recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv kan ikke se NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv kan ikke se NAS

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv kan ikke se NAS
    Sendt: 20-Maj-2021 kl. 17:50
Hej

Jeg har lige fået en fiber forbindelse fra Fibia i det sommerhus jeg lejer og i den forbindelse har jeg tilsluttet min Seagate Personal Cloud NAS til routeren ( Icotera 5850 ). Min computer kan godt se nas'en i filhåndteringen men mit Apple TV kan ikke se den.

Jeg har prøvet at være inde hos Fibia og læse lidt i deres vejledning til routeren og jeg kan komme frem til at det ikke er lige meget hvilken port man sætter netværkskablet i. Men sætter jeg kablet i andre porte end nr. 1 så kan min computer ikke se Nas'en

Hvordan får jeg Apple tv'et til at se Nas'en ?

Mvh.
Kenneth
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 19:07
Jeg har selv fibia, og mener det er kun en port til internettet. Så du skal have dig en dum switch eller slutte den til wifi
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 20:34
Altså NAS'en er tilsluttet til Fibia routeren med et netværkskabel og computeren via wifi og computeren kan godt se NAS'en så der må jo være forbindelse.

Apple tv'et kører på wifi men jeg kan da godt prøve med et netværkskabel og se om det hjælper :)

MVh
Kenneth
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 20:36
Hvilket program bruger du på dit ATV?
Mvh Jesper
Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 20:50
Jeg bruger Infuse Pro 4 til at se video og FilebrowserTV til at se billeder.

Mvh.
Kenneth
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 21:15
Er det via SMB protokollen du forsøger at få forbindelse, og er den aktiveret på din NAS?
Mvh Jesper
Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 04:39
Jeg har ikke meget forstand på det super tekniske men ja programmerne skriver i parentes (SMB). Om det er aktiveret på NAS'en ved jeg ikke - undersøger

MVh
Kenneth
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 07:11
Prøv lige at checke dine IP-adresser på ATV+NAS+PC, om de ligger i samme range.
Ved ikke om der findes en ping-app til ATV. Hvis der går, så prøv at se om du kan pinge din NAS fra dit ATV.
Eller så prøv at pinge dit ATV fra din PC.

Ellers så forsøg med netværkskabel som forslået, selvom det burde virke over WIFI.

Mvh Jesper
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 10:48
Jeg mener jeg var "nødt" til at køre NFS eller AFP protokollen, istedet for SMB ved min Nas til ATV. Jeg kunne heller ikke fange den med SMB. 
(Grunden var vist at min synology Nas, kørte SMB2, hvilket ATV ikke kunne arbejde med.)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 11:06
Jeg kører med SMB via Infuse Pro 4 på mit ATV4 på en Synology DS116 uden problemer, så det skal kunne lade sig gøre.
Mvh Jesper
Til top
kazb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kazb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 12:22
Mange gode forslag. Før jeg fik fiber ind via Fibia sad NAS'en tilsluttet til et Huawei 535 sim kort modem med mobilt bredbånd og der havde Apple Tv'et ikke problemer med at se NAS'en så jeg tænker at problemet ligger i Fibia fiber modemmet / routeren !

Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 12:36
Du skal nok have fat i Fibia. Der er noget med, at ikke alle portene i deres router er til nettrafik. Nogle porte er låst til TV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu