recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".

 Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 15:17
Hej igen!
Jeg er glad for, at Hother fortæller, at fejlene på Panasonics OLED-paneler ikke dukker op efterhånden, men er der helt fra begyndelsen. Så er det altså ikke noget der slides eller brændes fast. Man skal simpelthen se sig for, når man køber nyt tv. Jeg har også bemærket den bedre køling hos Panasonic.
Jeg bruger B7'eren helt, som jeg vil, ligesom Pede8000 også gør med sit. Derfor kan vi selvfølgelig godt bruge tv'et forskelligt. Der må vel være en eller anden anvendelse, der giver striberne, når man ser nærmest identiske striber dukke op hos flere, og det er, så vidt jeg kan se, et problem, der altid er koncentreret om den røde farve. Jeg ved ikke, om det kan være en kombination af Breaking News og undertekster, og så er der spørgsmålet om elektronik, der varmepåvirker bagpå. Jeg kan ikke gennemskue, hvad det skyldes. Jeg skal lige nævne, at jeg ligesom Pede8000 aldrig afbryder strømmen til tv'et.  Bortset fra striberne, har jeg ikke andre problemer med B7'eren. Ingen fastbrændte logoer og ingen yellow tint. 
Men jeg er da træt af striberne. Så er spørgsmålet, hvor længe jeg har tålmodighed til at se på dem. Og skal jeg så vælge et ret billigt LG igen eller satse på, at en topmodel fra Panasonic vil fungere uden væsentlige fejl i måske 5 år. 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hej igen!
Jeg er glad for, at Hother fortæller, at fejlene på Panasonics OLED-paneler ikke dukker op efterhånden, men er der helt fra begyndelsen. Så er det altså ikke noget der slides eller brændes fast. Man skal simpelthen se sig for, når man køber nyt tv. Jeg har også bemærket den bedre køling hos Panasonic.
Jeg bruger B7'eren helt, som jeg vil, ligesom Pede8000 også gør med sit. Derfor kan vi selvfølgelig godt bruge tv'et forskelligt. Der må vel være en eller anden anvendelse, der giver striberne, når man ser nærmest identiske striber dukke op hos flere, og det er, så vidt jeg kan se, et problem, der altid er koncentreret om den røde farve. Jeg ved ikke, om det kan være en kombination af Breaking News og undertekster, og så er der spørgsmålet om elektronik, der varmepåvirker bagpå. Jeg kan ikke gennemskue, hvad det skyldes. Jeg skal lige nævne, at jeg ligesom Pede8000 aldrig afbryder strømmen til tv'et.  Bortset fra striberne, har jeg ikke andre problemer med B7'eren. Ingen fastbrændte logoer og ingen yellow tint. 
Men jeg er da træt af striberne. Så er spørgsmålet, hvor længe jeg har tålmodighed til at se på dem. Og skal jeg så vælge et ret billigt LG igen eller satse på, at en topmodel fra Panasonic vil fungere uden væsentlige fejl i måske 5 år. 


Øh nej, sådan skrev jeg ikke. De omtalte generelle fejl var skrevet i forbindelse med Panasonics udvælgelse af OLED paneler til deres 2000 serie. Naturligvis kan der opstå fejl i panelets levetid.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 16:04
Nåh ja okay. Det jeg tænkte på med generelle fejl, var, at man nærmest var sikker på, at en bestemt type fejl ville indfinde sig i løbet af et par år. Det forstår jeg, at man nu er kommet over. Selvfølgelig vil elektronikken ende med at give fejl på et tidspunkt.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Nåh ja okay. Det jeg tænkte på med generelle fejl, var, at man nærmest var sikker på, at en bestemt type fejl ville indfinde sig i løbet af et par år. Det forstår jeg, at man nu er kommet over. Selvfølgelig vil elektronikken ende med at give fejl på et tidspunkt.

Hvor har du det fra, at det nærmest var sikkert at der ville kommer fejl på apparatet efter 2 år?

Det vil typisk være brugere med fejl der poster på diverse fora. Der er jo ingen der skriver et indlæg om at de IKKE har udfordringer. Det er derfor ikke et statistisk korrekt billede på problemets omfang.

Lidt ærgerligt at Johns tråd bliver drejet ind på det sædvanlige Burn In snik- snak.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 18:35
Pede8000: Det ville have været en fordel, hvis du havde fulgt med i tråden, og dermed også fulgt og læst mit link til digitalt,tv
Det gør du så ikke, så jeg vil fortælle dig, at Bo, der laver omtalte site, fortæller om panelfejl, der er kommet på hans OLED-tv'et efter 2 -3 år.
Det giver anledning til nogle kommentarer fra forskellige brugere, der har oplevet lignende og andre problemer. Det hele har man ligesom hørt før på dette site, så derfor spørger jeg, om vi ikke kan vende diskussionen og spørger derfor, om der er nogen, der IKKE har problemer med 3 år gamle OLED-tv fra LG. Hvor mange tror du så, der melder ind og fortæller, at deres 3 år gamle OLED-tv fra LG fungerer uden fejl, Pede8000? Det skal jeg sige dig! INGEN! Ikke en eneste kunne fortælle, at de havde sådan et tv uden fejl. Så det er absolut med afsæt i virkeligheden, når jeg udtaler, at man kan forvente fejl efter et par år. 
Du er faktisk den eneste, Pede8000, der melder om et fejlfrit B7. Der er jo altid undtagelser, men det kan måske også skyldes religiøse årsager. Læser man jævnligt på dette site, ved man ret sikkert, at hvis der kommer indlæg, som kan opfattes som kritik af OLED-tv og især burn-in, så er Pede8000 klar til at gribe ind. Den slags blasfemi tolereres skam ikke. 
Det er derfor formålsløst at diskutere med dig Pede8000, og at jeg denne gang giver mig tid til at svare dig, må du betragte som en absolut undtagelse. Det er selvfølgelig ærgerligt, at det forstyrrer Hothers ellers udmærkede tråd. Til gengæld kan jeg love dig, Pede8000, at det er sidste gang, jeg svarer på dine indlæg.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 18:48
Stop venligst dig selv, før du rasler helt af sporet.

Fornærmelser og personlige angreb er slet ikke OK!
Jeg har lavet et indlæg hvor jeg spørger dig om nogen ting, og du flipper helt ud?

Du læser iøvrigt mit opslag som fanden læser biblen.

Jeg vil forsøge at undgå yderligere direkte dialog med dig. Thumbs Down



Redigeret af Pede8000 - 09-Maj-2021 kl. 18:56
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 18:51
Når man har det som jeg, så ønsker man bare fred, ro og hygge.

Jeg havde glædet mig til at oprette denne tråd, for at for Gud ved hvilken gang, at fortælle om optakten til mit nye TV køb, og forhåbentlig senere, fortælle om mit nye TV.

Så kære venner, jeg beder altså om fred og ro. Hug


Redigeret af Hother - 09-Maj-2021 kl. 18:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Når man har det som jeg, så ønsker man bare fred, ro og hygge.

Jeg havde glædet mig til at oprette denne tråd, for at for Gud ved hvilken gang, at fortælle om optakten til mit nye TV køb, og forhåbentlig senere, fortælle om mit nye TV.

Så kære venner, jeg beder altså om fred og ro. Hug

Helt enig! Thumbs Up Sorry!
Lod mig lige rive med, bliver aldrig klogere! 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 19:15
Hej Hother!
Ja, undskyld Hother. Jeg indrømmer, at det var min fejl. Jeg har tidligere set tråde, hvor Pede8000 har deltaget, så jeg burde have regnet ud, hvordan det ville ende. Der tænkte jeg mig ikke om. 
Jeg skriver normalt aldrig til ham, og hvis du kigger i din tråd, kan du også se, at det er Pede8000, der starter med at skrive til mig denne gang. Det skal jeg naturligvis bare lade være med at svare på, og sådan bliver det selvfølgelig også fremover.
Jeg håber, at du får en god aften. 
Hilsen fra C. Johansen.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 19:23
Hother:

Glæder mg altid på vejen af dig.
Syntes du laver nogle gode overvejelser når der skal købes tv og du vælger altid topklasser. 

Det er til stor fornøjelse at læse om.
Til top
king size Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér king size Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 19:24
Hej forum angåndene problemmer på lg old,jeg har et lg-e6 fra 2016,jeg har ikke haft noge fejl på dette tv,der bliver slukket inde jeg går i seng,efter en månde eller mere kommer der en besked på skærme,at den skal teste,der bliver ikke slukket den ene gang,har prøvet teste med de forskellige faver ikke noget at se.
ps har netflix viaplay den store pakke yusee 
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 19:27
Med hensyn til pris står det til 30995,- på pricerunner. 
Det er en foreløbig pris, men mon ikke det er noget i den stil.

Edit: Lyd & Billede skriver at det kommer i juni.
Det er jo lige om hjørnet!




Redigeret af Pede8000 - 09-Maj-2021 kl. 19:30
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu