recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God stueantenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God stueantenne

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 19:18
 Streamer også DR, lige nu ses Forsvundne arvinger, når man ser f.eks Mette Frisk tæt på, så er de enkelte hår meget tydelige, små detaljer ses fint, så det er ikke så dårligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 19:35
Som allerede skrevet så til installationen af DRs app en masse bugs, som jeg ikke kan leve med. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 19:43
 Det er der ikke stødt på, hverken på Android Appén eller direkte på TVet (Panasonic). Bruger mest Android, da der er DRM beskyttet indhold, som ikke kan ses på TV Appén.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ja DR kan streames - hvis man er ligeglad med billedkvaliteten.


Klaus
Jeg streamer DR med Apple TV. Her er kvaliteten lige så god/ringe som via antenne.

Har selv opgivet smart TV. Det bliver ikke opdateret og har bugs. Hvis man vil streaming vejen er en separat streamer løsningen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Min andelsforening har fået opsagt vores fine og billige aftale med Yousee, der gav os grundpakken til små penge. 

Hej.

Der er en ting jeg ikke forstår. Det er hvad andelsforening har tænkt sig at komme med, i stedet for YouSee?

Og jeg tænker også på, havd de andre medlemmer af andelsforeningen gør. Der må være flere i samme situation?

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 20:27
Strong DVB-T antenne med LTE filter til indendørs brug. Aktiv high-end udendørs antenne egnet til fladskærms-tv.

Ovenstående er et meget selvmodsigende udpluk fra linket til Strong antennen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er der ikke stødt på


Jo der er, det er jo netop det han skriverDead
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er der ikke stødt på, hverken på Android Appén eller direkte på TVet (Panasonic). Bruger mest Android, da der er DRM beskyttet indhold, som ikke kan ses på TV Appén.

Da DR appen blev installeret opstod en række problemer. Mest irriterende var spontan skift af hdmiport, skaf af kanal, systemet frøs og at skærmen spontant slukkede.

Det er et samsung og jeg er vist ikke den eneste der har issues med den DR-app. Siden jeg er gået tilbage til Hbbtv har der ikke været ovennævnte problemer
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 21:06
Jeg hopper bare på den Strongantenne og ser hvordan det virker
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Min andelsforening har fået opsagt vores fine og billige aftale med Yousee, der gav os grundpakken til små penge. 

Hej.

Der er en ting jeg ikke forstår. Det er hvad andelsforening har tænkt sig at komme med, i stedet for YouSee?

Og jeg tænker også på, havd de andre medlemmer af andelsforeningen gør. Der må være flere i samme situation?

Hilsen Carsten.


hidtil har vi haft en dejlig favorabel aftale med Yousee hvor hver husstand fik grundpakken til ca. 120 om måneden. Den aftale har Yousee desværre opsagt og udsigten til den fremtidige fælllesrabat var ikke så spændende. Det var en meget begrænset fællesrabat vi kunne få og enhedsprisen ligger meegt tæt på hvad et individuelt abonnement koster 
Der er ikke så mange der der er interesseret i flow, men dem der ikke kan undvære det må nu betale selv. Mit gæt er at det er omkring en tredjedel der fortsætter med det.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Som allerede skrevet så til installationen af DRs app en masse bugs, som jeg ikke kan leve med. 

Hej.

Her er hvordan vi streamer DR TV helt uden at bruge DR's App.

I 2019 købte jeg en H96 Max RK3318 Android boks, som bruger samme version af Android som en Tablet eller Mobil. Den kostede 20$ incl forsendelse. Her er et link til en anmeldelse:


Der findes en lille simpel App til Android ( Ikke Android TV ) Den hedder DR Channels og viser kun DR Flow TV. Man kan vælge mellem DR1, DR2 og DR Ramasjang 


Til at betjene DR Channels vil jeg anbefale en 'G30 Voice Air Mouse universal Remote control 33 keys IR learning Gyro Sensing' til DKK 74,07:


Den har indbygget Gyro, og man kan pege med den. Ved at vippe eller dreje den.
Og da den kan lære 33 af et TV's fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening.

Til at se DR's Arkiv har jeg installeret Kodi ver 18.9 samt DR og Bonanza Add on's.

Og med G30 fjernbetjeningen behøver man ikke længere at trykke 12 gange i Kodi, for at komme ned til en series 12. afsnit, men man kan vippe med fjernbetjeningen, og så bare trykke 'Ok'.

Så med den rigtige billige Android Boks, er det ikke svært at undgå DR App'en, som kan være en lille smule besværlig at bruge.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 04-Maj-2021 kl. 09:44
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 11:11
Tak for indsparket csell

Jeg kan selv gøre det samme med min Shield.

Det er dog meningen der også skal være en helt simpel løsning hvor man med remoten til tv kan tænde for kanalen. Jeg har børn på 4 og 10 og de skal helst ikke ind over shield og surroundanlæg når der skal ses Gurli Gris
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu