recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ethernet adapter til Chromecast with Google TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ethernet adapter til Chromecast with Google TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kimj.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2013
Sted: København, Danm
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimj.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ethernet adapter til Chromecast with Google TV
    Sendt: 15-Maj-2021 kl. 07:45
Hejsa,
Er der nogen der har fundet et sted hvor man kan købe Google's strømstik til Chromecast der indeholder et lan kabel? Jeg tror ikke man kan købe den i Google Store når man bor i Danmark.
Mvh Kim

Det er denne jeg mener:
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2021 kl. 08:36
Hej.

Den kan købes hos Google i Tyskland:


Og sendes til Danmark ved at bruge forwarderen Mailboxde.com


Hilsen Carsten.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2021 kl. 09:21
Jeg har købt et par stykker fra Kinaland som virker med mine Chromecast 1. generation og Chromecast Audio:

Ved ikke ikke om den virker med allerseneste Chromecast med Google TV udgave?

Men det kræve så god tålmodighed at købe fra Kina for tiden, afhængig af hvilken forsendelse sælger tilbyder.
Oplever ++2 måneder forsendelsestid Dead
Mvh. JørgenT
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2021 kl. 14:37
Undskyld for hijacking 🙏
Jeg har en original gammel ethernet-adapter fra google, som jeg tidligere har brugt til den første Chromcast, virker den også til de nye Chromecast ?

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2021 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg har en original gammel ethernet-adapter fra google, som jeg tidligere har brugt til den første Chromcast, virker den også til de nye Chromecast ?

Hej.

Det mener jeg ikke at den gør.

Der er to problemer.
For det første har den et anderledes USB stik. Den nye Chromecast med Google TV bruger et USB-C.
Det andet problem er, at den nok ikke leverer nok strøm. Jeg har på internettet læst om nogle der har forbundet en USB HUB med indbygget ethernet adapter. De raporterer at Chromecast med Google TV måler det samlede strømforbrug. Og giver en fejl meddelelse, at stømforsyningen ikke kan lever nok strøm, når de både vil bruge både Chromecast med Google TV og den tilsluttede HUB med en ethernet adapter. Deres løsning er at upgradere deres strømforsyning til en, fra en Google Pixel Mobil, som kan give højere strøm.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 15-Maj-2021 kl. 15:05
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2021 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg har en original gammel ethernet-adapter fra google, som jeg tidligere har brugt til den første Chromcast, virker den også til de nye Chromecast ?

Hej.

Det mener jeg ikke at den gør.

Der er to problemer.
For det første har den et anderledes USB stik. Den nye Chromecast med Google TV bruger et USB-C.
Det andet problem er, at den nok ikke leverer nok strøm. Jeg har på internettet læst om nogle der har forbundet en USB HUB med indbygget ethernet adapter. De raporterer at Chromecast med Google TV måler det samlede strømforbrug. Og giver en fejl meddelelse, at stømforsyningen ikke kan lever nok strøm, når de både vil bruge Chromecast med Google TV og den tilsluttede HUB med en ethernet adapter. Deres løsning er at upgradere deres strømforsyning til en fra en Google Pixel Mobil, som kan give højere strøm.

Hilsen Carsten.
Ok tak for svar 👍
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2021 kl. 11:40
Det gør den ikke - Har testet :-)
Nemt nok at converterer fra mini til USB-C - Men som det nævnes, så leverer den ikke strøm nok.
Du kan dog købe en tilsvarende der leverer nok strøm til den nye.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu