recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik med bas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik med bas

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 21:18
Marvel har frigivet en times videoloop med det samme 10-20 sek klip som ikke kom med i final, hvor Zemo danser i Falcon & winter soldier. Der er RIGELIGT med bas i. https://www.youtube.com/watch?v=5nEzCv5u1O8

Den oprindelige udgave er lavet af Zhu og hedder "came for the low"

Efter at Daniel Brühl (zemo) var kommet til at fortælle at klippet reelt var meget længere end de 3sek der blev vist i afsnittet var der åbenbart gået totalt internetcraze i folk og de havde forlangt at få det fulde klip. Så marvel frigav et loop på 60min med det i :-) - indtil videre er det "kun" blevet vist 6,7mio gange.

Og så er der selvfølgelig den her YT kanal - der er i bogstaveligste forstand ikke andet end Bass. Internettets største Bass YT kanal. https://www.youtube.com/c/Davie504/videos
Davie504 som vist lever af at lave bass videoer på YT - og der er vist ikke meget han ikke kan spille på bass.



Redigeret af claus_jac - 25-Maj-2021 kl. 21:37
Til top
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 21:39

James Blake - Limit To Your Love fra 0:55 er der dyb bas (nede omkring 40-60Hz)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 21:55
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 22:54
Definér bas!
Taler vi DYBbas? Taler vi smæk på bassen ( hvilket ofte er øvre bas/nedre mellemtone)? Eller hvad menes der?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Definér bas!
Taler vi DYBbas? Taler vi smæk på bassen ( hvilket ofte er øvre bas/nedre mellemtone)? Eller hvad menes der?
Præcis! ...Jeg ved heller ikke hvad der specifikt efterspørges, Men har i nedenstående fokuseret på de ondeste, tungeste dybeste bas-frekvenser jeg har bemærket mig i noget af det musik jeg har hørt, altså bas så tung at den ikke nødvendigvis [alene] kan høres, men skal føles i kroppen, hvorfor selv de bedste høretelefoner ikke kan lege med på det hele i nedenstående: 

Kategori 1 (Kræver ekstremt udstyr der går subsonisk - Høretelefoner kan slet ikke lege med)

Når jeg skal demonstrere min Subwoofers dybeste subsoniske kræfter - altså dem der mærkes i brystkassen, flytter på og får sofa til at ryste og gardiner til at blafre, så er det gerne med:

Byron Metcalf & Mark Seelig With Steve Roach - Last Remnants Of Reality (fra albummet Wachuma's Wave)

- Det nummer indeholder de vildeste sub-soniske slagfrekvenser jeg har hørt, undskyld følt, uden for filmmediet. Slaget kommer fra en stortromme (og her tænker jeg ikke på det småtteri man fra et normalt trommesæt kalder for en stortromme, som til sammenligning er at regne som mellemtone, men en stor dyb rituel tromme af en eller anden art). Man skal svjh et par minutter ind i nummeret, så kommer det store slag gerne som det 6 slag efter 5 slag på "mindre" trommer.

Alternativ der også går i dybden og også støver både en 16 tommer bas og underboens porcelæn af: Felix Hell - Präludium und Fuge über das Motiv B.A.C.H. (I), for organ, S. 260i (LW E3-1); Prelude (fra albummet: Organ sensation)

Kategori 2: (kræver stadig en del anlægsmuskler for at komme til sin ret, men høretelefoner begynder at kunne lege med på mere (men ikke alt) af det)

Så vil man have strammere og mindre sub-soniske toner sammen med stadig dyb lyd i baggrunden kan ihht "mere smæk kategorien" i højere bas/dybere mellemtoner er der følgende knap så dybe bas-pushere:

Green Beats - Amnesia Part 1 (Green Beats Remix) ...Den eneste sang jeg har observeret får lyset til at blinke rytmisk til beatet i min lejlighed når jeg skruer op.
alternativt:
Ovnimoon and lyctum - power of positive mind (som nok vil gøre din nabo mindre positiv ;-)
Steve Roach - Hearts Core (fra albummet Holding The Space: Fever Dreams II) (spændstige trommer til mellemtonen og dyyyb elektronisk delvis sub-sonisk lyd som bagtæppe - Hvis ens anlæg ikke går dybt nok høres/mærkes det slet ikke, høretelefoner kan heller ikke helt formidle det, kun give en svag antydning om øverste del af det)

Kategori 3: (Knapt så ekstreme eksempler, men stadig med lidt små-dybe toner til med workout for højttalere og sub at at få støvet basenhederne lidt af)

Maduk - Got me Thinking 
Lana Del Ray - Music To Watch Boys To
Sabrina Claudio - Unravel Me
Lorde - Glory And Gore

Cowboy Junkies - flere numre på albummet "Whites Off Earth Now!!" (f.eks. #6 Baby Please Don't go eller #9 Crossroads) - ok ok, så er vi efterhånden mere ovre i et relativt dybt bas-instrument end afgrundssybe basfrekvenser.

Kan også fremhæves for dyyyb bas:
DJ Spooky - Juba (fra albummet Songs of a Dead Dreamer) - i øvrigt med samme "effekt" som 14 sekunder inde i Chemical Brothers - Under the Influence, bare til langt dybere frekvenser, fra ca. 34 sekunder inde i nummeret, hvor det går helt ned i den dybeste kælder imellem 44-46 sekunder inde) 

 

Redigeret af TBC1 - 26-Maj-2021 kl. 12:03
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

<u style="">Kategori 1:
Når jeg skal demonstrere min Subwoofers dybeste subsoniske kræfter - altså dem der mærkes i brystkassen, flytter på og får sofa til at ryste og gardiner til at blafre, så er det gerne med:

Byron Metcalf & Mark Seelig With Steve Roach - Last Remnants Of Reality (fra albummet Wachuma's Wave)

- Det nummer indeholder de vildeste sub-soniske slagfrekvenser jeg har hørt uden for filmmediet. Slaget kommer fra en stortromme (og her tænker jeg ikke på det småtteri man fra et normalt trommesæt kalder for en stortromme, som til sammenligning er at regne som mellemtone, men en stor dyb rituelle tromme af en eller anden art). Man skal svjv et par minutter ind i nummeret, så kommer det store slag gerne som det 6 slag efter 5 slag på mindre trommer.

Alternativ der også går i dybden: Felix Hell - Präludium und Fuge über das Motiv B.A.C.H. (I), for organ, S. 260i (LW E3-1); Prelude

Kategori 2:
Vil man have strammere minde sub-soniske toner sammen med dyb lyd i baggrunden kan jeg anbefale:

Green Beats - Amnesia Part 1 (Green Beats Remix) ...Den eneste sang jeg har observeret får lyset til at blinke rytmisk i min lejlighed når jeg skruer op.
alternativt:
Ovnimoon and lyctum - power of positive mind (som nok vil gøre din nabo mindre positiv ;-)
Steve Roach - Hearts Core (fra albummet Holding The Space: Fever Dreams II) (spændstige trommer til mellemtonen og dyyyb elektronisk næsten sub-sonisk lyd som bagtæppe)

Kategori 3: (Knapt så ekstremt, men stadig dybe toner til lidt work out for højttalere og sub)

Lana Del Ray - Music To Watch Boys To
Sabrina Claudio - Unravel Me
Lorde - Glory And Gore
DJ Spooky - Juba (fra albummet Songs of a Dead Dreamer)

 


☺️ nr. 1 skal jeg prøve at finde selv så. For jeg nyder det sammen i Nightwish
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 18:20
Det jeg efterlyser, er egentlig bare et nummer, hvor det er bassen der gør indtryk på den ene eller anden måde. Om det er helt nede i frekvenserne eller hvad det er, er ikke så vigtigt. Bare man tænker wow, waw eller fuuuuck når man hører det, så skal det da prøves af. Og der er mange gode bud ind til videre Big smile


Redigeret af Enerneslo - 26-Maj-2021 kl. 18:40
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Det jeg efterlyser, er egentlig bare et nummer, hvor det er bassen der gør indtryk på den ene eller anden måde. Om det er helt nede i frekvenserne eller hvad det er, er ikke så vigtigt. Bare man tænker wow, waw eller fuuuuck når man hører det, så skal det da prøves af. Og der er mange gode bud ind til videre Big smile

Så giv "Goosebumps" med HVME et lyt...ikke kælderdyb bas, men dejlig fyldig bas 🙂

Frank


Redigeret af Frank13 - 26-Maj-2021 kl. 18:51
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2021 kl. 19:15
Et nummer med solo el bas og med lækre baggrundslyde, Thoughts of you med Diallo. Op med fødderne på bordet og dæmp lyset en del.......og så er der jo ellers Futuresound of London......Smile

Redigeret af javilha - 26-Maj-2021 kl. 19:16
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 00:58
https://www.youtube.com/watch?v=k7mkdb5y3As

et eller andet skal du nok mærke


Redigeret af Mentalisac - 27-Maj-2021 kl. 01:09
Til top
olepro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olepro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 06:59
Nicki Minaj - The Pinkprint

Bas under 20 hz, men har man små højttalere vil man nok ikke høre mange af de dybe toner på dette album !
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2021 kl. 07:56
Beatles come together.
Michael Jackson Billie Jean.
Marie Kay uopnåelige
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu