recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af TV-udbyder til flow-tv via fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af TV-udbyder til flow-tv via fiber

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 17:01
 Det var også det jeg kom frem til, så er der kun You See tilbage.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Karlen Karlen skrev:

Tak - det må blive YouSee fiber og tv så.

Hvorfor ikke bare beholde yousee tv via coax også vælge en fiber leverandør du vil have? 

Jeg sidder samme sted lige nu. Har netop fået Gigabit ind men har beholdt Yousee TV på coax. Når YouTV er klar på Android får den et skud på Shielden, så må vi se om ungerne(og konen) kan finde ud af det.
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 18:12
Jeg bor i "det gamle DONG" område, som TDC købte for nogle år siden. Har i dag 1000/1000 fiber fra Hiper (fra før de blev købt af TDC) og havde før det fiber fra Gigabit (gik væk fra dem, da de til trods for navnet kun kunne levere 100/100).

Både på telia.dk og waoo.dk kan jeg se, at jeg har mulighed for at få forbindelse via dem (Telia eller i Waoo tilfælde Fibia) samt tilkøbe deres TV-pakker.

Hvad har jeg misforstået, når I skriver, at man kun kan få YouSee TV, hvis man bor i et område med TDC Fiber?

Bemærk: 
Jeg kommer aldrig til at købe adgang til TV-kanaler. Klarer mig fint med antenne- og parabolmodtagelse, men undrede mig blot over debatten. Hvis jeg var trådstarter, så ville jeg formentligt derfor gå i samme retning, når han i forvejen har et virvar af streaming apps på sin Shield.

Anbefaling til trådstarter:
Køb en simpel DVB-T2 antenne (< 300kroner). Køb denne pakke: Triax TDS 80A (2 pos, 1 user) Parabolantenne 70x79 cm. kit til 2 positioner og 1 bruger (av-connection.dk) (699) og indstil parabolen til at tage Astra på 19.2 øst og Hotbird på 13 øst.

Du har nu brugt et engangsbeløb på 999 kroner. OG DER ER INGEN LØBENDE UDGIFTER!

Du har mange hundrede programmer at zappe imellem. Reelt vil du dog formentligt kode ind på dit TV, så der kan zappes mellem DR1, DR2, DR Ramasjang, KiKa HD (lavet af ARD+ZDF, svarer til Ramasjang i Danmark), Nickelodeon Deutschland (tysk), Nick Österreich (har også engelsk lydspor), TOGGO Plus (tysk kommerciel børnekanal), Boing HD (fransk børnekanal), Disney Channel Germany (tysk), RIC (tysk børnekanal) og Boomerang France HD (fransk børnekanal).

Derudover har du hundredevis af andre kanaler, som du som voksen kan zappe imellem. Reelt set er det dog nok kun de 50 der vil være interessante på sigt, men igen: Gratis og koster ikke løbende abonnement.

Tilføjelse:
Dit fjernsyn har formentligt allerede en DVB-T2 og en DVB-S(2) tuner indbygget. Derfor skal børnene ikke bøvle med en boks overhovedet. De tænder bare fjernsynet og så er kanalerne der. Som i de gode gamle dage.


Redigeret af avemestr - 23-Maj-2021 kl. 18:14
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 19:23
Det må være helt nyt, hvis Waoo/Fibia nu er begyndt at tilbyde Waoo-produkter på TDC Net’s fibernet. Hidtil er Waoo-produkterne kun blevet tilbudt på energiselskabernes egne fibernet. Vi ser heldigvis nu en tendens til, at alle fibernet bliver åbnet op for tredjeparter, så vi får et større udvalg af indholdsudbydere.

Tror ikke rigtigt, at dit forslag om en parabolantenne rammer indenfor skiven. Trådstarter efterspurgte en TV-løsning, der kunne fungere på fiber fra enten TDC Net eller Gigabit og som samtidig indeholdte en separat tv-boks med zapningsmulighed.
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Tror ikke rigtigt, at dit forslag om en parabolantenne rammer indenfor skiven. Trådstarter efterspurgte en TV-løsning, der kunne fungere på fiber fra enten TDC Net eller Gigabit og som samtidig indeholdte en separat tv-boks med zapningsmulighed.

Sådan tolker jeg ikke trådstarter. Han siger at han har brug for noget bredbånd og noget flow TV. Han har styr på bredbånd. Hvad angår flow TV, så er det vigtigste for ham at det ikke er app-baseret, hvor man skal starte og stoppe apps, men kan zappe.

Så jeg tolker hans behov sådan, at det er vigtigt at kunne zappe. Og han har måske tænkt, at det kun er muligt med en boks. Derfor præsenterede jeg ham for en endnu mere simpel løsning, hvor hans børn ikke engang skal tænke på en boks udover fjernsynet.

Samtidigt vil trådstarter gerne have højest mulige kvalitet. Det får han så vidt jeg ved via satellit (især når kabel-TV er udelukket, som ellers sommetider kan konkurrere med satellit. F.eks. sender KiKa HD gratis børnefjernsyn med en bitrate på cirka 12,5mbit/s, mens TV2 via TV2 Play sender hovedkanalen ud med sølle 3,2mbit/s. Det er bare et random eksempel.).

Den eneste måde mit forslag ikke lever op til trådstarters ønske er, at den koster gratis hver måned. Trådstarter synes interesseret i at betale meget Tongue




Redigeret af avemestr - 23-Maj-2021 kl. 19:41
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 20:31
Det kræver vel også, at man kan/må sætte en parabolantenne op, og at man i det hele taget selv ønsker at have en sådan hængende. Det er måske også en lidt sjov vej at gå, når man nu endelig har fået en hurtig fiberforbindelse. Vil desuden tro, at det svært at komme uden om et Allente-abonnement, hvis man ønsker et større udvalg af dansksprogede kanaler til børnene. Men enig i, at der ikke er meget, der kan konkurrere med satellit-tv, når vi taler billedkvalitet for flow-kanaler.
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 13:32
Du har ret i, at trådstarter selvfølgeligt skal kunne acceptere at have en parabol stående. Ved mange kan den dog placeres diskret i haven - den behøver ikke svæve over tagryggen.

Det er lidt øv, at trådstarter forsvandt. Havde han fulgt mit råd havde han for tiden kunne følge EM i fodbold og Tour de France på ARD og ZDF i HD-kvalitet med en bitrate på 14-17mbit/s (sådan cirka vel det dobbelte af det bedste signal du kan få i Danmark via antenne/streaming/kabel-tv). Og nårh ja: Så er det gratis :-) Ved godt at trådstarter gerne ville bruge mange penge på løsningen, men det er svært når den bedste kvalitet opnås med den gratis løsning :-D

Nå, jeg skal nok stoppe mit parabol-korstog nu. Jeg kan dog blive helt bedrøvet over nyheden om, at Stofa også slukker for deres coax-net og går helt over på IP. Men flertallet må jo i store træk være ligeglade med signalkvaliteten, sålænge det er moderne og convenient.


Redigeret af avemestr - 10-Juli-2021 kl. 13:32
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

...Jeg kan dog blive helt bedrøvet over nyheden om, at Stofa også slukker for deres coax-net og går helt over på IP. Men flertallet må jo i store træk være ligeglade med signalkvaliteten, sålænge det er moderne og convenient.

Kan det være, du har misforstået noget?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

...Jeg kan dog blive helt bedrøvet over nyheden om, at Stofa også slukker for deres coax-net og går helt over på IP. Men flertallet må jo i store træk være ligeglade med signalkvaliteten, sålænge det er moderne og convenient.

 Hvad får dig til at tro at der er en dårligere kvalitet på fiber.? Så er der da nogen der har fortalt en løgn.
 Der er ikke mange af deres kunder der kommer over på fiber det er Ca. 50.000 der er tale om, udover dem som har det i forvejen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

Du har ret i, at trådstarter selvfølgeligt skal kunne acceptere at have en parabol stående. Ved mange kan den dog placeres diskret i haven - den behøver ikke svæve over tagryggen.

Det er lidt øv, at trådstarter forsvandt. Havde han fulgt mit råd havde han for tiden kunne følge EM i fodbold og Tour de France på ARD og ZDF i HD-kvalitet med en bitrate på 14-17mbit/s (sådan cirka vel det dobbelte af det bedste signal du kan få i Danmark via antenne/streaming/kabel-tv). Og nårh ja: Så er det gratis :-) Ved godt at trådstarter gerne ville bruge mange penge på løsningen, men det er svært når den bedste kvalitet opnås med den gratis løsning :-D

Nå, jeg skal nok stoppe mit parabol-korstog nu. Jeg kan dog blive helt bedrøvet over nyheden om, at Stofa også slukker for deres coax-net og går helt over på IP. Men flertallet må jo i store træk være ligeglade med signalkvaliteten, sålænge det er moderne og convenient.


Det har så lige den ulempe, at man er tvangsindlagt til at høre de, som oftest, ikke særligt kompetente tyske kommentatorer.
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

...Jeg kan dog blive helt bedrøvet over nyheden om, at Stofa også slukker for deres coax-net og går helt over på IP. Men flertallet må jo i store træk være ligeglade med signalkvaliteten, sålænge det er moderne og convenient.

 Hvad får dig til at tro at der er en dårligere kvalitet på fiber.? Så er der da nogen der har fortalt en løgn.
 Der er ikke mange af deres kunder der kommer over på fiber det er Ca. 50.000 der er tale om, udover dem som har det i forvejen.

Der er en fin oversigt over bitraten på forskellige IP-baserede streamingtjenester her:



Der er et liiiiiiille stykke op til de bitrater, som fås på parabol i dag. Og det giver jo god mening: Det er omkostningstungt at skulle streame til hver husstand fremfor blot at beame et signal ud over hele Europa.

Men derudover: Helt ærligt. Der er vel ikke nogen som ved sine fulde fem er i tvivl om, at et pixeleret streaming signal er dårligere end det flow-tv der præsteres via DVB-T2/C/S2?


Redigeret af avemestr - 10-Juli-2021 kl. 22:19
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af avemestr avemestr skrev:

Men derudover: Helt ærligt. Der er vel ikke nogen som ved sine fulde fem er i tvivl om, at et pixeleret streaming signal er dårligere end det flow-tv der præsteres via DVB-T2/C/S2?


Nej selvfølgelig ikke, især ikke hvis det streamede signal er pixeleret.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu