recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af TV-udbyder til flow-tv via fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af TV-udbyder til flow-tv via fiber

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Karlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af TV-udbyder til flow-tv via fiber
    Sendt: 01-Maj-2021 kl. 07:51
Hejsa,
Det er ved at være længe siden der har været en tråd om hvilke udbydere der er anbefalelsesværdige og det er jo lidt en jungle derude.

Jeg har haft Yousee ADSL og flow TV via deres internet og tilhørende boks.
Nu kan jeg langt om længe få fibernet (både via TDC og Gigabit). I den forbindelse overvejer jeg hvilken udbyder af dels bredbånd og dels flow TV jeg skal satse på. Bredbåndsdelen er ikke så kompliceret, men jeg mangler input til valg af TV-udbyder.
Jeg vil gerne have en boks, så jeg via fjernbetjening kan skifte kanaler (har 3 unger). Derudover vægter jeg kvaliteten af streamet meget højt og naturligvis udvalget. Prisen er sekundær.

Det skal lige siges at jeg kører reel streaming via NVIDIA Shield Pro, hvor jeg har Netflix, HBO, Discovery+, Amazon Prime, TV2 Play, osv. Derfor er det flow TV delen jeg leder efter (ja, jeg ved godt der vil være overlap i kanaler).

Er der nogen der har noget input til en, som står overfor sådan et valg?

På forhånd tak!
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 08:40
Har du undersøgt hvilke selskaber der vil kunne tilbyde flowtv på din kommende fiber ?
Til top
Karlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Har du undersøgt hvilke selskaber der vil kunne tilbyde flowtv på din kommende fiber ?


Det har jeg - jeg kan få de fleste udbydere (undtaget Altiboks, som ellers får gode anmeldelser af kvaliteten)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 10:42
 Hvorfor egentlig Flow TV, via Streaming kan der fås meget, DR, TV2, V Play, Discovery+, Disney+, Amazon, HBO, C More, Netflix og andre. Skal aldrig mere have Flow TV, udover DR og TV2.
V Play og Discovery+ tilbyder også Flow kanaler i deres App. 
Skulle/vile man se Svenske, Norske og Tyske kanaler fås de også på App, og kan ses gratis med en VPN.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Karlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvorfor egentlig Flow TV

Det er primært for ungernes skyld. Har tre styks på 1, 6 og 8 år der godt kan lide det bare "flow'er".
Det er også nemmere med et samlet overblik at kunne zappe igennem og ikke skulle skifte app hver gang man vil skifte streaming-udbyder. Ville være fedt hvis der var en app til Shield hvor man kunne skifte seamless mellem alle ens kanaler


Redigeret af Karlen - 01-Maj-2021 kl. 20:35
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 20:50
 Det nærmeste man kan komme en sådan er den You See har, men den kan kun bruges når der er en levering af TV på adressen via DSL, Coax eller Fiber.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Karlen Karlen skrev:

Det er primært for ungernes skyld. Har tre styks på 1, 6 og 8 år der godt kan lide det bare "flow'er".

Hej.

Jeg ved ikke om dine unger kan nøjes med Flow TV fra DR?
Der findes en lille simpel App til Android ( Ikke Android TV ) Den hedder DR Channels og viser kun DR Flow TV. Man kan vælge mellem DR1, DR2 og DR Ramasjang 


Den kan du prøve, at sideloade til din Shield.

Hilsen Carsten.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 11:18
Man kan ikke nøjes med flow TV, der er kommet ny kanal for de mindste på DRTV.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Man kan ikke nøjes med flow TV


Okay, du kender måske trådstarters børn??

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Man kan ikke nøjes med flow TV


Okay, du kender måske trådstarters børn??

Flemming
Jeg læser hvad han skriver, og der er et barn på 1 år som vil ha fornøjelse af minisjang.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 12:37
Boxers løsning med én app til "flow tv" (live tv) er fin hos os.
Men det kræver nok en Apple TV eller lignende som børn fra 5-6 år ofte kan styre uden problemer.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2021 kl. 13:38
 Bokser understøtter at mærkelige årsager kun en medieboks, og det er æblemandens.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu