recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor stiger 4K skiver i pris?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor stiger 4K skiver i pris?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor stiger 4K skiver i pris?
    Sendt: 14-Juni-2021 kl. 15:49
Hvorfor stiger 4K skiver i pris, i takt med jo længere de har været på markedet, frem for at falde?

Før kostede nye 4K film 199 mange steder. Nu koster de typisk 249-299. Det giver ikke mening i min verden? ;;)

Er det fordi de kører sådan en "DSB-strategi"? Altså jo færre der køber det, jo højere priser, for at hente det samme hjem? Det er jo normalt sådan en strategi man kører i offentlige og semi-offentlige virksomheder, hvor man ikke rigtigt er afhænge af overskud. Enhver privat virksomhed ville da normalt aldrig køre den strategi?

Jeg forstår det virkeligt ikke, og jeg synes da det, som samler af fysisk diske, er vildt frustrerende. Jeg ved det er på vej til langsom at dø ud, men det virker som om de aktivt forsøger på at aflive formatet?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 15:58
Nu har det offentlige intet med salg af film på skiver at gøre, så det er jo nok ikke det.

Men generalt tror jeg at der næsten ikke er noget salg af film på skiver og dermed ingen konkurrence.

Det er jo en nedad gående spiral som mange andre ting.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 16:23
Mekanismen er rigtig nok, der sælges færre skiver. Så produktionsomkostningerne fordeles på færre skiver, som så igen betyder der sælges færre skiver, fordi man synes det blir for dyrt. Så sammenligningen med DSB’s billetpriser er da helt reel.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 17:25
Jeg havde tænkt mig at købe Godzilla vs Kong på UHD
Men prisen nærmer sig de 300... og det er det billigste Ouch
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 19:23
Man skal nok belave sig på at de roterende (mekaniske) medier er "før nutid" om ganske kort tid....Shocked...
Havde der bare været en værdig afløser som lever op til de krav & standarder som kræves for at bevare den gode lyd & billede....Sleepy

Bond Cool

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så sammenligningen med DSB’s billetpriser er da helt reel.

Nu blev der statet "Enhver privat virksomhed ville da normalt aldrig køre den strategi?"

Så jo private virksomheder gør det også.

Der er ingen privat virksomhed der vil sælge med tab, for så har man ingen virksomhed
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 11:03
DSB sælger netop billige "Orange Billetter" på afgange uden stor belægning. Så den holder slet ikke.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så sammenligningen med DSB’s billetpriser er da helt reel.

Nu blev der statet "Enhver privat virksomhed ville da normalt aldrig køre den strategi?"

Så jo private virksomheder gør det også.

Der er ingen privat virksomhed der vil sælge med tab, for så har man ingen virksomhed

Jeg forstår bare ikke prisstrategien? Nu kender jeg ikke avancen på en 4K skive, men jeg ved da bare at med et prismærke på 249-299 per film køber jeg tæt på ingen. Kostede de 149-199 ville jeg købe en 2-5 film om måneden. Derfor har jeg svært ved at tro de hiver det faldende salg hjem på at sætte prisen op?


Redigeret af Martin Sjøstrand - 15-Juni-2021 kl. 11:19
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

DSB sælger netop billige "Orange Billetter" på afgange uden stor belægning. Så den holder slet ikke.
Den markedsmekanisme kaldes for “gyngerne og karrusellerne”. 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 13:10
Nå, har bestilt Godzilla vs Kong på UHD
280 bobs med levering fra amazon.uk
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Nå, har bestilt Godzilla vs Kong på UHD
280 bobs med levering fra amazon.uk
Er det med DK moms med i pris?
Ellers kommer der jo nok Postnord gebyr på 160,- plus moms af de 280Kr Smile


Redigeret af JørgenT - 15-Juni-2021 kl. 13:18
Mvh. JørgenT
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2021 kl. 13:47
Yikes
Der står
Item(s) Subtotal:
GBP 20.82
Postage & Packing:
GBP 4.66
Total Before VAT:
GBP 25.48
VAT:
GBP 0.00
Total:
Import Fees Deposit
GBP 6.37

Den skal vist afbestilles, når jeg kommer hjem fra arbejde
Hvorfor skal det være så svært Angry
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu