recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Striber på DR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Striber på DR?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Striber på DR?
    Sendt: 16-Juni-2021 kl. 20:17
Jeg har under EM oplevet nogle grimme grønne striber nederst i billedet på DR1. Jeg synes ikke jeg har kunnet se tilsvarende på de andre kanaler der sender EM og det er som om at der står et eller andet produktionsteknisk som jeg ikke mindes at have set andre steder. Mit TV er et LG B6 55" og signalet kommer fra Stofa.

Er det blot signalet eller jeg er jeg ved at få noget banding?
Og undskyld den grimme kabelføring .-(



Redigeret af Sylvest - 16-Juni-2021 kl. 20:18
.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 20:32
Det ligner nu bare almindelig OLED burnin.
Har du prøvet med et ensfarvet testbillede?
Mvh Jesper
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 21:28
tak, du har ret. Det er også nu kommet på de andre kanaler
.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

tak, du har ret. Det er også nu kommet på de andre kanaler

Hvor gammelt er sådan et tv?
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torpedo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 22:12
Tilsynladende et kendt problem på denne model og jeg har nøjagtig samme model og type indbrænding, men nok ikke helt så synlig. Hvad jeg har kunne læse mig frem til skyldes det varmen fra elektronikken i boksen bag på tv’et, men om det er sandt må du ikke hænge mig op på.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 22:26
Nok nærmere TV2 News tekstbånd der har været på for lang tid eller for mange gange. Ofte sker burn in over lang tid.

Redigeret af Munch - 16-Juni-2021 kl. 22:28
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2021 kl. 22:27
Hvis det er de lange horisontale striber, der går tværs gennem Adidas-ikonet, så vil jeg ikke mene, der er tale om burn in, men i stedet en panelfejl (horisontal banding), som nogle modeller var tilbøjelige til at få.
Burn in vil typisk ikke være så symmestrisk og gå gennem hele skærmen samt have så tydelige konturer.

En hurtig søgning på google gav nogle links, hvor nogle oplever banding, både vertikal og horisontal:

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2021 kl. 08:48
Jeg købte det 17. marts 2017. Så lige over 4 år.

.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2021 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nok nærmere TV2 News tekstbånd der har været på for lang tid eller for mange gange. Ofte sker burn in over lang tid.

Jep tv'et står ofte på tv2 news. 

.
Til top
Bids Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bids Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 08:37
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nok nærmere TV2 News tekstbånd der har været på for lang tid eller for mange gange. Ofte sker burn in over lang tid.

Jep tv'et står ofte på tv2 news. 



Dér har du grunden.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu