recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antivirus til Macbook
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antivirus til Macbook

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Man kommer imidlertid langt med sund fornuft, og jeg har aldrig følt et behov for at have antivirus installeret på mine Macs - og jeg har heller ikke haft problemer.

Det er simpelthen den største undervurdering af trusselsbilledet du kommer med her. At tro at man kan undgå at blive ramt ved at “bruge sund fornuft”, er en fantasi.

Det er en fri verden, og du gør som du vil, men jeg vil kraftigt anbefale dig at beskytte din enhed. 

Det er jeg så uenig med dig i. Selvfølgelig kan jeg blive ramt, men det kan du med din antivirus også. Det handler om at vægte truslen mod en passende modforanstaltning, og der mener jeg a) at antivirus er en falsk tryghed, og i praksis ikke er effektiv nok alligevel, b) at de gør krav på unødige system-ressourcer, c) at jeg kommer lige så langt med sund fornuft, og nedenstående foranstaltninger.

... for jeg beskytter også mine enheder. De er altid patchede, jeg er bag en firewall, og jeg har backup af mine vigtige filer til Backblaze B2 med file-lock. Men antivirus, det kunne jeg aldrig finde på at installere.


Redigeret af floe - 16-Juni-2021 kl. 11:40
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2021 kl. 19:52
fejlpost

Redigeret af yahooboy - 24-Juni-2021 kl. 19:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu