recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God stueantenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God stueantenne

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God stueantenne
    Sendt: 03-Maj-2021 kl. 11:06
Min andelsforening har fået opsagt vores fine og billige aftale med Yousee, der gav os grundpakken til små penge. Vores brug af flow er ret begrænset, så jeg forventer vi kan klare det med en stueantenne.

Vi bor i en ældre etageejendom med tykke murstensmure, så jeg forventer t antennen fungerer bedst i nærheden af et vindue i et af soveværelserne så der er god adgang til nærmeste sendemast.

Jeg søger anbefaling til en god diskret stueantenne. De vil være fint hvis den fysiske modtagedel med tiden kan stilles udenfor, da vi forventer at få altan på nordsiden indenfor et års tid.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 11:21
Der finde ingem gode indendørs antenner.
men bor du i fornuftig afstand fra en sender kan de fleste virke uanset mærke.

ville måske være nemmere og mere stabilt at streame
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

så jeg forventer vi kan klare det med en stueantenne.

Hej.

Du kan i dette link se hvor man kan forvente at kunne klare sig med en indendørs antenne, hvis du clicker på 'Indendørs/stue-antenne' fanen:


Jeg ved ikke hvilket TV i har, eller om det er koblet til internettet. Men ellers kan i streame flow  TV fra både DR App og TV2 Play App.

Hilsen Carsten.

 


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 11:47
Hvis du bor i nærheden af en sender kan en radio- stueantenne, såkaldt T-model gøre det hvis den er placeret udendørs. Sådan en har jeg brugt i flere år med godt resultat. Min er sat på min udestue med tegnestifter.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 13:54
Jeg bor i et område med svagt signal, og jeg har prøvet med forskellige antenner. Jeg har fundet meget stor forskel i modtagelsen mellem de forskellige indendørs antenner, man kan købe, og også stor forskel afhængig af, hvor man placerer antennen. Det klart bedste resultat har jeg opnået med en "Strong SRT ANT 28" med forstærker, som kan fås hos Elgiganten for 57 kr. Meget bedre end dem, der er meget dyrere. Den skal klæbes højt oppe på indersiden af en rude, i et vindue som vender mod senderen. Jeg har dog måttet skifte klisterbåndet til en bedre kvalitet. De fleste fjernsyn har en visning af signalkvaliteten, og man kan bruge den til at prøve sig frem til den bedste placering af antennen. God fornøjelse.
Powered by beer and chips
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 14:28
Som andre skriver, kommer det meget an på hvor du bor. Man kan være heldig.
Jeg bor på 4. sal på Amager. Min 'antenne' er et coaxkabel, hvor de sidste 25cm er afisoleret (ingen skærm), og tapet fast i toppen af et vindue. 100% signal. 0 fejl. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 14:49
Hej.

Her er et link til Strong ANT28 fra El Gigaten:


Der står også at det er Restsalg: Gælder så længe lager haves. Og at den kun er på lager i Hjørring, men måske er det ikke rigtigt.

Men ellers vil jeg spørge ind til hvilke kanaler I ønsker at se. For de sendes i forskellige Mux som ligger på forskellige frekvenser i de forskellige dele af landet. Her er et link:


Og et link til kanalplaceringer.


Hvis I kun ønsker at se DR og måske TV2 ligger frekvenserne tæt i nogle dele af landet, og langt fra hinanden i andre dele af landet. Hvis de ligger langt fra hinanden duer nogle af de nævnte løsninger ikke ret godt længere.

Så kunne du ikke skrive hvilken mast, dens ca afstand og hvilke kanaler I ønsker at se?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 03-Maj-2021 kl. 14:55
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Som andre skriver, kommer det meget an på hvor du bor. Man kan være heldig.
Jeg bor på 4. sal på Amager. Min 'antenne' er et coaxkabel, hvor de sidste 25cm er afisoleret (ingen skærm), og tapet fast i toppen af et vindue. 100% signal. 0 fejl. 

Bor selv på 2. sal på amager, så det bør ikke være så besværligt at få signal.

Vi streamer skam også, men DRs app er elendig til mit tv og får hele systemet til at slå knuder. Nogle gange foretrækker jeg bare den simple gode gammeldags løsning hvor man tænder på fjernbetjenning og så er der tv:-)
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 15:14
Jeg bor på Amager nærmest hovedsenderen i Gladsaxe og hjælpesenderen på Lynetten.

Jeg tror der er 5-6 km i flugt til hovedsenderen og max 2 i flugt til hjælpesenderen.

Vi vil egentligt bare se de gratis kanaler. Resten dækker streamingtjenesterne


Redigeret af slumbert - 03-Maj-2021 kl. 15:16
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 16:43
DR kan også streames.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 17:09

 DR App´en er på de nyere TVer, så det skulle ikke være et problem. Den er desuden også til ATV og Android TV OS.
 Jeg bruger også kun diverse Streaming tjenester.


Redigeret af Radiomanden - 03-Maj-2021 kl. 17:11
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 18:51
Ja DR kan streames - hvis man er ligeglad med billedkvaliteten.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu