recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast til DR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast til DR?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2021 kl. 22:46
Vi bruger en gammel Apple TV HD (4. gen). 

Måske er vi også bare heldige, men vi bruger DR appen på ATV hver dag, både til streaming af enkelt afsnit, film og live.  

Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har haft nogen problemer, - den fungerer bare.

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 00:41
Jeg kan konstatere, man kan starte forfra på DRTV app til Google TV, desværre kan det ikke lade sig gøre på ATV, eller har jeg misset noget?
Meget irriterende synes jeg........
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 05:56
Da DRTV lancerede ny app for et par år siden, gik de samtidig 'universal' vejen. Det er nu samme fundament og app på tværs af platformene. Mange ting, blandt andet videoafspilleren, ser ud til at være designet efter laveste fællesnævner: Den mest kompatible på tværs af platformene, ikke den bedste brugeroplevelse.

At skifte fra Apple TV til Google TV, eller vice versa, gør ikke det store. Det er små variationer af samme app.


Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Så længe de holder fast i deres egen afspiller, og ikke den standard video afspiller der er på ATV, tror jeg ikke app'en kommer til at fungere godt, desvære.
Gætter på at de bruger deres egen afspiller for ikke at skulle betale til Apple.

Det koster ikke noget for udviklere at bruge Apples standardafspiller i tvOS. Udfordringen for broadcastere er, at den ikke er så fleksibel. Aktører som DR og TV2 vil jo genre have kanalvalg, 'næste program' og andre ting, som de har været vant til at arbejde med. Her kan der gøres mere med en egenudviklet afspiller, men omvendt så mister man så den gode brugeroplevelse.

Apple introducerer ny videoafspiller-brugereflade i tvOS 15 her til efteråret. Jeg ved ikke, om de samtidig udvider fleksibiliteten i den.

DRTV's afspiller kører i øvrigt endnu dårligere med den nye fjernbetjening til Apple TV. Kommer man til at røre cirkelfeltet på fjernbetjeningen, så begynder DRTV at spole uanset om man har pauset først eller ej...
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 07:14
TV 2 ser da ud til at bruge native afspilller - ellers er det en meget god kopi.

Spoling i DRTV har længe været frustrerende, da man netop ikke skal pause.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 07:46
Hej.

Hvorfor dog bruge DR App for at se DRTV?

Der er to forskellige måder at streame DR på. Den ene er med DR App og den anden, som jeg personligt foretrækker vil jeg beskrive her. 

Der findes en lille simpel App til Android ( Ikke Android TV ) Den hedder DR Channels og viser kun DR Flow TV. Man kan vælge mellem DR1, DR2 og DR Ramasjang 


Til at betjene DR Channels vil jeg anbefale en 'G30 Voice Remote Control 2.4G Wireless Air Mouse IR learning Gyro Sensing Remote' til DKK 76,75:


Den har indbygget Gyro, og man kan pege med den. Ved at vippe eller dreje den.
Og da den kan lære 33 af et TV's fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening.

Til at se DR's Arkiv har jeg installeret Kodi ver 18.9 samt DR og Bonanza Add on's.
I KODI kan man Stoppe og Fortsætte efter behag, samt begynde afspilning, hvor som helt man ønsker på tidslinien.

Og med G30 fjernbetjeningen behøver man ikke længere at trykke 12 gange i Kodi, for at komme ned til en series 12. afsnit, men man kan vippe med fjernbetjeningen, og så bare trykke 'Ok'.


Jeg har tidligere lavet to skærmdump.

Først et over min H96 Max Android boks hovedskærm. For at se DR Flow TV clikker man på icon'et i nederste venstre hjørne.



Og så det eneste skærmbilled der findes i DR Channels. Her clikker man på icon'et for DR1, DR2 eller DR Ramasjang for at se Flow TV. Det er det hele.



Og til sidst et skærmdump, der viser de KODI Add ONs jeg har installeret.



Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-Juni-2021 kl. 07:52
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

TV 2 ser da ud til at bruge native afspilller - ellers er det en meget god kopi.

Ja det kunne godt ser ud som Apples videoafspiller i dag. De har tidligere haft en anden. Det må have været før redesign af appen.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Jeg kan konstatere, man kan starte forfra på DRTV app til Google TV, desværre kan det ikke lade sig gøre på ATV, eller har jeg misset noget?
Meget irriterende synes jeg........
Det har virket på ATV, men har ikke virket det sidste halve år på ATVAngry

Det ser dog ud til at fejlen med at app'en går ned, når pauseskærmen bliver aktiveret, er blevet fikset. Den gjorde det ihvertfald ikke i går.
Mvh Jesper
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 08:48
Vi har herhjemme oplevet rigtig mange nedbrud i DRTV appens Ramasjang sektion. Typisk når der skiftes afsnit i en serie. Meget frustrerende, da de yngste endnu ikke selv kan navigere TV'et.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 19:57
Jubiiiiiiii.ClapClapClapClapClapClap
DR har endeligt skrottet deres afspiller, og benytter nu Apple standard afspiller.
Mvh Jesper
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jubiiiiiiii.ClapClapClapClapClapClap
DR har endeligt skrottet deres afspiller, og benytter nu Apple standard afspiller.
De har vel næppe skrottet nogen som helst "afspiller" (ja undskyld hvis jeg kommer til at lyde pedant - det har for så vidt ikke noget med dig at gøre, men det er imho et noget folkeligt Hr og fru Jensen hensynstagende, men egentligt forvirrende begreb artiklen benytter i den forbindelse), idet der jo benyttes fuldstændig de samme afspillere/devices som altid, som f.eks et ATV eller ChromeCast der jo er to af afspillerne af DRTV. Men det er på ATV'et i hvert fald positivt at de er begyndt at benytte standard API i tvOS. Så burde hele DR jo f.eks. også blive kompatibelt med Match Framerate funktionen i ATV'et, hvis jeg har forstået sammenhængen korrekt og det er skift af API det helt grundlæggende handler om med det diffuse "afspiler" udsagn - og hvis det skal give rationel mening  GeekBeer


Redigeret af TBC1 - 16-Juni-2021 kl. 22:11
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu