recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG CX 65 OLED købt i dag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG CX 65 OLED købt i dag

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 11:51
Thomas Jensen _  Ingen teknologi er perfekt - heller ikke OLED . Men OLED er bare den teknologi der er tættest på . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 12:19
Som jeg skriver, har jeg kigget efter nyt tv (65 tomme) i lang tid. Begyndte så småt sidste år. Har ikke rigtig fuld med i udvikling af div. tv typer. I første omgang tænkte jeg, at et LED anno 2021 måtte være meget bedre end mit gammel Sony KDL-60W855B fra 2014 mht. selve billedet. Her fandt jeg rimelig hurtig ud af, at man skulle op i en prisklasse +10.000 kr. for et godt LED Sony 65 XH9005. Så kommer der dilemma mht. pris op til et godt QLED og OLED.
På et tidspunkt kiggede jeg på et Samsung 65 Q70T, blev dog skuffet da jeg så det i BILKA. Fandt også ud af, at Q70T var et tilbageskridt fra 2019 model Q70R. I Bilka så jeg også LG CX 65 og var solgt, sådan ligesom kærlighed ved første blik.
Har også tidligere kigget på et TCL C815 der har fået god anmeldelse for et godt middel tv til rimelig pris. Efterfølgende har jeg undersøgt / læst om QLED og OLED på div. forum så som Flatpanels, Avforums, rtings og brugt youtube. Måtte erkende til sidst, at OLED er det bedste og det rigtig valg for mig. QLED bliver for dyrt, hvis det skal være ordentlig. Læste på flatpanels, at bedste tidspunkt er og købe når de nye modeller kommer på markedet. Valgte og gå i venteportion og slå til under 10.000 kr hvilket lykkedes for mig. Ville egentlig have haft Philips OLED med Ambiliegt, det blev så til LG CX 65 fordel. Jeg får først tv på næste lørdag. Glæder mig vildt megetSmile. Jeg synes det er rigtig svært, når udvalget er så stort i dag. Og priserne hænger slet ikke sammen logisk. Man kan sagtens få et skod 65 tommer tv til 10.000 kr. Men samtidig kan man også få et fremragende 65 tommer tv til 10.000 kr. Når man ser efter nyt tv, skal man sættes sig ind i ens behov/forventning og undersøge markedet. Det jeg vil anbefale hvis det skal gå hurtig, brug flatpanels tv test og læs testen igennem. Eller brug Rtings.com her har de over 300 tv test med karakter incl. beskrivelse af testen. Brug også youtube og søg efter tv test. Så skal man selvfølgelig se tvet i en forretning. 

Nå Ja, glemte lige og skrive, at købs processen spiller også ind. Jeg vil under ingen omstændigheder handle med Elgiganten eller Power. De har meget dårlig omtale. Har selv haft dårlig oplevelse med Elgiganten. Bryder mig ikke om deres 3 parts salg. Så er de ekstreme aggressive ved salg, her vil man næsten blive tvunget til køb af forsikring og kalibrering af tv ved fysisk fremmøde. Tror såmænd nok, at nogle har handlet uden problemet, så frem der ikke har været bøvl med selve det købte produkt. Jeg købte mit via Bilka med lørdags levering.

Vil lige runde af og sige: Min opfattelse er, at LED og QLED er stort set det samme. OLED er bare meget bedre.... Min anbefaling bliver OLED. Mht. Burnin er jeg ikke nervøs. Hvis man ser varieret, som almindelig bruger gør, skulle det ikke været et problem. 


Redigeret af flunk69 - 02-Juni-2021 kl. 12:56
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Som jeg skriver, har jeg kigget efter nyt tv (65 tomme) i lang tid. Begyndte så småt sidste år. Har ikke rigtig fuld med i udvikling af div. tv typer. I første omgang tænkte jeg, at et LED anno 2021 måtte være meget bedre end mit gammel Sony KDL-60W855B fra 2014 mht. selve billedet. Her fandt jeg rimelig hurtig ud af, at man skulle op i en prisklasse +10.000 kr. for et godt LED Sony 65 XH9005. Så kommer der dilemma mht. pris op til et godt QLED og OLED.
På et tidspunkt kiggede jeg på et Samsung 65 Q70T, blev dog skuffet da jeg så det i BILKA. Fandt også ud af, at Q70T var et tilbageskridt fra 2019 model Q70R. I Bilka så jeg også LG CX 65 og var solgt, sådan ligesom kærlighed ved første blik.
Har også tidligere kigget på et TCL C815 der har fået god anmeldelse for et godt middel tv til rimelig pris. Efterfølgende har jeg undersøgt / læst om QLED og OLED på div. forum så som Flatpanels, Avforums, rtings og brugt youtube. Måtte erkende til sidst, at OLED er det bedste og det rigtig valg for mig. QLED bliver for dyrt, hvis det skal være ordentlig. Læste på flatpanels, at bedste tidspunkt er og købe når de nye modeller kommer på markedet. Valgte og gå i venteportion og slå til under 10.000 kr hvilket lykkedes for mig. Ville egentlig have haft Philips OLED med Ambiliegt, det blev så til LG CX 65 fordel. Jeg får først tv på næste lørdag. Glæder mig vildt megetSmile. Jeg synes det er rigtig svært, når udvalget er så stort i dag. Og priserne hænger slet ikke sammen logisk. Man kan sagtens få et skod 65 tommer tv til 10.000 kr. Men samtidig kan man også få et fremragende 65 tommer tv til 10.000 kr. Når man ser efter nyt tv, skal man sættes sig ind i ens behov/forventning og undersøge markedet. Det jeg vil anbefale hvis det skal gå hurtig, brug flatpanels tv test og læs testen igennem. Eller brug Rtings.com her har de over 300 tv test med karakter incl. beskrivelse af testen. Brug også youtube og søg efter tv test. Så skal man selvfølgelig se tvet i en forretning. 

Nå Ja, glemte lige og skrive, at købs processen spiller også ind. Jeg vil under ingen omstændigheder handle med Elgiganten eller Power. De har meget dårlig omtale. Har selv haft dårlig oplevelse med Elgiganten. Bryder mig ikke om deres 3 parts salg. Så er de ekstreme aggressive ved salg, her vil man næsten blive tvunget til køb af forsikring og kalibrering af tv ved fysisk fremmøde. Tror såmænd nok, at nogle har handlet uden problemet, så frem der ikke har været bøvl med selve det købte produkt. Jeg købte mit via Bilka med lørdags levering.

Vil lige runde af og sige: Min opfattelse er, at LED og QLED er stort set det samme. OLED er bare meget bedre.... Min anbefaling bliver OLED. Mht. Burnin er jeg ikke nervøs. Hvis man ser varieret, som almindelig bruger gør, skulle det ikke været et problem. 

Det lyder som fornuftige overvejelser. Hvordan er det med interfacet på LG'en? Virker det "snappy"? Eller påtænker du at bruge en ekstern boks? 
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 13:26
Regner med du mener LG WebOs 5.0. Har ikke fået tvet endnu. Men total godkendtSmile se link http://www.youtube.com/watch?v=2cjNoQSPKoM&ab_channel=HotshotTek
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Regner med du mener LG WebOs 5.0. Har ikke fået tvet endnu. Men total godkendtSmile se link http://www.youtube.com/watch?v=2cjNoQSPKoM&ab_channel=HotshotTek

Cool, tak for linket. Hvis du har lyst, så skriv gerne en lille first impressions når du har fået TV'et Big smile
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Regner med du mener LG WebOs 5.0. Har ikke fået tvet endnu. Men total godkendtSmile se link http://www.youtube.com/watch?v=2cjNoQSPKoM&ab_channel=HotshotTek

Cool, tak for linket. Hvis du har lyst, så skriv gerne en lille first impressions når du har fået TV'et Big smile

Ja, men får først mit tv næste lørdag. Inden jeg skrive en first impressions kan du muligvis ikke købe LG CX 2020 model længere. De sælges nu til stærk nedsat pris da LG C1 2021 model er kommet. Når 2020 modeller er solgt, bliver prisen anderledes...... så er der lang tid til forår næste år, husk det.
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 08:22
Der er noget at se frem til Thumbs Up

Vores stue blev opgraderet med et LG OLED65CX for godt en måned siden.

Lidt historie Embarrassed
Stuen skulle renoveres - as in full makeover - Nyt gulv - vægge og loft. Ny indretning Shocked
På det tidspunkt stod der et LG 55SJ810V og blomstrede midt i stuen.
Siden det skulle flyttes og gerne "integreres" i indretning på væggen i stedet. Hvorfor så ikke skifte det LOL 
Jeg havde sådan set valgt LG OLED65 på forhånd. Både på baggrund af tests, beskrivelser og selvsyn. Så da første tilbudsbølge startede var det tid. Det kostede så 1000,- mere end det gør i dag Confused

Men til first impressions.
Kassen er GIGANTISK Shocked Men sådan er det jo når man købe et TV der er 145cm bredt og 83cm højt.
De øverste 2/3 er kun skærm, nederste 1/3 er "komponent kassen". Det udfordre faktisk i håndteringen. Man er lidt nervøs for at skramlet skal bøje eller knække Ouch
Foden er tung som et ond år. Men er nem at montere og tage af igen. (vi startede på fod mens stuen blev færdig!)
Selve betjeningen er der ikke ændre meget på i forhold til vores LG55. Samme fjernbetjening, samme metode. Det fungere fint når man er i "vanen" - Men har man ikke prøvet det før, går der nok lige et par dage Wink 
Menuerne virker en lille smule hurtigere - Og der er lidt ekstra til hist og pist.
Jeg bør måske lige nævne at vi har 0 streaming tjenester! Så de apps kan jeg af gode grunde ikke kommentere på Embarrassed

Billedet er et kapitel for sig. Men OLED vs. LED har der jo været skrevet meget om Star

TV Lyden er så lidt nederen. Hvilket ikke var nogen overraskelse. Til stuebrug har vi så en LG SJ9 soundbar. Fungere tilpas godt til "daglig" brug - Når man ikke går i kælderbiffen.
Den har jeg så bøvlet en del med Angry Den er tilslutte på HDMI ARC (HDMI2 på TV'et). Men enten fjernsynet eller soundbaren smider forbindelsen når man tænder. Ligesom om de ikke "handshaker" ordentlig ved start. Det har dog hjulpet efter jeg slukke for eARC på TV'et. Der er sikkert en teknik nørd der har en forklaring på det. Man tænker bare, hvor svært kan det være med LG i begge ender Dead

Men slut konklusionen er stadig. KÆFT det er et lækkert TV StarClapStar


Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 10:54
Fedt Thumbs Up, glæder mig til næste lørdag når pakken kommer. Har tænkt på om jeg kommer til og bøvle med Yamaha rx-a1050 receiver (lyd). Mener min Yamaha har version 2,0b HDMI og selvfølgelig ARC og CEC. Er ikke helt klar over, om det vil fungere med tilslutning til LG CX eARC uden lydproblemer og CEC. Hvad jeg kan læse mig frem til skulle det ikke være et problem....  Jeg er ikke en haj i sådan noget, må se om det evt. giver problemerEmbarrassed.
Ser frem til hvor meget billede kvaliteten vil hæver sig med LG CX OLED, når jeg kommer fra en ældre Sony KDL-60W855B. Hvad jeg kunne forstå bliver billedet væsentlig forbedret ved 720p og 1080p, når man ser almindelig Tv. Så bliver det spændende med streaming Netflix.  
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 05:48
power kørte “vi elsker Aarhus” temp sidste fredag. Der var jeg heldig nok til at være blandt de 10 der nåede at købe et LG 77” CX til 15.555 kr. :) mit står pt på stuealteret da jeg ikke helt har bestemt mig for om det skal op og hænge. Er midt i en flytning så har ikke fået set noget TV blot tændt det en gang og sikret mig det virket så kan ikke komme med så meget erfaring endnu. Men billedet ser godt ud :)

Hvis jeg husker det skal jeg nok give mine erfaringer med modellen videre også :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 07:10
Det er altså en flot pris på 77" OLED. Havde jeg været i nærheden af Aarhus, så havde jeg også været meget fristet. Det eneste, der taler imod 77" OLED efterhånden, er vel nok at de har en 83" nu LOL Dog kommer priserne på 83" næppe ned i samme prisleje i år.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 08:08
jeg skal 100% have et 77" OLED.. mon ikke de bliver mere mainstream og prismæssigt 10-15K til efteråret og primo 2022 lige inden de nye 2022 modeler kommer på markedet. 
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 09:49
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu