recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Radio på Stofa DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Radio på Stofa DVB-C

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
StenJensby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StenJensby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Radio på Stofa DVB-C
    Sendt: 30-April-2021 kl. 10:45
Hej.
Jeg har i vinters skiftet til stofa ( af nød). 
Det har nu fungeret godt, Radio har vi manglet. synes det er meget nedprioriteret.
Vi levede med at altid skulle tænde tv, og stofa boksen, finde radio kanaler, og så kunne vi slukke tv igen ( Tager lyd ud digitalt) Det virkede et par timer, så genstartede stofa boksen, eller frøs.
Den er nu sat i skammekrogen,...

Jeg købte en DVB-C radio modtager i tyskland, Den virkede bare så godt, kanon hurtig kanalskift, og frøs aldrig,.  Pludselig en dag i starten af april, forsvandt lyden, skiftede kanal et par gange, uden at få lyd,
Nå ja, så er modtageren nok død, skrev til køber og vi blev enige om at han sendte en ny,
Samme problem med den nye modtager,
Finder så ud af at 16 ud af 43 kanaler manglede lyd, og selvfølgelig dem vi hører. :)

Stofa siger deres signal ikke fejler, men hvorfor kan jeg så ikke få lyd på. ?
Signal/kanal info på "fejl" kanaler stemmer overens med tv'ets info, så kanalen findes jo,
Modtager kan jo søge kanalen frem, men lyden kommer bare ikke med, 
Antenne kabler er blevet skiftet, og tager jeg kablet fra tv ( som kan modtage kanalerne ) så virker det stadig ikke,. 
Tv kan godt afspille med antennekablet fra radio modtageren,  så signalet når frem,.

Modtageren er en Vistron VT855

Hjælp modtages gerne,

Mvh
Sten
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 10:49
Køb en dab radio istedet for. Signal kan her tages ned med den indbyggede teleskopantenne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:01
Om man kan tage DAB med teleskopantenne afhænger af, hvor man bor.

Min anbefaling er at springe DAB over og gå direkte efter internetradio/netværksradio.
Det øger udbuddet af stationer kraftigt og bruger en formodentligt allerede etableret netværksstruktur (wifi eller kabel).

Radio via DVB-C er en dødssejler og vil skifte afhængigt af tv udbyder.
DAB giver et begrænset udvalg af stationer og er afhængigt af modtagerforhold.
Netværksradio giver nærmest uendeligt antal stationer og er ligeglad med, hvad der er at tv udbyder.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
StenJensby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StenJensby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:07
DAB er ikke en mulighed da vi bor meget dårlig mht signal
Nu kører vi DVB-c som er hvad vi have
 
Internet radio kræver jo også en pc/mobil som streamer 
Det er heller ikke en løsning vi vil have

Der må jo være en grund til nogle kanaler er uden lyd på min modtager




Redigeret af StenJensby - 30-April-2021 kl. 11:09
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:18
 Som Klaus DM skriver, så er det en dødssejler med den teknologi, Netradio er langt bedre, og mon ikke at Stofa snart udfaser Radio som det er sket hos andre udbydere, det kan kun være et spørgsmål om tid.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
StenJensby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StenJensby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:26
Stofa siger der går mange år,  FM har de slukket for
DVB er da det eneste de kan sende på, eller bliver man jo stavnsbundet til deres
LORTE boks 

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af StenJensby StenJensby skrev:

 Internet radio kræver jo også en pc/mobil som streamer 
Det er heller ikke en løsning vi vil have

Der findes et væld af internet radioer, som hiver stationer hjem fra bredbåndsforbindelsen via wifi.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:35
 FM har været væk længe, ligesom som hos andre udbydere, You See lukkede for deres DVB-C med udgangen af sidste år, og andre udbydere leverer heller ikke Radio mere, så mon ikke at Stofa ligeledes indser det samme inden længe.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
StenJensby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StenJensby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:45
Link til netværks radio, joe, men så skal du streame over via bluetooth hvis lyden skal op på anlæget.,-
Kan man ikke købe en TUNER kun med den del, uden højtaler og andet fis,
Sgu ikke særlig pæne i udseende nu om dage.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af StenJensby StenJensby skrev:

Link til netværks radio, joe, men så skal du streame over via bluetooth hvis lyden skal op på anlæget.,-
Kan man ikke købe en TUNER kun med den del, uden højtaler og andet fis,
Sgu ikke særlig pæne i udseende nu om dage.

Så skal du bare ha en AV reciever, de fleste har indbygget netradio. Bruger min dagligt med god lyd fra gulvhøjttalerne og zone 2 i køkkenhøjttalerne.


Redigeret af Munch - 30-April-2021 kl. 11:51
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:53
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 12:16
Ja den løser da problemet, ovenikøbet til en god pris Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu