recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor stiger 4K skiver i pris?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor stiger 4K skiver i pris?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Købte den i 4K på iTunes … der var danske tekster self…. Jeg købte den og downloadede den… så forsvinder den da ikke lige….. mangler og checke om den kan spilles på andre platform end Apple´s
Jeg troede ellers at man ikke kunne downloade 4K-film i iTunes, kun film i almindelig opløsning?


Redigeret af jake51 - 22-Juni-2021 kl. 21:04
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Købte den i 4K på iTunes … der var danske tekster self…. Jeg købte den og downloadede den… så forsvinder den da ikke lige….. mangler og checke om den kan spilles på andre platform end Apple´s
Jeg troede ellers at man ikke kunne downloade 4K-film i iTunes, kun film i almindelig opløsning?

Jeg har den ihvertfald i 4K, får kun af vide når jeg DL at den ikke vil kun vises i 4K hvis man ikke har det rigtige udstyr 
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 21:37
Nå, det kan jeg da prøve
Har tidligere købt et par 4K-film i iTunes
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Krusty the Clow Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krusty the Clow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 23:52
Man kan ikke download iTunes 4K film de bliver kun download som hd man kan kun ses på Apple TV eller Mac. Hvis du skal ses dem på andre platform end Apple skal du fjer drm på iTunes film
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 06:31
Købte og lejede film hos iTunes kan da sagtens ses på andre platforme. Det sker med Apple TV appen, som findes til Android TV, Google TV, LG webOS, Samsung Tizen, Amazon FireTV, Roku og Vizio SmartCast.

Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Juni-2021 kl. 06:32
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 07:00
Jeg tror der menes den downloadede udgave.

Men ja, ellers ligger den i ens bibliotek og kan streames derfra på diverse platforme.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 07:44
Ja okay, men det er jo generelt for download på streamingtjenester.

Downloadede film fra iTunes til Mac/iPad/iPhone kan ses på mange af de samme TV-platforme vha. AirPlay. Der er indstilling på enheden til at vælge, om AirPlay skal tage den downloadede udgave eller streame filmen fra serveren.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Krusty the Clow Krusty the Clow skrev:

Man kan ikke download iTunes 4K film de bliver kun download som hd man kan kun ses på Apple TV eller Mac. Hvis du skal ses dem på andre platform end Apple skal du fjer drm på iTunes film

Jeg har idag haft fat i kundeservice hos Apple , fakta er, DL på alt andet end iOS, det vil sige pc vil kun max blive Full HD… Det fremgår også af deres hjemmeside hvis man leder længe nok fandt jeg ud af. Hvis du har iOS og tv udstyr der understøtter det, vil din købte film via iTunes afspilles i 4K når du streamer. Feks fra Apple tv til tv


Redigeret af Therock - 23-Juni-2021 kl. 17:22
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Købte og lejede film hos iTunes kan da sagtens ses på andre platforme. Det sker med Apple TV appen, som findes til Android TV, Google TV, LG webOS, Samsung Tizen, Amazon FireTV, Roku og Vizio SmartCast.

Hej, jeg spurgte også om de kunne henvise til et sted jeg kunne DL Apple tv appen til pc… det kunne de godt men ikke uden man tegnede abonnement hos dem… det ville jeg ikke… så er der kun iTunes tilbage på pc 


Redigeret af Therock - 23-Juni-2021 kl. 15:24
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 17:20
Appen findes ikke til Windows pt. Måske de har ment Apple TV+? Det er deres streamingtjeneste. Det er en forvirrende navngivning imellem tingene.

Dog ville du ikke vinde noget med Apple TV appen ift. iTunes appen. Begrænsningen med at film højest kan downloades i 1080p er generel. Man skal streame filmene for at få 4K HDR og Dolby Atmos - og kun på udvalgte platforme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu