recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast med Google TV - Ethernet adapter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast med Google TV - Ethernet adapter

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast med Google TV - Ethernet adapter
    Sendt: 23-Maj-2021 kl. 16:14
Hej

Så vidt jeg kan se, kan man ikke købe en (officiel) Ethernet adapter til Chromecast med Google TV - der passer til danske stikkontakter.
Er det korrekt? Det virker lidt dumt i så fald.
Findes der en uofficiel adapter der passer til?
Det er måske nemmere/smartere f.eks. at købe Nokia Streaming Box 8000 i stedet.

På forhånd tak.
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 16:50
Den officielle, du kan købe i den tyske Google Store, passer fint til danske stikkontakter.


Vil anbefale, at du kun bruger den officielle.

Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:03
Hej

Mange tak for henvisningen.
Det må jeg kigge nærmere på. 

Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:06
Den tyske Google Store sender ikke til danske adresser. Jeg anvender derfor forwarder-tjenesten Mailboxde.com, når jeg køber noget i den tyske Google Store. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Hej

Så vidt jeg kan se, kan man ikke købe en (officiel) Ethernet adapter til Chromecast med Google TV - der passer til danske stikkontakter.
Er det korrekt? Det virker lidt dumt i så fald.
Findes der en uofficiel adapter der passer til?
Det er måske nemmere/smartere f.eks. at købe Nokia Streaming Box 8000 i stedet.

På forhånd tak.

Kan fint anbefale Nokia boksen, købte en for et par uger siden, den kan på alle funktioner betjenes med TV Remoten via CEC, eller der kan bruges den medfølgende Remote, via CEC kan TVet også tændes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:13
Tak for det.
Jeg hælder nok også umiddelbart mere til Nokia boksen.
Det andet bliver måske hurtigt lidt mere bøvlet, hvis jeg vil have enheden på kablet netværk.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:30
 Bruger udelukkende Wi-Fi, det er der ikke problemer med, der er heller ikke problemer med at boksen hele tider kører med HDR, det kan jeg deaktivere/aktivere på TVet alt efter om det skal bruges eller ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Jeg hælder nok også umiddelbart mere til Nokia boksen.

Hej.

Jeg forstår ikke, at nogen kan overveje at købe en Nokia Streaming Box 8000 med kun 3,5 GB ledig eMMC hukommelse ?

Der findes flere bedre Android TV Bokse. Nogle har endda en micro SD port, som denne:


Hilsen Carsten.

Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:37
Har Chromecast med Google TV betydeligt bedre modtagelse af WiFi end Chromecast 3 ?
Jeg oplever en del udfald på den, hvis jeg ikke bruger kablet netværk til den.
Min bredbåndsforbindelse er generelt rigtig stabil.
Men ja, eller bliver det måske Nokia boksen i stedet. Den lader nu også til at være rigtig fin til mit behov.
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Jeg hælder nok også umiddelbart mere til Nokia boksen.

Hej.

Jeg forstår ikke, at nogen kan overveje at købe en Nokia Streaming Box 8000 med kun 3,5 GB ledig eMMC hukommelse ?

Der findes flere bedre Android TV Bokse. Nogle har endda en micro SD port, som denne:


Hilsen Carsten.



Nok et tilbud fra den kinesiske salgsagent? Hold jer langt væk fra disse parallelimporterede kineserbokse!
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Har Chromecast med Google TV betydeligt bedre modtagelse af WiFi end Chromecast 3 ?
Jeg oplever en del udfald på den, hvis jeg ikke bruger kablet netværk til den.
Min bredbåndsforbindelse er generelt rigtig stabil.
Men ja, eller bliver det måske Nokia boksen i stedet. Den lader nu også til at være rigtig fin til mit behov.

Jeg ved ikke, om den trådløse modtagelse er bedre på Chromecast med Google TV end på tidligere Chromecast, men min oplevelse er, at den trådløse modtagelse er stabil på Chromecast med Google TV. Jeg har ikke fundet behov for at kable den.


Redigeret af jensoest - 23-Maj-2021 kl. 17:43
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:49
Se eventuelt denne test af Nokia-boksen. I testen er der også et par kommentarer over mod Chromecast med Google TV.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu