang. Fra 1. marts 2021 havde forhandlerne 14 dage til at udskifte dem, efter de nye regler trådte i kraft.

PS: Her er eksempler på, hvad det nye energimærke har haft af konsekvens for flere TV-modeller, hvis man er nysgerrig: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1614928381
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 14:34
Det er godt nok nogle stramme krav i forhold til tidligere.
Der er nogle af modellerne der er rykket hele vejen fra A+ til G, som er det laveste(!) LOL

På den anden side er det også lidt fjollet at trække 3-500W for at se en film med surround lyd.
Tror mit anlæg med projektor, avr og subwoofer kommer derop bare det er tændt.
Hvis man bruger sådan en løsning til at se TV i timevis hver dag så bliver det til noget.
Et helt oplagt sted af sætte ind hvis man vil spare.


Redigeret af Mefisto - 30-April-2021 kl. 14:37
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er godt nok nogle stramme krav i forhold til tidligere.
Der er nogle af modellerne der er rykket hele vejen fra A+ til G, som er det laveste(!) LOL

På den anden side er det også lidt fjollet at trække 3-500W for at se en film med surround lyd.
Tror mit anlæg med projektor, avr og subwoofer kommer derop bare det er tændt.
Hvis man bruger sådan en løsning til at se TV i timevis hver dag så bliver det til noget.
Et helt oplagt sted af sætte ind hvis man vil spare.
Køber man projektor, subwoofer osv. for at spare. Og hvorfor skulle man også det?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er godt nok nogle stramme krav i forhold til tidligere.
Der er nogle af modellerne der er rykket hele vejen fra A+ til G, som er det laveste(!) LOL

På den anden side er det også lidt fjollet at trække 3-500W for at se en film med surround lyd.
Tror mit anlæg med projektor, avr og subwoofer kommer derop bare det er tændt.
Hvis man bruger sådan en løsning til at se TV i timevis hver dag så bliver det til noget.
Et helt oplagt sted af sætte ind hvis man vil spare.
Køber man projektor, subwoofer osv. for at spare. Og hvorfor skulle man også det?

Det ar jeg vist ikke skrevet.

Men det er da fornuftigt nok at få fokus på strømforbuget på apparater som bliver brugt meget. Min avr f.eks. trækker 100W+ bare den er tændt og kun sender 0,1w ud til hver højttaler, og eco funktionen skal slås til/fra nede i en halvobskur menu og genstarter hele apparatet når man slår det til. Rimeligt dårlig implementering.

Auto on/off på min sub virker ikke pålideligt, så den tænder jeg manuelt og glemmer at slukke den igen. Den trækker 20W bare den er tændt.

Projektoren trække vist nok omkring 200W.

Min gamle TV boks trak 18w, også selvom den var i standby (!)

Min gamle WDTV boks trækker 6W uanset om den er on eller off.

Så man kan vist roligt fastslå, at der er plads til forbedringer :-)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 15:53
Det er da ikke voldsomt, du trækker måske 1000 watt for at se en film, så det koster ca 2,35 i strøm.

Grunden til at der er lavet om på energiskalaen, skyldes at der skal være plads til forbedring uden at skulle anvende alle de krydser efter et A.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 18:21
- hvoraf mindst halvanden krone går til fællesskabet (gab!)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

- hvoraf mindst halvanden krone går til fællesskabet (gab!)
Og fællesskabet har resulteret i at vi nærmest er selvforsynende med grøn strøm fra vindmøller og solcelleparker. Ikke mere afhængighed af kul fra Polen og olie slyngel stater.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 18:54
"nærmest"? - mildt sagt.

Der er masser af dage hvor vi importerer strøm fra naboerne. Også "atom-strøm", Uha! :-)

Der er også dag hvor vi eksporterer, men selvforsynende og uafhængige er vi bestemt ikke. Skulle vi være det skulle der hældes meget mere fossilt brændstof i vores fossilværker, de dage hvor vinden ikke puster og solen ikke skinner.

Hvis du kigger på energinet vil du se at vi -Lige nu- Kun laver ca 10% af strømmen med vind og sol.



Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

- hvoraf mindst halvanden krone går til fællesskabet (gab!)

Ja, heldigvis fællesskabet så vil alle får gavn af det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu