recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Support sag hos ISP.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Support sag hos ISP.

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Haspalm Haspalm skrev:

Bare hold på hedberg! Den slags begrænsninger hører sig ikke hjemme med mindre det er klart dokumenteret i deres betingelser for indgåelse af aftalen.


Tak Haspalm. 



Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Apropos den påståede "meget specielle brug" og "høje båndbredde forbrug", så skal der ikke mere end ca. 2-300Kbps til at udløse saktionen fra Fibia. 

På et døgn er det stadig mindre trafik end en enkelt film fra Netflix eller måske 1-2 serier afhængig af opløsning. 
Kan man på en eller anden måde, som er relativ nem, efterligne det trafikmønster?

Jeg kunne godt tænke mig at tjekke min forbindelse for samme begrænsning Big smile


Redigeret af quarkir - 09-Juni-2021 kl. 14:07
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Haspalm Haspalm skrev:

Bare hold på hedberg! Den slags begrænsninger hører sig ikke hjemme med mindre det er klart dokumenteret i deres betingelser for indgåelse af aftalen.



Tak Haspalm. 



Det lyder som en enestående historie. Nu skal jeg ikke beskytte fibia, da jeg gang på gang ved opgradering af forbindelse må kraftigt pointere, at lade være med at pille ved min offentlige ip-adresse.
Men under lockdown, var vi tre på teams hele 7 timer ad gangen, men mine piger samtidig streamet musikvideoer fra youtube, og jeg koblet op til min arbejdsplads på en VPN. Og vi oplevet ikke nogle problemer, skønt vi var oppe og bruge sammenlagt 6.5 tb om mdr for både down og upload.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 15:11
Citér Kan man på en eller anden måde, som er relativ nem, efterligne det trafikmønster?

Jeg kunne godt tænke mig at tjekke min forbindelse for samme begrænsning Big smile

Prøv eventuelt https://packetsender.com/, men du skal have en ude fra til at teste imod dig. Hvis du selv er Fibia kunde, så skal det være en ude fra Fibia/Waoo's netværk. 

Det er dog ikke sikkert det er nok. Måske skal connections være flere steder fra og ikke kun fra en host. 

Et alternativ kunne være at installere en torrent klient og se om det at hente f.eks. https://sdi-tool.org/download/ og om den udløser den opførsel. 






Redigeret af hedberg - 09-Juni-2021 kl. 16:02
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Det lyder som en enestående historie. Nu skal jeg ikke beskytte fibia, da jeg gang på gang ved opgradering af forbindelse må kraftigt pointere, at lade være med at pille ved min offentlige ip-adresse.
Men under lockdown, var vi tre på teams hele 7 timer ad gangen, men mine piger samtidig streamet musikvideoer fra youtube, og jeg koblet op til min arbejdsplads på en VPN. Og vi oplevet ikke nogle problemer, skønt vi var oppe og bruge sammenlagt 6.5 tb om mdr for både down og upload.

Vi kører stadig efter den model herhjemme. Det er ikke trafik typer der giver mange connections og dermed bliver du ikke ramt. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Jorgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Marts-2006
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er ikke en fejl. Det er anti-ddos, hvilket er en god ting for privatkunder.

Skal man køre en virksomhed (eller et ultra hobbyprojekt), må man kigge sig om efter en anden udbyder.

Klaus

Hvis et anti-ddos system aktiveres af noget der ikke er ddos, så er det i min optik en fejl. Det er uanset om man er en privat- eller erhvervskunde.
Til top
top20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2021
Sted: Hansen
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér top20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 23:26
he he af med folie hatten 😂

Jeg har intet med fibia eller andre internetudbydere at gøre.

Jeg har dog selv både en privat internet forbindelse, og en virksomheds fiber forbindelse hos fibia som jeg bruger arbejdsmæssigt, begge forbindelser kører lige stabilt, og jeg har testet rigtig mange ting erhvervsmæssigt på både den ene og den anden forbindelse og performance har ikke været synderlig forskellig på nogen af dem, til trods for en væsentlig prisforskel, på erhvervs forbindelsen har jeg dog en væsentlug bedre SLA og har naturligvis flere publuc ip'er end hvad jeg har på privatforbindelsen. 

Så jeg kan ikke lige gennemskue præcis hvad det er du bruger din forbindelse til, men tænker at udfaldet bliver tilnærmelsesvis det samme uanset om du vælger yousee, fibia, telia eller telenor.

Jeg er bare træt af alt det brokkeri fra folk der forventer at få en Farari når de kun køber en Fiat. 

Og selvfølgelig vil der være begrænsninger på internetforbindelser til de priser vi betaler for en privat fiberforbindelse, der er ingen udbyder der garanterer en specifik hastighed eller mulige connections, sessions eller lignende, med mindre du betaler en højere pris og køber en forbindelse egnet til erhverv, her ville du kunne stille alle de krav du har og betale herfor hvilket også er helt fornuftigt. 

Og jeg kunne lige forestille mig den brok der ville komme hvis prisen steg med 5-6 gange for alle brugere for at der var enkelte personer som dig der kan få opfyldt jeres "specielle" behov. 

Så se at kom til lommerne og få købt en erhvervsforbindelse, hvis du så ikke får hvad du har behov for, når du har stillet dem dine krav, må du hjertens gerne brokke dig. Men det andet synes jeg er urimeligt og jeg er fløjtende lige glad om det er fibia, yousee eller lignende.

OG IGEN, JEG ARBEJDER IKKE FOR FIBIA OG HAR HELLER IKKE HVERKEN AKTIER ELLER ANDELE I VIRKSOMHEDEN 


Til top
top20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2021
Sted: Hansen
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér top20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 23:35
Svar til Jorgensen

Jeg ved ikke hvilke erfaringer eller kenskaber du har til ISP'er eller det at drive en virksomhed med systemer som mange mennesker er afhængige af, men almen sund fornuft siger at de enkelte leverandører skal beskytte deres infrastruktur efter alle kunstens regler og selvfølgelig skal der skal der sættes ind for bl.a. DDOS angreb, og man kan aktså ikke gå på kompromis med en sådan sikkerhed for at tilfredsstille 1 ud af 100.000 brugere.

Jeg ved ikke hvad personen der har oprettet denne tråd bruger sin forbindelse til, men kunne godt hælde til den tanke at det måske ikke var helt lovligt.

Jeg kunne da også forstille mig at du ville blive ked af at din internetudbyder konstant blev lagt ned pga. DDOS angreb fordi de havde slået sikkerheds features fra for 1 kunde. 


Redigeret af top20 - 09-Juni-2021 kl. 23:36
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

he he af med folie hatten 😂

Det er meget usædvanligt at en helt ny bruger kommenterer så firkantet på en tråd som denne, når du efter eget udsagt slet ikke forstår hvad problemet handler om. 

Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

Så jeg kan ikke lige gennemskue præcis hvad det er du bruger din forbindelse til, men tænker at udfaldet bliver tilnærmelsesvis det samme uanset om du vælger yousee, fibia, telia eller telenor.


Siden du ikke kan gennemskue hvad det hele handler om, så er det lidt svært at tage hvad du tror seriøst. Jeg har igennem årene brugt både Telia, Telenor og TDC uden at opleve noget tilsvarende, men skal ikke kunne sige om de har introduceret nogle ændringer som Fibia har. 

Siden du åbenbart er selvstændig. Hvis du var i en branche hvor der var nogle lovkrav. Ville det være helt ok med dig hvis dine konkurrenter ikke overholdt dem og dermed havde lavere omkostninger end dig som overholdt loven?


Hvis du gad læse de tidligere indlæg ville du se at det drejer sig om en trafik mængde svarende til en  film streamet fra netflix - Hvis du syntes det er at forlange for meget af Fibia har du nok ret i, at det er et "Fiat" produkt. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

Svar til Jorgensen

Jeg ved ikke hvilke erfaringer eller kenskaber du har til ISP'er eller det at drive en virksomhed med systemer som mange mennesker er afhængige af, men almen sund fornuft siger at de enkelte leverandører skal beskytte deres infrastruktur efter alle kunstens regler og selvfølgelig skal der skal der sættes ind for bl.a. DDOS angreb, og man kan aktså ikke gå på kompromis med en sådan sikkerhed for at tilfredsstille 1 ud af 100.000 brugere.

Jeg ved ikke hvad personen der har oprettet denne tråd bruger sin forbindelse til, men kunne godt hælde til den tanke at det måske ikke var helt lovligt.

Jeg kunne da også forstille mig at du ville blive ked af at din internetudbyder konstant blev lagt ned pga. DDOS angreb fordi de havde slået sikkerheds features fra for 1 kunde. 

Læs nu og forstå nu de tidligere indlæg. 

Stort set alle fra routere, firewalls, computere, IoT enheder m.m i verden bruger NTP protokollen til at stille klokken med. Jeg driver 2 meget præcise NTP servere på hver sin forbindelse, som jeg lader andre stille klokken efter - Waoo spurgte f.eks. selv om lov til at stille klokken efter dem tilbage i 2018. 

Medmindre du har rettet default i alle dine enheder på dit netværk, så er der en stor chance for at du indimellem får klokken fra en af mine servere.  


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Jorgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Marts-2006
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

Svar til Jorgensen

Jeg kunne da også forstille mig at du ville blive ked af at din internetudbyder konstant blev lagt ned pga. DDOS angreb fordi de havde slået sikkerheds features fra for 1 kunde. 

Nu er der jo ikke tale om et ddos-angreb, selvom isp'ens udstyr reagerer som om det var. Det er ret uhensigtsmæssigt og jeg forstår ikke hvorfor de ikke er villige til at kigge på det. Der skal være plads til at vi ikke alle bruger vores forbindelse til det samme. Ellers må de skrive i betingelserne at der er en begrænsning på antal connections i en given periode. 



Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 22:08
Jeg må tilstå at jeg ikke har læst _HELE_ tråden igennem men har man overvejet at få en erhvervsforbindelse i stedet for en privat, skifte til en anden udbyder eller andre alternativer?

Priserne på erhvervsforbindelser er jo ikke vanvittige længere, med mindre man vælger en Platin-SLA 

Ja - jeg ved godt det er træls og at ISPens udstyr udløser en falsk-positiv ift. DDOS-angreb, og jeg forstår godt princippet i at det ikke er OK at de ønsker at lave noget om i deres "begrænsninger" men, er det virkelig en kamp man gider tage?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu