recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt system til kablet videoovervågning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt system til kablet videoovervågning?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mhoffmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhoffmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Godt system til kablet videoovervågning?
    Sendt: 02-Juni-2021 kl. 15:02
Hej

Er der nogen der har erfaringer med og kan anbefale et godt system til videoovervågning via netværkskabler (ikke trådløst)?

Jeg har i dag Arlos trådløse Pro3 kameraer, men jeg er ikke tilfredse med dem. Der er alt for mange problemer med dem, signalet kommer og går, batterier skal oplades ofte osv...

Så jeg overvejer at skifte til et system hvor hvert overvågningskamera er forbundet med netværkskabel.

Jeg forestiller mig en løsning der har:
  • udendørsnetværks dome kameraer der får strøm via netværkskablet så de ikke kræver separat strømforsyning (PoE)
  • en "optager" der gemmer alle optagelser lokalt
  • synkronisering af optagelser til skyen ELLER en form for adgang fra internettet til den lokale optager boks så jeg kan tilgå optagelser mm via internettet når jeg ikke er hjemme
  • nem tilgang til optagelser via mobil app, hvor man kan se de forskellige kameraer osv.
  • registrering af bevægelse på optagelser og så en markering på optagelsen/tidslinjen så man nemt kan hoppe mellem de tidspunkter hvor der har været bevægelse/aktivitet

Ser frem til at høre hvad I har erfaringer med :-)

Tak

mvh
Martin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af mhoffmann mhoffmann skrev:

Ser frem til at høre hvad I har erfaringer med :-)



Jeg investerede sidste år i en løsning fra Ubiquiti.
https://www.ui.com/camera-security/

Den er jeg super glad for og den har fungeret fra dag 1.
Jeg har to G3 flex, en Cloud Key og en PoE switch til opgaven.

Samtidig fik vi endnu en PoE switch og to WiFi accesspunkter og en gateway.
Vi har aldrig haft så godt og stabilt et netværk, hvilket jeg ser som et stort plus.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 16:29
Reolink er også en mulighed, hvis det skal være billigt. Jeg bruger deres RLC-520A, som også har lidt AI indbygget til genkendelse af personer etc. Den opfylder umiddelbart dine krav. 
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 05:41
Prøv at se på hikvision hos feks ipcam-shop.

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mhoffmann mhoffmann skrev:

Ser frem til at høre hvad I har erfaringer med :-)



Jeg investerede sidste år i en løsning fra Ubiquiti.

Den er jeg super glad for og den har fungeret fra dag 1.
Jeg har to G3 flex, en Cloud Key og en PoE switch til opgaven.

Samtidig fik vi endnu en PoE switch og to WiFi accesspunkter og en gateway.
Vi har aldrig haft så godt og stabilt et netværk, hvilket jeg ser som et stort plus.....


Klaus
+1 til Klaus' kommentar.
Kører selv Ubiquiti (UBNT) med G3 bullets (G4 er kommet) på en UDM Pro (UBNT Unifi Dream Machine). Det spiller og rammer ALLE dine ønsker.
Det er kram, og det koster. Alt efter behov får du let krudtet 6-7.000 dkr af. MEN, så får du også luksusen af stabilitet og PoE!
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 20:42
Jeg kører selv med HikVision via min Synology NAS. Det kører fint. HikVision er også lige kommet med deres 2CD2347-G2 og 2387-G2. Det kan optage i farver i tæt på 0 lux. Det er ret imponerende. Og så kan det kende forskel på mennesker og biler, så det kun optager når det er det den ser
Til top
mhoffmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhoffmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 09:15
Tak for alle jeres kommentarer og input.

@KlausDM:
  • Ok, det ser interessant ud, tak.
  • Er det så en UniFi Network Video Recorder du bruger til at gemme optagelserne på, eller hvad gør du her? Og hvad bruger man cloud key til i sådan en løsning?
  • Hvad er det for en PoE switch og WiFi accesspunkter du har som du er glade for?
  • Når du skriver gateway - er det så en router til internetforbindelsen eller? Og hvilken en?


@DanishBacon:
  • Ok, tak, det får jeg lige kigget nærmere på.
  • Har de en app til mobil hvor man kan se alle optagelserne (også når man ikke er hjemme på netværket)?

@K_J:
  • Ok, tak, dem kigger jeg på

@ZkiiFreak:

@Enerneslo
  • Ok, tak - det får jeg lige kigget nærmere på


Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 10:07
Ja, Reolink har en app, som også virker, når at man er på
farten. 
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af mhoffmann mhoffmann skrev:

@KlausDM:
  • Ok, det ser interessant ud, tak.
  • Er det så en UniFi Network Video Recorder du bruger til at gemme optagelserne på, eller hvad gør du her? Og hvad bruger man cloud key til i sådan en løsning?

  • Hvad er det for en PoE switch og WiFi accesspunkter du har som du er glade for?
  • Når du skriver gateway - er det så en router til internetforbindelsen eller? Og hvilken en?


CloudKey er den der styrer netværk og er den der gemmes video på.

PoE switchene (jeg købte 2 grundet mit netværk er i 2 bygninger) er 8 ports med 4 PoE porte, 60W mener jeg de hedder.

Accespoints, her har jeg to LongRange (LR) et placeret i huset og et i garagen. De dækker hele grunden.

Gateway, USG, det er for at jeg har hele netværket som UniFi, inklusive DHCP server og router ud mod omverden.

Jeg regnede lige sammen i går, det hele står mig i omkring 7000 kroner.

Til både netværk og videoovervågning bruger jeg webgrænsefalde (computer) og apps (telefon/tablet). Jeg er lidt tekniknørd og elsker at have styr på mit netværk.

Inden jeg fik UniFi, havde min forstærker i stuen problemer med at skulle slukkes og tændes ofte, for at netværket virkede. Det problem er væk........(har haft min opsætning i snart 1½ år).


Sådan ser der ud hjemme hos os lige nu.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Renoldo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Sorø
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renoldo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2021 kl. 14:15
Hej

Jeg købte for et par år siden 4 stk Hikvision 2CD2185FWD-l, samt en Hikvision NVR.

Det virkede fint til optagelser, men Hik appen var ikke for god, og var heller ikke tilfreds med NVR.

Så jeg har droppet NVR, og kører i dag med Blue Iris og Deepstack på en win10 pc, samt Blue Iris app på tlf, og det spiller bare.  

Blue Iris styrer kameraerne, og ved bevægelse tages der et billede, som Deepstack analyserer.
Hvis Deepstack siger, der er en person, så starter optagelse, og der sendes en besked til appen på tlf.

Du kan sætte Depstack op til at genkende alt fra personer, biler, fugle, bjørne og meget mere, men svigermor kan den ikke sættes op til. :-)

Jeg har lige købt et kamera mere, et Hikvision 2CD2347G2-L, som er et ColorVu, og det ser rigtig godt ud. Det filmer i farve, ved stort set intet lys.
Men har ikke rodet så meget med det endnu.

Mvh

René
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Renoldo Renoldo skrev:

Hej

Jeg købte for et par år siden 4 stk Hikvision 2CD2185FWD-l, samt en Hikvision NVR.

Det virkede fint til optagelser, men Hik appen var ikke for god, og var heller ikke tilfreds med NVR.

Så jeg har droppet NVR, og kører i dag med Blue Iris og Deepstack på en win10 pc, samt Blue Iris app på tlf, og det spiller bare.  

Blue Iris styrer kameraerne, og ved bevægelse tages der et billede, som Deepstack analyserer.
Hvis Deepstack siger, der er en person, så starter optagelse, og der sendes en besked til appen på tlf.

Du kan sætte Depstack op til at genkende alt fra personer, biler, fugle, bjørne og meget mere, men svigermor kan den ikke sættes op til. :-)

Jeg har lige købt et kamera mere, et Hikvision 2CD2347G2-L, som er et ColorVu, og det ser rigtig godt ud. Det filmer i farve, ved stort set intet lys.
Men har ikke rodet så meget med det endnu.

Mvh

René
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 16:12
Jeg bruger også Blue Iris, dog med 7 HJT kameraer. Kan varmt anbefale det.
Dog bør en evt PC have en rimelig god CPU, og helst en INTEL med indbygget GFX kort.

https://www.ebay.com/str/guardyoursecurity
På flere af modelelrne kan man destille forskellig optikker.

Mine er 6 stk H.264 POE kablede kameraer af 2 forskellig typer, virker bare, og et enkelt i Wi-Fi udgave.
Kører dog min i et saparat VLAN domæne, så der ikke er så stor risiko for kina spionage mm.Big smile

Mvh Rasmus
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu