recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Av reciever. Hvorfor billede ind over
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Av reciever. Hvorfor billede ind over

 Besvar Besvar Side  <1 7891011>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja så er det et andet problem. Prøv i første omgang et andet HDMI-kabel. Kablerne kan godt blive trætte med tis, så der opstår løse forbindelser / udfald.

Gælder det ikke for alle kabler, at tis er et no go 🤣
Frank
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:39
Jeg har ellers hørt, at tis er mega godt for kabler. Men det er nok især analoge kabler til lyd.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4437
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:39
LOL

Udskift med "tid" efter behag.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

LOL

Udskift med "tid" efter behag.

Som skrevet er det helt nye kabler uden tis
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Som skrevet er det helt nye kabler uden tis

Derfor kan de stadig godt være defekte eller af for dårlig kvalitet.

Første skridt med HDMI-problemer er altid at prøve nogle andre kabler...

Næste skridt er en anden indgang på receiver (fra AppleTV) og/eller TV (fra receiver).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Kablerne kan godt blive trætte med tis


Øhh...

Ja det kan absolut ikke anbefales at tisse på kabler og slet ikke hvis der er strøm i dem.Wink
 


Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 07:18
Det jeg har oplevet indtil videre med at have koblet enheder over recieveren er at det driller lidt mht power on og indgangsvalg.
Hvis jeg starter Apple TV boks. Så starter min blu Ray også op og billede på blu-ray vises.
Hvis jeg blot starter tv så. Starter Apple TV også op.
Problemet er jeg ikke ved hvilke settings det er der driller og om det er settings på tv. Afspiller eller reciever
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Det jeg har oplevet indtil videre med at have koblet enheder over recieveren er at det driller lidt mht power on og indgangsvalg.
Hvis jeg starter Apple TV boks. Så starter min blu Ray også op og billede på blu-ray vises.
Hvis jeg blot starter tv så. Starter Apple TV også op.
Problemet er jeg ikke ved hvilke settings det er der driller og om det er settings på tv. Afspiller eller reciever
Har oplevet det samme, reciveren tændte når jeg tændte tv og omvendt. Nu kan jeg ikke bruge  hdmi udgangen til mit tv, medmindre at min projekter også er tændt. Hvis ikke projekteren er tændt, så tænder og slukker lyden hele tiden, så det er ikke muligt at chromecaste musik til reciveren uden projekteren er tændt. Har prøvet at ændre på alt muligt uden afhjælpning. Har opgivet at bruge reciveren til andet end film og kun samme med min projekter.
Frank
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Det jeg har oplevet indtil videre med at have koblet enheder over recieveren er at det driller lidt mht power on og indgangsvalg.
Hvis jeg starter Apple TV boks. Så starter min blu Ray også op og billede på blu-ray vises.
Hvis jeg blot starter tv så. Starter Apple TV også op.
Problemet er jeg ikke ved hvilke settings det er der driller og om det er settings på tv. Afspiller eller reciever
Har oplevet det samme, reciveren tændte når jeg tændte tv og omvendt. Nu kan jeg ikke bruge  hdmi udgangen til mit tv, medmindre at min projekter også er tændt. Hvis ikke projekteren er tændt, så tænder og slukker lyden hele tiden, så det er ikke muligt at chromecaste musik til reciveren uden projekteren er tændt. Har prøvet at ændre på alt muligt uden afhjælpning. Har opgivet at bruge reciveren til andet end film og kun samme med min projekter.
Frank
Er det et LG tv du har i dit setup?
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Det jeg har oplevet indtil videre med at have koblet enheder over recieveren er at det driller lidt mht power on og indgangsvalg.
Hvis jeg starter Apple TV boks. Så starter min blu Ray også op og billede på blu-ray vises.
Hvis jeg blot starter tv så. Starter Apple TV også op.
Problemet er jeg ikke ved hvilke settings det er der driller og om det er settings på tv. Afspiller eller reciever
Har oplevet det samme, reciveren tændte når jeg tændte tv og omvendt. Nu kan jeg ikke bruge  hdmi udgangen til mit tv, medmindre at min projekter også er tændt. Hvis ikke projekteren er tændt, så tænder og slukker lyden hele tiden, så det er ikke muligt at chromecaste musik til reciveren uden projekteren er tændt. Har prøvet at ændre på alt muligt uden afhjælpning. Har opgivet at bruge reciveren til andet end film og kun samme med min projekter.
Frank
Er det et LG tv du har i dit setup?
Mit er et Samsung...
Frank
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 09:54
Hmm ja ok så er det jo ikke bare super duper nemt som andre gav udtryk for 
Noget andet som jeg ikke forstår er hvordan man styrer HDMI indgange.
Er det på tv eller reciever?
Mit tv siger nu der er 2 x HDMI 1.. 
Av reciever
Apple TV
Og så hopper det ind og ud og siger not supportet.
Har ellers lige udskiftet alle kabler til HDMI 2.1
Har mest lyst til blot at have en Toslink som audio ud til reciever




Redigeret af mbm1 - 06-Juni-2021 kl. 09:56
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Hmm ja ok så er det jo ikke bare super duper nemt som andre gav udtryk for 
Noget andet som jeg ikke forstår er hvordan man styrer HDMI indgange.
Er det på tv eller reciever?
Mit tv siger nu der er 2 x HDMI 1.. 
Av reciever
Apple TV
Og så hopper det ind og ud og siger not supportet.
Har ellers lige udskiftet alle kabler til HDMI 2.1
Har mest lyst til blot at have en Toslink som audio ud til reciever





du kan jo slå cec fra i din receiver, så skal du bare manuelt tænde og vælge HDMI kanal på den.
på.



Redigeret af T-Duck - 06-Juni-2021 kl. 10:23
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu