recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af bv horizon?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af bv horizon?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af bv horizon?
    Sendt: 03-Maj-2021 kl. 20:59
Hej.
Jeg har købt et brugt bv horizon 40” som jeg håber nogen her kan hjælpe mig med at komme igang med. Tv’et er brug og da tidligere ejer over længere perioder sejler med DFDS har jeg ikke lige mulighed for at spørge ham, og er jo ret ivrig efter at komme igang 🥴

Tv’et er IKKE på antennestik men har forbindelse via wifi til min router. Mit tidligere tv var et Samsung og fungerede fint og var net at få tilsluttet på apps som Netflix/viaplay/Disney+/DR.
Men når jeg går ind i disse apps lader det til at tidligere ejers konti er tilknyttet og jeg kan selvf ikke tilgå disse.
Mit spørgsmål er da om jeg skal fabriksindstillw tv’et og opsætte det på ny? I så fald vil det da kræve koder som tidligere ejer besidder eller hvordan?
(Han har nemlig ikke endnu sendt følgepapirerne på tv’et, så er selvf bange for jeg ikke kan komme til at benytte tv’et hvis der skal indtastes koder som jeg endnu ikke kender)? Og er jo lidt ivrig efter at komme igang, da det pt er det eneste tv jeg har🥴

Indtil videre har jeg opsat mit eget Apple tv login men igen, det er som om at jeg ikke lige kan ændre apps logins til mine egne.
Nogen som kan hjælpe please?

Kh
Torben 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 09:36
Du skal have TV'et fabriksnulstillet da det ellers kører på sælgers Android-brugerkonto. Det skulle sælger have gjort på forhånd, da det muligvis vil kræve, at du indtaster hans kode.

Indtil videre kan du nøjes med at gå ind i de enkelte apps og logge ud derfra, altså et sted i indstillingerne i selve app'en.

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 11:16
Køb hellere et appletv eller chromecast og tilslut, i BV Horizont er android brugerfladen håbløs langsom og ustabil.

Du kan nulstille hele tvet inde i indstillinger
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 12:26
Ok ja det må jeg vente med så:(
Skal så bare lige finde ud af hvordan med at logge ud af de eksisterende apps🥴
Er på INGEN måde teknisk dygtig overhovedet.
Ifht Apple tv så har jeg en sådan boks, men valgte netop horizon for at slippe af med flere forskellige fjernbetjeninger. 
Men begynder d at komme lidt o tvivl nu om det var et “dumt køb” 🥵
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 12:34
 Alle Appś der kræver et Log IN har også en Log ud, den er under indstillinger i den pågældende App.
Selv om der bliver tilsluttet en extern enhed, så kræves der kun en Remote till det hele, da enhederne har CEC, så bruges der en Androie eller iOS boks, så kan det hele styres med remoten til den eller TVet.
Har en Android boks på mit TV, der bruges kun TV Remoten till det hele.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 22:26
så langt så godt efter at have geninstalleret Apple boksen.
Som sagt total grøn, men er Android delen opsat så man kan tilgå dem fra en iPhone eller er det kun Apple delen man kan det med?

Kh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 22:31
 De 2 OS er konkurrenter så naturligvis ikke kompatible.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2021 kl. 22:48
tak radiomanden:)

Ved du hvordan jeg finder ud af årgangen på tv’et?

Kh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 10:01
' Der kan stå et år på en mærkat bagpå, eller via serienummeret. Sælger burde da også have oplyst det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 10:35
Beovision Horizon er fra 2016. Android-delen i Horizon har mig bekendt ikke modtaget en opdatering. Det blev lanceret med Android 5.1, hvilket gør det inkompatibelt med visse streaming-apps.

Jeg vil anbefale dig, at du holder fast i Apple TV-boksen til streaming.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 10:39
 ja, Android 5.1 er meget udateret, den kan ikke meget, så klart en extern boks på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2021 kl. 14:28
Ok tak:)
B&o siger det svarer til at det er fra maj 2018.
Kh
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu