recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyere QLED SAMSUNG Tizen erfaringer med Plex?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyere QLED SAMSUNG Tizen erfaringer med Plex?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyere QLED SAMSUNG Tizen erfaringer med Plex?
    Sendt: 08-Juli-2021 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

_ undrer mig lidt hvorfor folk ripper deres skiver i flere forskellige codecs?
fordi 4k rippets i h265 og bluray/dvd i h.264
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 11:32
Det var så lidt. God fornøjelse Smile
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 11:27
_ undrer mig lidt hvorfor folk ripper deres skiver i flere forskellige codecs?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
dza Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2021
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 11:22
Endte med at vælge XH90 da den faldt til 6.999kr for 65"

En anden mulighed var LG BX, men så er vi 2000kr dyrere og i den klasse er der argumenterbart også mange gode modeller en anelse over den pris :)

Tak for hjælpen.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 13:46
Jeg synes, at Sony XH90 er et godt bud. Både ift. billedkvalitet for pengene og fleksibiliteten i Android TV. Det er i samme billedkvalitetsklasse som Samsung Q80T, så prisen er fin. Skal der opgraderes på billedkvalitet, så er det OLED TV, som du skal have fat i. De sælges ind imellem til 7.000 kroner, så det er ikke helt urealistisk.

Jeg har ikke mange erfaringer med Xiaomis boks, men så vidt jeg kan se skal du op i Nvidia Shield for at få Dolby Atmos fra streamingtjenester samt bitstreaming af Dolby Atmos og DTS:X på lokalt lagrede mediefilm.
Til top
dza Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2021
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 11:29
Tak for svar!

Jeg har kigget lidt rundt og set adskillige reviews og hvad der ligner det bedste bud i en 5000-6000kr prisklasse må være Sony X900H (https://www.pricerunner.dk/pl/2-5219191/TV/Sony-KD-55XH9005-Sammenlign-Priser)

5555kr er ikke meget, men når de bedre TV starter ved 7000 (https://www.pricerunner.dk/pl/2-5165131/TV/Samsung-QE55Q80T-Sammenlign-Priser) og op til 9-10.000 (https://www.pricerunner.dk/pl/2-3200084855/TV/LG-OLED55C1-Sammenlign-Priser) så kan man blive ved. Er mest ude efter det bedste køb til prisen ligenu, da det bare skal erstatte et TV jeg sælger til gengæld som en lille upgrade.

Du har nok ret i at man unægteligt skal have en box for flest codecs kan bl.a. se at X900H mangler AV1

Hvilke muligheder går jeg glip af på en Xiami Mi Box S imod en NVIDIA Shield?


Redigeret af dza - 09-Juni-2021 kl. 12:36
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2021 kl. 06:54
Hverken Tizen eller webOS er gode løsninger til mediestreaming over lokalt netværk, efter min mening. Jeg synes, at løsningen med en Android TV-boks såsom den fra Xiaomi lyder som en bedre løsning. Overvej også om det skal være Nvidia Shield for at få mere avancerede video/lydmuligheder med i pakken.

Vær opmærksom på, at Samsung "GQ" er import-modeller fra Tyskland. De vil sikkert virke fint, men jeg ved ikke, hvordan det forholder sig med garanti.

Samsung Q70T understøtter skam HEVC. (H.265). Se eventuelt TV-databasen, hvor vi har opdaterede specifikationer på skærmmodellerne: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php
Til top
dza Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juni-2021
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2021 kl. 19:26
Hej guys.

Har kigget lidt forbi forummet i ny og næ og imponeret over jeres samlede viden herinde. Skal ud og have nyt smart tv.

Jeg bruger det primært til Plex.

Jeg har tidligere haft LG WebOS - det der irriterede mig mest på TV'et var manglende nyere codecs og langsom wifi i den LG model jeg havde (5GHz var desuden disabled i EU af alle steder).

Har kigget lidt på

Samsung GQ55Q70T (https://www.pricerunner.dk/pl/2-5223071/TV/Samsung-GQ55Q70T-Sammenlign-Priser)

kan se på pricerunner den billigere model til en 5000-6500kr i 55-65" stadig i QLED ikke understøtter H265 og at TCL ikke er specielt billigere.

Har egentlig ikke de store krav til selve TV'et det må gerne være sidste års model, hvis den kan erhverves for 5-6k for jeg har nok alligevel tænkt mig at købe en Xiaomi Mi Box S hvis det kræves for at streame 4K, 10bit, HDR, alle nyere formater fra Plex.

Jeg læste samtidig at SAMSUNG virker til at være den platform Plex har den bedste app på - men kan nogen bekræfte dette? Jeg har nemlig også set folk klage over samme app på Tizen.

Alle gode tips til valg er velkommen Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu