recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Volumen bar sonos beam + samsung tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Volumen bar sonos beam + samsung tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bohme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bohme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Volumen bar sonos beam + samsung tv
    Sendt: 09-Maj-2021 kl. 20:34
Jeg har for nylig købt nyt tv (Samsung Q80T 65"), hvor jeg via hdmi/arc har koblet en Sonos beam på. 
Lyden virker uproblematisk, men når vi skruer op/ned kan det ikke ses på skærmen. 
På det gamle TV kunne vi se volumen niveau (tal) når vi skruede op/ned og den mulighed savner flere i husstanden. 
Jeg søgte nettet tyndt, men kom kun forbi forum, hvor flere skrev, at det ikke kunne lade sig gøre. Jeg havde derfor sparket det til hjørne og tænkt det ikke var muligt. 

MEN så pludselig en dag kom volumen bar frem uden at vi havde ændret indstillinger/kabler på TV'et. Alle var glade, men desværre var det væk igen dagen efter. Det var altså muligt, men jeg kan bare ikke greje hvordan. Jeg har forsøgte alverdens indstillinger, men uden held. 

Nogen, der ved, hvordan dette kan løses?




Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2021 kl. 21:52
Hdmi - CEC sættes på on, så kan det være det virker. På mit Panasonic TV hedder det vist movie theater.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2021 kl. 06:14
Tror forbindelsen til til Beam har været tabt.

Flere tv viser ikke niveau ved Soundbar.   

LG er også med på den liste 

Til top
Bohme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bohme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2021 kl. 11:05
Mit gamle TV var også et samsung (fra 2001) og det viste fint volumen niveau. 
Kan det passe, at nyere modeller ikke har den funktion? Undrer mig da noget
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu