recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Danske em kampe i 4K ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danske em kampe i 4K ?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Usukjelds Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2014
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usukjelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 11:19
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvor har du læst, at det er forbeholdt Viaplay Total-pakken?

Jeg antager at Viasat UHD kanalen er en sportskanal som ikke indgår i film og serie pakken - jeg har aldrig set andet på kanalen end sport og red bull. Så det bygger udelukkende på min personlige antagelse.


Redigeret af uffidon - 01-Juni-2021 kl. 12:36
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

Liste over kampe i 4K: https://digitalt.tv/em-2021-kampe-i-ultra-hd-4k-i-danmark/

Ja her står det jo klart Viasat sport UHD kanalen


Redigeret af mbm1 - 01-Juni-2021 kl. 12:34
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvor har du læst, at det er forbeholdt Viaplay Total-pakken?

Jeg antager at Viasat UHD kanalen er en sportskanal som ikke indgår i film og serie pakken - jeg har aldrig set andet på kanalen end sport og red bull. Så det bygger udelukkende på min personlige antagelse.

Viaplays sportsudsendelser udsendes ikke som flow-tv kanaler, men som streams. Det er derfor man på Viaplay ofte kan streame kampe, som spilles samtidig, selvom de ikke vises på tv-kanalerne.

En tv-kanal er jo begrænset til én sending af gangen. Med streamingkan man på serveren oprette lige så mange forskellige streams, som man ønsker.


Redigeret af Rasmus Larsen - 01-Juni-2021 kl. 12:44
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvor har du læst, at det er forbeholdt Viaplay Total-pakken?

Jeg antager at Viasat UHD kanalen er en sportskanal som ikke indgår i film og serie pakken - jeg har aldrig set andet på kanalen end sport og red bull. Så det bygger udelukkende på min personlige antagelse.

Viaplays sportsudsendelser udsendes ikke som flow-tv kanaler, men som streams. Det er derfor man på Viaplay ofte kan streame kampe, som spilles samtidig, selvom de ikke vises på tv-kanalerne.

En tv-kanal er jo begrænset til én sending af gangen. Med streamingkan man på serveren oprette lige så mange forskellige streams, som man ønsker.
Ja det forstår jeg, men har du noget konkret fra viasat som indikerer at man kan nøjes med serie og film pakken for at se EM i 4K?


Redigeret af uffidon - 01-Juni-2021 kl. 12:47
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:54
På viaplay.dk skriver de, at EM er inkluderet i serie og film-pakken. Ingen undtagelser nævnt. Det bekræfter ikke noget, men hvis man ville bruge 4K til at 'sælge op', så ville det vel stå der.

4K har historisk set ikke krævet større pakke hos dem, ud over at 4K har været brugt primært til sport (som jo så har krævet en større pakke). De streamede f.eks. tidligere serien 'Hassel' i 4K i basispakken.


Redigeret af Rasmus Larsen - 01-Juni-2021 kl. 12:57
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

  Viaplay UHD kanalen hos Waoo osse viser vel osse kampene i 4K selvom det ikke er en Viasat modtager, det satser jeg ihvertfald på Smile

Hej.

Det der skrives om her, er hvordan man kan se Viaplay UHD kanalen. Men selvfølgelig findes der andre løsninger uden en Viasat modtager.
Jeg kan huske at til World Cup i Fodbold i 2018, så vi 4K fodbold streamet direkte til vores LG OLED B6 fra BBC i London.
Det krævede bare en 30 dages gratis prøve periode på en VPN løsning, som blev sat op i min Asus Router.

Hilsen Carsten.

 
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2021 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

På viaplay.dk skriver de, at EM er inkluderet i serie og film-pakken. Ingen undtagelser nævnt. Det bekræfter ikke noget, men hvis man ville bruge 4K til at 'sælge op', så ville det vel står der.

4K har historisk set ikke krævet større pakke hos dem, ud over at 4K har været brugt primært til sport (som jo så har krævet en større pakke). De streamede f.eks. tidligere serien 'Hassel' i 4K i basispakken.

Ah ja, det har du fuldstændig ret i Thumbs Up det missede jeg da jeg kiggede tidligere i dag.


Redigeret af uffidon - 01-Juni-2021 kl. 12:56
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 07:08
Uanset hvad, så har vi jo 1 dag til at finde ud af det før Danmark spiller sin første EM-kamp.

Viaplay er ikke vendt tilbage på mine henvendelser. Man får lidt den oplevelse, at deres UHD bliver noget "beta". Det er ikke meget de har villet sige.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 10:51
Jeg har lige fået svar fra kundeservice, hvor de bekræfter, at film/serie-abonnementet giver adgang til 4K kampe Big smile
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 10:57
Super :-)

Sagde de andet af interesse mht. 4K-streaming?
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Super :-)

Sagde de andet af interesse mht. 4K-streaming?
Ja, det er virkelig fedt! 
De sagde, at abonnementet gav adgang til alle EM-kampe, og at langt de fleste ville være i 4K. Spørgsmålet er så, hvad “langt de fleste” dækker over. Jeg spurgte ikke ind til bitrate osv. 
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu