recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast med Google TV - Ethernet adapter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast med Google TV - Ethernet adapter

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

Hold jer langt væk fra disse parallelimporterede kineserbokse!

Hej.

Her er to anmeldelser skrevet af den samme person:

NOKIA STREAMING BOX 8000 score: 7.4


YOU-BOX score:  8.3


Ellers kan jeg oplyse, at siden begge bokse er Netflix Certificeret, er de fremstillet på en af de få fabrikker, der er synet og godkendt af Netflix. Og så vidt jeg ved findes de kun i Asien.

Hilsen Carsten.

Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 21:21
Jeg kan bestemt anbefale den nye Chrome Cast med G-TV.
Har nu haft min i ca. et halvt år - købt hos Google i Tyskland.
Hos os kører den stabilt over WiFi, men er man i tvivl bør den købes med den passende oplader med ethernetstik.
I stedet for at have en grim kasse stående ved fjernsynet, så hænger CC bare bag på fjernsynet lige som de tidligere modeller og fjernbetjeningen har alle de nødvendige funktioner til dagligt brug.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 21:34
Nokia boksen er ikke en kasse ved TVet, det er en lille Box bagpå TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 22:02
Det var ikke for at fornærme nogen....
Men Nokia fylder da 112x112x24 mm, hvilket er noget mere end CC, så der skal da bruges noget plads og en form for ophæng/fastgørelse for at Nokia kan hænge bag TV´et.

CC hænger jo bare i HDMI-kablet, lige som tidligere versioner og fjernbetjeningen fylder heller ikke ret meget.
Desuden får man nok hurtigere opdateringer på CC direkte fra Google.

Men alt i alt ville jeg også vælge Nokia, hvis ikke CC med G-TV fandtes - de kan jo stort set det samme.


Redigeret af Erik K - 23-Maj-2021 kl. 22:06
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 22:56
 TVet er på en bordstander, boksen sidder på den med en elastik fra Fruens syæske, ganske simpel og virksomt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

TVet er på en bordstander, boksen sidder på den med en elastik fra Fruens syæske, ganske simpel og virksomt.


Men virker af røven til, når man vil hænge den op på en væg........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 23:13
 Nu er det så heller ikke på en væg.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 23:47
Nokia kassen er en kasse beregnet til at stille ved siden af tv.

Hvis jeg hænger min surroundforstærker bag på mit tv ved hjælp af fire meter selvbinderreb, er det stadig at betegne som en kasse der skal stå ved mit tv og ikke er designet hænge på bagsiden.

Kigger man på streamview (den virksomhed der får produceret boksen med Nokias navn på), er boksen også vist på en tv bænk ved siden af fjernsynet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 TVet er på en bordstander, boksen sidder på den med en elastik fra Fruens syæske, ganske simpel og virksomt.
Det med elastik og syæske holder jeg mig langt væk fra og overlader det til fruen :-)

CC hænger uden ekstra "tilbehør" og kan også være bag på mit TV, selv om det hænger på væggen.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Det var ikke for at fornærme nogen....
Men Nokia fylder da 112x112x24 mm, hvilket er noget mere end CC, så der skal da bruges noget plads og en form for ophæng/fastgørelse for at Nokia kan hænge bag TV´et.

CC hænger jo bare i HDMI-kablet, lige som tidligere versioner og fjernbetjeningen fylder heller ikke ret meget.
Desuden får man nok hurtigere opdateringer på CC direkte fra Google.

Men alt i alt ville jeg også vælge Nokia, hvis ikke CC med G-TV fandtes - de kan jo stort set det samme.
Kun en smule større end den harddisk jeg har fastgjort bag på mit TV med burrebændel. Afhænger selvfølgelig af hvor meget luft TV ophænget levner bag TV’et.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2021 kl. 14:07
Jeg har netop fået en af dem her hjem: https://www.ebay.com/itm/363193383045 og sammen med en poe usb-c splitter som jeg havde til at ligge fra et raspberrypi projekt, så får Google TV with chromecast nu strøm via PoE porten fra min switch. 
Nu kan jeg have den til at hænge bag ved tvet, og skal den feks genstartes, power cycler jeg bare PoE porten :-D

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Jeg har netop fået en af dem her hjem: https://www.ebay.com/itm/363193383045 og sammen med en poe usb-c splitter som jeg havde til at ligge fra et raspberrypi projekt, så får Google TV with chromecast nu strøm via PoE porten fra min switch. 
Nu kan jeg have den til at hænge bag ved tvet, og skal den feks genstartes, power cycler jeg bare PoE porten :-D

Jeg kunne forestille mig sådan en løsning spiser en del strøm, har du undersøgt det? Ermm
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu