recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Savner ikke atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Savner ikke atmos

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Der er nok nogle der synes det er fy-fy fordi man roder ved det originale signal... Men hos mig lyder det stort set altid bedre.

Loudness er også fedt.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Der er nok nogle der synes det er fy-fy fordi man roder ved det originale signal... Men hos mig lyder det stort set altid bedre.

Loudness er også fedt.....


Klaus

Enig, det er et fedt band. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Der er nok nogle der synes det er fy-fy fordi man roder ved det originale signal... Men hos mig lyder det stort set altid bedre.


Loudness er også fedt.....


Klaus
kun når det er variabelt 😉
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Der er nok nogle der synes det er fy-fy fordi man roder ved det originale signal... Men hos mig lyder det stort set altid bedre.

Loudness er også fedt.....


Klaus
Er ikke sikker på, at jeg forstår dit indlæg. Er du enig i at matrixing fra 5.1 til 7.1 er ok? Eller siger du det er skidt?

Det er meget nemmere at debattere på et forum hvis man skriver ting klart og tydeligt...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Er ikke sikker på, at jeg forstår dit indlæg. Er du enig i at matrixing fra 5.1 til 7.1 er ok? Eller siger du det er skidt?

Jeg skriver at det er fint at nogen er "purister" og andre gerne vil manipulere med signalet.
Min egen holdning er lidt ind mellem de to punkter.



Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 08:36
Jeg har for nylig set Planet of the Apes-trilogien (Rise/Dawn/War) på UHD
Kun War havde Dolby Atmos, og det gav lyden et tydeligt løft
Men ja, Atmos-effekten svinger meget fra film til film
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 18:39
Hvor jeg dog er irriteret på hustruer. De har altid ret. Så kom der atmos igen. Bare pga. Ready player one
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvor jeg dog er irriteret på hustruer. De har altid ret. Så kom der atmos igen. Bare pga. Ready player one


LOLBig smileBig smileBig smileLOL
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvor jeg dog er irriteret på hustruer. De har altid ret. Så kom der atmos igen. Bare pga. Ready player one
Pas på med at sige "altid ret" husk på at det generelt er hustruer/kærester som mener at stereo og surround kan erstattes med små 3" højttalere og lignende som der skal sidde oppe under loftet, så det ikke forstyrre hendes indretning af stuen 😉
Men forstår hvad du mener, har også selv en kone som giver plads til min hobby i stuen 🙂

Frank
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvor jeg dog er irriteret på hustruer. De har altid ret. Så kom der atmos igen. Bare pga. Ready player one
Pas på med at sige "altid ret" husk på at det generelt er hustruer/kærester som mener at stereo og surround kan erstattes med små 3" højttalere og lignende som der skal sidde oppe under loftet, så det ikke forstyrre hendes indretning af stuen 😉
Men forstår hvad du mener, har også selv en kone som giver plads til min hobby i stuen 🙂

Frank

ja okay fair nok.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Morten HL Morten HL skrev:

Men det er vel den gamle traver igen om at studierne ikke "gider" bruge ressourcer på andet end 5.1 lydformat, da der ikke er ret mange forbrugere, der får noget ud af det. Og forbrugerne "gider ikke" ofre penge på 7.1 eller Atmos anlæg, da de får for lidt ud af det. 

Atmos er ikke lavet til hjemmebrug, det er lavet for at få bedre lyd i biograferne. At det så også kommer med på udgivelser på Bluray, er vel kun et plus, men det er ikke drevet af af Bluray markedet.


Redigeret af Deschain - 05-Juni-2021 kl. 16:37
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 09:50
T-Duck: Af ren nysgerrighed... Har du et billede eller "tegning" af hvordan dit setup var opstillet? Dvs. placering af sides, loftshøjttalere etc?

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Atmos er ikke lavet til hjemmebrug, det er lavet for at få bedre lyd i biograferne. At det så også kommer med på udgivelser på Bluray, er vel kun et plus, men det er ikke drevet af af Bluray markedet.

Interessant betragtning... Er det anderledes for Atmos end de øvrige formater? Er der ikke også Atmos på nogle Netflix serier som aldrig har været i biografen?


Redigeret af Jonas_h - 10-Juni-2021 kl. 09:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu