recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".

 Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".
    Sendt: 08-Maj-2021 kl. 13:22
Efter endnu et par indlæggelser og operationer m.v., så skal mine tanker bruges på noget mere positivt.

Såfremt det et er korrekt at Panasonic udlicitere sin TV-produktion, så er det da med at få fat i et af de måske sidste.


Bemærk, at på Panasonic´s hjemmeside står der, at OLED panelet er fremstillet i Japan. Hvordan det hænger sammen ved jeg ikke. Måske man bare henviser til Panasonic´s optimering af panelet. 

Jeg har mod sædvanlig opfattelse hos mig (sådan har det været hvert år), nu indledt de "Spæde forhandlinger" om et 65JZ2000E hos min sædvanlige gode forhandler.

Jeg kender endnu ikke en pris eller for den sags skyld leverings tidspunkt.

Edit: Mit nuværende 65HZ2000 TV er solgtSmile




Redigeret af Hother - 28-Februar-2022 kl. 14:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 16:43
Den havde jeg ikke set komme?! LOL

Godt du er hjemme igen og har lysten til fornyelse!

Håber Panasonic nøjes med at outsource deres LCD produktion og selv beholder produktionen af TV fra øverste hylde! Confused
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Den havde jeg ikke set komme?! LOL

Godt du er hjemme igen og har lysten til fornyelse!

Håber Panasonic nøjes med at outsource deres LCD produktion og selv beholder produktionen af TV fra øverste hylde! Confused

Hvis jeg skal være helt ærlig, så havde jeg heller ikke set den komme, også fordi jeg jo har købt et stereoanlæg. Så et nyt Pana var allerede forlængst afskrevet for i år. 

Men min største interesse er og bliver på TV siden. Jeg tror ikke at der er den store forskel til mit nuværende TV. Lidt spændende alligevel.

Jo jeg er hjemme igen fra i går. Dødhamrende træt, men noget skal der ske. Må ikke rode i vores lille have i et stykke tid. 

Vi kan jo altid håbe at Panasonic bibeholder deres High-end produktion, for ellers tror jeg at det segment er dødt for Panasonic. Og helt ærligt, jeg ved slet ikke hvilket TV fabrikat jeg ellers ville købe. Inkarneret eller hvad? - jo meget. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Vi kan jo altid håbe at Panasonic bibeholder deres High-end produktion, for ellers tror jeg at det segment er dødt for Panasonic.

Hvorfor?

Det går da ganske fint for TPVision at sælge High end tv med et Philips klistermærke på.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 08-Maj-2021 kl. 17:14
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Vi kan jo altid håbe at Panasonic bibeholder deres High-end produktion, for ellers tror jeg at det segment er dødt for Panasonic.

Hvorfor?

Det går da ganske fint for TPVision at sælge High end tv med et Philips klistermærke på.


Klaus
Jamen det er jo fint Klaus. Bare ikke mig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 18:10
TP Visions TV forretning er baseret i Holland og samlekvaliteten er helt på højde med f.eks. Sony. De samles i Polen.
Jeg er bange for at TCL ikke leverer helt det samme.
Nu må vi se, man kan jo blive positivt overrasket. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 20:50
Vincent tager en lille betragtning over det nye Panasonic JZ2000 og forbedringer her:

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2021 kl. 23:54
Hej Hother!
Det er da noget ubehageligt noget med dit helbred; men jeg håber du får det bedre nu, og godt at du er tilbage i forummet igen. 
Jeg har også læst på Panasonics danske hjemmeside, at de producerer OLED paneler i Japan. Men betyder det så, at Panasonic selv producerer panelerne og ikke bare modificerer (udvalgte?) paneler fra LG? Det kunne være ret interessant at få opklaret.
Jeg har et spørgsmål til dig, Hother. Ved du, hvordan det er gået med de OLED-paneler i de Panasonics tv, som du har solgt, da de var ca. 1½ år gamle? Er der kommet vandrette striber nederst (farvefejl tydeligst i røde områder), da panelerne blev ca. 3 år? Da du har et omfattende kendskab til OLED-tv, ved du selvfølgelig, hvorfor jeg spørger om netop dette. Jeg håber, du kan fortælle lidt om dine tidligere tv.  

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hej Hother!
Det er da noget ubehageligt noget med dit helbred; men jeg håber du får det bedre nu, og godt at du er tilbage i forummet igen. 
Jeg har også læst på Panasonics danske hjemmeside, at de producerer OLED paneler i Japan. Men betyder det så, at Panasonic selv producerer panelerne og ikke bare modificerer (udvalgte?) paneler fra LG? Det kunne være ret interessant at få opklaret.
Jeg har et spørgsmål til dig, Hother. Ved du, hvordan det er gået med de OLED-paneler i de Panasonics tv, som du har solgt, da de var ca. 1½ år gamle? Er der kommet vandrette striber nederst (farvefejl tydeligst i røde områder), da panelerne blev ca. 3 år? Da du har et omfattende kendskab til OLED-tv, ved du selvfølgelig, hvorfor jeg spørger om netop dette. Jeg håber, du kan fortælle lidt om dine tidligere tv.  

Hej hyggeligt at høre fra dig, og mange tak for dine ønsker.

Jeg tror ikke at Panasonic eller Japan producere OLED paneler. Omkring "Udvalgte" paneler, ved jeg ikke helt hvordan det foregår, for jeg har nemlig læst om generelle fejl på panelerne - også i 2000 serien. Men måske Panasonic er blevet klogere omkring udvælgelsen.

Jeg har aldrig fået en klage over nogle af de TV jeg har solgt. Og jeg er endda stadig i sporadisk kontakt med enkelte af mine gamle "OLED Kunder". Men naturligvis kan da have været fejl som jeg ikke har hørt om. Så desværre kan jeg ikke fortælle så meget. Jeg tror dog ikke som sådan, i og med at det jo er LG OLED paneler, at Panasonics panel holdbarhed er bedre end andre producenter.

På en eller anden led tror jeg nu, at måden hvorpå du bruger TV´et kan have betydning for holdbarheden. Jeg kan tage fejl, men ingen har endnu kunnet overbevise mig om andet. Det er derfor at jeg også kalder mine TV´for forkælede, jeg passer virkelig på mit TV.

Hvis du har andre spørgsmål, så kommer du bare med dem.


Redigeret af Hother - 09-Maj-2021 kl. 09:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 13:10
Hej igen Hother!
Tak for dit svar. Jeg havde selvfølgelig håbet, at du kunne fortælle, at der ikke var konstateret generelle fejl på Panasonics 2000 serie. Vi bliver åbenbart nødt til at erkende, at OLED-panelerne har det ligesom Formel 1 bilernes motorer -  de yder fantastisk, men holder ikke særlig længe. Det vil så for OLED-panelerne være ca. 3 år. 
Jeg har i øjeblikket et LG OLED B7. Jeg har valgt en billig model, fordi jeg forventede, at der alligevel opstod farvefejl, og det gjorde der da også, og så har jeg det lidt sådan, at så kan det være lige meget, om billedet i øvrigt er superfint.
Det har overrasket mig, at farvefejlene er en slags burn-in fuldstændig som beskrevet af Bo fra digitalt,tv. (ifølge linket). Det er ikke fastbrændte logoer eller still-billeder. De passer heller ikke rigtig med underteksters placering, men hvorfor opstår den type striber, som jeg tilmed har set et par gange hos bekendte? 
Er det, som jeg også spørger i linket, varmepåvirkning fra elektronik bagfra? 
Er de generelle fejl, du har læst om på Panasonics OLED-tv, samme slags striber? 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hej igen Hother!
Tak for dit svar. Jeg havde selvfølgelig håbet, at du kunne fortælle, at der ikke var konstateret generelle fejl på Panasonics 2000 serie. Vi bliver åbenbart nødt til at erkende, at OLED-panelerne har det ligesom Formel 1 bilernes motorer -  de yder fantastisk, men holder ikke særlig længe. Det vil så for OLED-panelerne være ca. 3 år. 
Jeg har i øjeblikket et LG OLED B7. Jeg har valgt en billig model, fordi jeg forventede, at der alligevel opstod farvefejl, og det gjorde der da også, og så har jeg det lidt sådan, at så kan det være lige meget, om billedet i øvrigt er superfint.
Det har overrasket mig, at farvefejlene er en slags burn-in fuldstændig som beskrevet af Bo fra digitalt,tv. (ifølge linket). Det er ikke fastbrændte logoer eller still-billeder. De passer heller ikke rigtig med underteksters placering, men hvorfor opstår den type striber, som jeg tilmed har set et par gange hos bekendte? 
Er det, som jeg også spørger i linket, varmepåvirkning fra elektronik bagfra? 
Er de generelle fejl, du har læst om på Panasonics OLED-tv, samme slags striber? 
De generelle fejl jeg omtaler er typisk billedefejl som TV´et har fra nyt.

Jeg tror nu, at et OLED kan holde længere. Jeg har en bekendt som har et af de første OLED på markedet, det fungere stadig fint.

Farvefejlene tror jeg selv er uens pixel slitage, som måske stammer fra f.eks. nyheds udsendelsernes nyhedsstrøm i bunden af billedet.

Her tror jeg måske at Panasonics 2000 serie har en lille fordel i og med, at f.eks. retention fjernes på få sekunder pga. panelets gode afkølings system.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hej igen Hother!
Tak for dit svar. Jeg havde selvfølgelig håbet, at du kunne fortælle, at der ikke var konstateret generelle fejl på Panasonics 2000 serie. Vi bliver åbenbart nødt til at erkende, at OLED-panelerne har det ligesom Formel 1 bilernes motorer -  de yder fantastisk, men holder ikke særlig længe. Det vil så for OLED-panelerne være ca. 3 år. 
Jeg har i øjeblikket et LG OLED B7. Jeg har valgt en billig model, fordi jeg forventede, at der alligevel opstod farvefejl, og det gjorde der da også, og så har jeg det lidt sådan, at så kan det være lige meget, om billedet i øvrigt er superfint.
Det har overrasket mig, at farvefejlene er en slags burn-in fuldstændig som beskrevet af Bo fra digitalt,tv. (ifølge linket). Det er ikke fastbrændte logoer eller still-billeder. De passer heller ikke rigtig med underteksters placering, men hvorfor opstår den type striber, som jeg tilmed har set et par gange hos bekendte? 
Er det, som jeg også spørger i linket, varmepåvirkning fra elektronik bagfra? 
Er de generelle fejl, du har læst om på Panasonics OLED-tv, samme slags striber? 

Jeg har personligt et OLED fra 2017 som jeg dagligt bruger helt som jeg vil. Der er ikke skyggen af problemer.
Jeg lader det stå standby så det kan køre sine forebyggelses programmer. Det er vigtigt IKKE at tage strømmen fra.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu