recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Support sag hos ISP.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Support sag hos ISP.

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Jorgensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Marts-2006
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:


Priserne på erhvervsforbindelser er jo ikke vanvittige længere, med mindre man vælger en Platin-SLA 


Hvilken garanti har man for at samme problematik ikke rammer en erhvervsforbindelse? Hvis de ikke skriver om det i vilkårene for den ene type forbindelse, så er det vel heller ikke sikkert de gør ved den anden.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:

Jeg må tilstå at jeg ikke har læst _HELE_ tråden igennem men har man overvejet at få en erhvervsforbindelse i stedet for en privat, skifte til en anden udbyder eller andre alternativer?

Priserne på erhvervsforbindelser er jo ikke vanvittige længere, med mindre man vælger en Platin-SLA 

Ja - jeg ved godt det er træls og at ISPens udstyr udløser en falsk-positiv ift. DDOS-angreb, og jeg forstår godt princippet i at det ikke er OK at de ønsker at lave noget om i deres "begrænsninger" men, er det virkelig en kamp man gider tage?

Læs tråden. Det begynder at blive lidt træls at besvare. 

Hvis du har det fint med at ISP'en bestemmer hvad du må bruge internet forbindelsen til og aktivt blokerer eller prioriterer hvad du må, så er det dit valg. 

Det er ikke en falsk positiv og hvis det rent faktisk blev brugt til sikkerhed ville man vel forhåbenligt have reageret når en kunde udløser alarmen 8-12 gange om dagen? 




Redigeret af hedberg - 10-Juni-2021 kl. 22:49
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af Jorgensen Jorgensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:


Priserne på erhvervsforbindelser er jo ikke vanvittige længere, med mindre man vælger en Platin-SLA 


Hvilken garanti har man for at samme problematik ikke rammer en erhvervsforbindelse? Hvis de ikke skriver om det i vilkårene for den ene type forbindelse, så er det vel heller ikke sikkert de gør ved den anden.

Ingen - men jeg tænker at når man er over i erhvervssegmentet så er der lidt andre "spilleregler" for både brug og fejlfinding på forbindelsen.

Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:

Jeg må tilstå at jeg ikke har læst _HELE_ tråden igennem men har man overvejet at få en erhvervsforbindelse i stedet for en privat, skifte til en anden udbyder eller andre alternativer?

Priserne på erhvervsforbindelser er jo ikke vanvittige længere, med mindre man vælger en Platin-SLA 

Ja - jeg ved godt det er træls og at ISPens udstyr udløser en falsk-positiv ift. DDOS-angreb, og jeg forstår godt princippet i at det ikke er OK at de ønsker at lave noget om i deres "begrænsninger" men, er det virkelig en kamp man gider tage?

Læs tråden. Det begynder at blive lidt træls at besvare. 

Hvis du har det fint med at ISP'en bestemmer hvad du må bruge internet forbindelsen til og aktivt blokerer eller prioriterer hvad du må, så er det dit valg. 

Det er ikke en falsk positiv og hvis det rent faktisk blev brugt til sikkerhed ville man vel forhåbenligt have reageret når en kunde udløser alarmen 8-12 gange om dagen? 



Rolig nu ;)

Der står jo ikke nogen steder hvorfor du ikke vil vælge en erhvervsforbindelse udover af princip, sådan som jeg lige tolker det.

Nej - jeg synes bestemt ikke det er OK at en ISP begrænser ens forbindelse, men jeg er så også ved at være så gammel at det bestemt ikke er alle kampe jeg gider tage længere.
Hvis du tidligere har haft en forbindelse hvor der ikke var begrænsninger, hvorfor så skifte?

Jeg forstår din frustration og man bør nok heller ikke bare "lade stå til" men igen, ville det ikke bare være nemmere at benytte en ISP som "opførte sig ordentligt".
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:

Der står jo ikke nogen steder hvorfor du ikke vil vælge en erhvervsforbindelse udover af princip, sådan som jeg lige tolker det.

Jeg er privat og jeg har ikke behov for det der følger med.

Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:

Nej - jeg synes bestemt ikke det er OK at en ISP begrænser ens forbindelse, men jeg er så også ved at være så gammel at det bestemt ikke er alle kampe jeg gider tage længere.

Jeg er ikke i dialog med Fibia om den her sag mere og forventer ikke de foretager sig mere medmindre andre presser dem. 

Opfølgningen herinde var mest for at andre der måtte sidde med samme problem og river sig i håret i fustration over deres support process rent faktisk har en chance for at gennemskue hvad de foretager sig. 

Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:

Hvis du tidligere har haft en forbindelse hvor der ikke var begrænsninger, hvorfor så skifte?

Jeg flyttede - og så var de her begrænsninger der ikke i starten. Det er introduceret på et tidspunkt. 

Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:

Jeg forstår din frustration og man bør nok heller ikke bare "lade stå til" men igen, ville det ikke bare være nemmere at benytte en ISP som "opførte sig ordentligt".

Fibia var en god udbyder dengang jeg flyttede hertil. Der hvor jeg bor har Fibia et defakto monopol, da deres fibernet ikke er åbent for andre udbydere. 

Det er et reguleret marked og lovgivningen er ens for alle udbyderne. Deres adfærd er konkurrenceforvridende og unfair overfor andre udbydere. Hvis der ikke bliver grebet ind overfor dem, så vil der med garanti ikke være grænser for kreativiteten hos udbyderne og det vil på længere sigt være yderst skadeligt for markedet og alle forbrugere. 

Det er vel heller ikke ok, at det kun er nogle fødevarevirksomheder der skal overholde lovgivning for deres branche? 




Redigeret af hedberg - 11-Juni-2021 kl. 12:07
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
top20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2021
Sted: Hansen
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér top20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 14:02
Det er utroligt som tiderne har ændret sig, i dag bliver alle krænket over både det ene og det andet, og folk forstår ikke i dag at de ikke kan få det samme produkt alle steder til enhver tid og selvfølgelig til en billig pris.

Skift dog for pokker til en anden udbyder når du er så utilfreds og føler dig forkert behandlet, det er et frit markede, og at du så er flyttet til et sted hvor Fibia er eneste udbyder er jo egentligt så for fin egen regning, men du kan vel bare se om du kan betale en anden udbyder for at grave fiber ned hos dig, men tænker nok næppe dette sker uden at du skal til lommerne. 

Blot til info er Fibias net åbnet og implementering hos andre udbydere er i fuld gang, så må vi jo håbe at græsset er grønnere på den anden side
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

Det er utroligt som tiderne har ændret sig, i dag bliver alle krænket over både det ene og det andet, og folk forstår ikke i dag at de ikke kan få det samme produkt alle steder til enhver tid og selvfølgelig til en billig pris.

Skift dog for pokker til en anden udbyder når du er så utilfreds og føler dig forkert behandlet, det er et frit markede, og at du så er flyttet til et sted hvor Fibia er eneste udbyder er jo egentligt så for fin egen regning, men du kan vel bare se om du kan betale en anden udbyder for at grave fiber ned hos dig, men tænker nok næppe dette sker uden at du skal til lommerne. 

Blot til info er Fibias net åbnet og implementering hos andre udbydere er i fuld gang, så må vi jo håbe at græsset er grønnere på den anden side

Det er super dejligt at du som helt ny bruger er så passioneret og igen og igen vender tilbage til denne ene tråd med så mange spændende meninger om et emne du efter eget udsagt slet ikke forstod og initielt mente måtte var ulovligt. 

Fremfor at bruge side 1 i Trumps kommunikations strategi og slynge om dig med ting der er ligegyldig, upræcise eller lodret forkerte, så syntes jeg du skulle læse de tidligere indlæg, forstå dem og besvare nogle af de spørgsmål du blev stillet.

Det er ikke muligt at skifte endnu. På trods af de fine skåltaler sidste år, så er der ikke åbnet op endnu. Når der bliver det så vil jeg naturligvis overveje mine muligheder. 

PS: Det har ikke noget med at blive krænket at gøre. Prøv egentuelt at slå ordet op i en ordbog. 
PPS: Fibia har altid været blandt de dyreste udbydere. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
top20 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2021
Sted: Hansen
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér top20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Jorgensen Jorgensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Stroyer Stroyer skrev:


Priserne på erhvervsforbindelser er jo ikke vanvittige længere, med mindre man vælger en Platin-SLA 


Hvilken garanti har man for at samme problematik ikke rammer en erhvervsforbindelse? Hvis de ikke skriver om det i vilkårene for den ene type forbindelse, så er det vel heller ikke sikkert de gør ved den anden.

Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med til dagligt, men jeg går ud fra at det produkt den virksomhed du er ansat i sælger, ikke er beskrevet minutiøst med alle de mangler/begrænsninger det har i jeres betingelser, men hvis det er, må jeg sige at det er første gang nogensinde jeg har oplevet dette.

Og det må jo konstateres at forbindelsen som Hedberg benytter fungere fint nok, har formår blot at "belaste" forbindelsen så der indtræder nogle begrænsninger.

Du kan da helt sikkert få en præcis afklaring af hvad forbindelsen kan hvis du køber en prof forbindelse, men du betaler jo også for det.

Hvis du vil have garanti for noget må du jo stille nogle krav til produktet inden du køber, så burde der jo ikke være noget problem, ellers er du jo heldigvis i din gode ret til at vælge noget der kan det du skal bruge.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med til dagligt, men jeg går ud fra at det produkt den virksomhed du er ansat i sælger, ikke er beskrevet minutiøst med alle de mangler/begrænsninger det har i jeres betingelser, men hvis det er, må jeg sige at det er første gang nogensinde jeg har oplevet dette.

Nu vi kommer ind på det - Hvilken branche er du selv i, hvad arbejder du med og hvorfor er du så interesseret i netop Fibia - uden at ville svare på spørgsmål selv? 

Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

Og det må jo konstateres at forbindelsen som Hedberg benytter fungere fint nok, har formår blot at "belaste" forbindelsen så der indtræder nogle begrænsninger.

Nu skal jeg rette sætningen for dig. Fibia lukker adgangen til specifikke IP'er som f.eks. når ungerne vil se Disney+ fordi forbindelsen "belastes" ½-1 tusindedel af hvad den sælges som. 

Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

Du kan da helt sikkert få en præcis afklaring af hvad forbindelsen kan hvis du køber en prof forbindelse, men du betaler jo også for det.

Det er faktisk slet ikke det som det hele handler om. Du antager en masse. Dine antagelser er forkerte og de bliver ikke rigtige af at du gentager dem. 

Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

Hvis du vil have garanti for noget må du jo stille nogle krav til produktet inden du køber, så burde der jo ikke være noget problem, ellers er du jo heldigvis i din gode ret til at vælge noget der kan det du skal bruge.

Leverandøren kan naturligvis også overholde derer aftaler og lovgivningen? 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af top20 top20 skrev:

Hvis du vil have garanti for noget må du jo stille nogle krav til produktet inden du køber, så burde der jo ikke være noget problem, ellers er du jo heldigvis i din gode ret til at vælge noget der kan det du skal bruge.

Præcist, hvorfor blive ved med at forære sine penge til Fibia, frem for virkeligt at vise hvad man mener ved at standse en del af deres indtjening?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Præcist, hvorfor blive ved med at forære sine penge til Fibia, frem for virkeligt at vise hvad man mener ved at standse en del af deres indtjening?


Står lidt tidligere i debatten.






Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2021 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Det lyder som en enestående historie. Nu skal jeg ikke beskytte fibia, da jeg gang på gang ved opgradering af forbindelse må kraftigt pointere, at lade være med at pille ved min offentlige ip-adresse.
Men under lockdown, var vi tre på teams hele 7 timer ad gangen, men mine piger samtidig streamet musikvideoer fra youtube, og jeg koblet op til min arbejdsplads på en VPN. Og vi oplevet ikke nogle problemer, skønt vi var oppe og bruge sammenlagt 6.5 tb om mdr for både down og upload.


Vi kører stadig efter den model herhjemme. Det er ikke trafik typer der giver mange connections og dermed bliver du ikke ramt. 


det er selvfølgelig rigtig nok
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu