|
Fortrydelsesret før varen er modtaget? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Maj-2021 kl. 17:52 |
||
Nej. Kun special vare og kunden(forbrugeren) skal være særligt oplyst omkring fortrydelsesret bortfalder.
|
|||
.....
|
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvornår varen bliver produceret ændre ikke på om man har fortrydelsesret. Du er som forbruger ikke bundet af hvordan og hvornår en vare bliver produceret og lagt på lager. |
|||
.....
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men iflg forbrug EU forholder det sig anderledes.
Her fremgår det at sælger ikke bør hæve pengene men at de godt må.
|
|||
Donkey87
Bruger Oprettet: 03-December-2015 Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
RIP $$$$$
|
|||
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 605 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Se mit link igen: HVis vi antager at det er en specialfremstillede vare, (selvom det ikke er da den falder ud for kategorien her (se linket) så gælder følgende regler. Betaling af specialfremstillede varerSom udgangspunkt må en webshop ikke hæve kundens penge, før varen er afsendt til kunden. Dog kan der, når det kommer til specialfremstillede varer, indgås en udtrykkelig aftale med forbrugeren, således det er muligt at tage forudbetaling – betaling med det samme, når aftalen indgås og ordren gennemføres. En udtrykkelig aftale med forbrugeren forudsætter at du laver en tjekboks, hvor kunden accepterer forudbetalingen, eller at du på anden måde får kundens udtrykkelige samtykke hertil. Det er ikke nok, at det fremgår af de generelle betingelser, som kunden godkender ved købet. Vær’ dog opmærksom på, at det kan være i strid med markedsføringsloven at kræve forudbetaling, hvis ikke der er en saglig begrundelse for dette. Eksempelvis, hvis ikke varen kan kategoriseres som værende specialfremstillet. |
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4109 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så skal du også have givet speciel samtykke til dette. Dvs. der skal være en checkbox du skulle klikke af: https://www.emaerket.dk/blog/specialfremstillet-jeg-er-ligeglad-jeg-vil-have-mine-penge-igen-eller-hvad |
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det må de så også godt da deres take på varen er at den er special produceret til mig har jeg lige fundet ud af....
|
|||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4795 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det må de godt. Hvad de ikke må er at trække penge for varen før den er afsendt. |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
Brian M
Junior bruger Oprettet: 28-Oktober-2007 Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tror muligvis man oplever en del firmer som køre så stramt som overhovedet muligt mht retur af varer, af den simple grund der findes alt for mange useriøse kunder som bestiller inden de nu er HELT sikre på at det er præcist det de ønsker. Firmaerne drukner simpelthen i uønskede returvarer hvis ikke de skruer bissen på. Der er har jo også været historer om tøjbutikker som simpelthen var begyndt at blokere visse personer helt fra at handle i deres onlineshop. Fordi disse personer tilsyneladende havde gjort det til en hygge hobby at bestille en masse tøj bare for prøve det og derefter sende det hele retur, pga firmaets kundevenlige returregler.
|
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det bliver mere og mere underligt.
Jeg bestiller mine reol ben (som efter min mening klart er en standardvarer) den 25. maj, altså for 3 dage siden. Har efterfølgende haft en dialog med firmaets kundeservice om det med de 14 dages returret hvor de tilbyder mig 14 dages returret efter modtagelse af varen. Mine reol ben er først til levering omkring 1. juli men pengene er allerede trukket fra kontoen. SÅ er vi nu ikke ude i at firmaet reelt bryder loven på to områder. 1. de behandler deres vare som specialvare hvilket ikke fremgår nogen steder. 2. de trækker penge for varen før den er modtaget. Men de trækker vel pengene da de selv mener de laver special vare .....
Redigeret af DanishCanadian - 28-Maj-2021 kl. 11:52 |
|||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Præcis min pointe. Forretningen har skrevet at jeg har 14 dages returret EFTER varerne er modtaget pga min henvendelse. Havde jeg ikke skrevet til dem havde jeg ikke fået den lovpligtigede returret.
|
|||
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 605 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Se denne: Specialfremstilling: Hvor går grænsen?Der vil være tale om en specialfremstillet varer, hvis en webshop tilbyder at fremstille eller tilpasse varen til kundens behov, så længe tilpasningen ikke indgår i de standardvalg, der befinder sig på webshoppen. Eksempler på varer, hvor der efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er tale om en specialfremstilling eller tilpasning, som ikke baserer sig på standardvalg, kan nævnes;
Altså er der som udgangspunkt IKKE tale om en specialfremstillet vare, hvis tilpasningen af varen sker på baggrund af standardvalg, og varen kan derfor ikke undtages fortrydelsesretten. |
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |