recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - cykel til Elcykel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

cykel til Elcykel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2021 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Ordkløveri fra begge sider. En cykel med hjælpemotor er en knallert.

Flemming


Med den logik er en havetraktor en bil.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 22:26
Jeg har sat motor-forhjulet fra en gammel el-cykel på min almindelige motionsracercykel og tapet/skruet batteri og elektronik på stellet. Det giver en el-cykel, der vejer under 15 kg. Den censor, som sikrer at motoren kun kører, når man træder i pedalerne, er selvfølgelig også sat på. Dermed opfylder den de krav, som andre har skrevet om tidligere.

Det ser ud ad helvede til, men den kører godt, og når batteriet bliver fladt, kører den som en helt almindelig cykel.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Jeg har sat motor-forhjulet fra en gammel el-cykel på min almindelige motionsracercykel og tapet/skruet batteri og elektronik på stellet. Det giver en el-cykel, der vejer under 15 kg. Den censor, som sikrer at motoren kun kører, når man træder i pedalerne, er selvfølgelig også sat på. Dermed opfylder den de krav, som andre har skrevet om tidligere.

Det ser ud ad helvede til, men den kører godt, og når batteriet bliver fladt, kører den som en helt almindelig cykel.

 

BILLEDER ! Geek
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 05:57
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Jeg har sat motor-forhjulet fra en gammel el-cykel på min almindelige motionsracercykel og tapet/skruet batteri og elektronik på stellet. Det giver en el-cykel, der vejer under 15 kg. Den censor, som sikrer at motoren kun kører, når man træder i pedalerne, er selvfølgelig også sat på. Dermed opfylder den de krav, som andre har skrevet om tidligere.

Det ser ud ad helvede til, men den kører godt, og når batteriet bliver fladt, kører den som en helt almindelig cykel.

 

BILLEDER ! Geek

Er det egentligt ikke ligemeget... Så ser fabriksfremstillede elcykler da ikke særligt kønne ud...LOL


Redigeret af mnielsen - 01-Juli-2021 kl. 05:57
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Det giver en el-cykel, der vejer under 15 kg.


Det var flot Wink. Det burde producenterne kunne lære noget af. De fleste fabriksfremstillede elcykler vejer omkring 25 kg.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Det giver en el-cykel, der vejer under 15 kg.


Det var flot Wink. Det burde producenterne kunne lære noget af. De fleste fabriksfremstillede elcykler vejer omkring 25 kg.

Flemming

Det handler om pris og styrke.

En elcykel er for det meste bygget lidt kraftigere for at kunne holde.

En standart let cykel er ikke stærk. har tit ringe bremser osv
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 21:59
Det med vægt er vel et spørgsmål om prioritering. Den cykel, jeg har sat strøm på, har en nypris på over 9000 kr. Med strøm ville den have kostet på den anden side af 15.000. Desuden er den spinklere og mindre stabil end den 23.000 kr.'s el-cykel, som min kone har og som mere er en cykel med hjælpemotor med bredere dæk og kraftigere stel.

Måske er der et marked for letvægts elcykler, men jeg tvivler. På de moderne avancerede elcykler kompenserer motoren for den ekstra vægt, mens elektronik sørger for cykelglæden.

Min cykel har i øvrigt absolut ikke ringe bremser - de er jo netop lavet til at bremse cyklen ned fra "racer-fart" på 40-50 km i timen.


Redigeret af ThomasP - 01-Juli-2021 kl. 22:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu