recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar pc til min søn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bærbar pc til min søn

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar pc til min søn
    Sendt: 21-Juni-2021 kl. 12:58
Hej,

Jeg er på udkig efter en bærbar pc til min søn på 9 år. 

Han skal med tiden bruge den til Fortnite (når han får lov engang) og spil som Roblox mv.

Derudover skal han bruge den til skolearbejde.

Har I nogle bud på en god begynder pc der kan køre Fortnite uden de store problemer? 

Jeg kender pt ikke budgettet, men den skal være så billig som muligt OG samtidig kunne køre Fortnite med ok indstillinger osv.

Håber I kan hjælpe :)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 07:56
og det er ikke noget han vil få tilbudt gennem skolen? - der er rigtigt mange kommuner der tilbyder enheder til skolearbejde så de ikke skal være overladt til forældrenes tilfældigheder (og de kan standardisere bare en lille smule)
Og så kan man spille på hvad man har lyst til. typisk vil skolerne tilbyde det fra omkring 3. klasse og op.
Men du hjælper ikke dig selv med at sige "billig som mulig - men skal også kunne spilles på" - du er nødt til at sætte dig nogle rammer, ellers kan du jo bare gå ind på elgiganten og sortere på de billigste bærbare - så længe du ikke vælger pentium eller celeron maskiner burde du være nogenlunde kørende.



Redigeret af claus_jac - 22-Juni-2021 kl. 07:58
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 08:02
Og så skal du nok også ud "og mærke dem".
Jeg har altid været af den opfattelse at en 15,6" er no-go når de små skal slæbe rundt på dem (det er typisk dem der er billigst).
Så hold dig til 14"

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 09:17
tak for jeres svar
Det er pt ikke på tale i skolen at de får udleveret computere. Jeg tænker desuden ikke de vil kunne spille fortnite i rimelig opløsning mv
Vi skal da klart ud og mærke dem, men det kunne være rart med lidt hjælp til hvilket mærke der fx laver de mest holdbare bærbare osv 
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

tak for jeres svar
Det er pt ikke på tale i skolen at de får udleveret computere. Jeg tænker desuden ikke de vil kunne spille fortnite i rimelig opløsning mv
Vi skal da klart ud og mærke dem, men det kunne være rart med lidt hjælp til hvilket mærke der fx laver de mest holdbare bærbare osv 
gå efter en t Series fra Lenovo 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

  PS - dette er faktisk et fremragende tilbud https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/windows-barbar-computer/262550/lenovo-ideapad-flex-5-14alc05-2-i-1-r58512

Hej.

En hurtig google søgning fandt dette Review af Lenovo IdeaPad Flex 5 14 review (2021 Flex 5 14ALC05 model, Ryzen 7 5700U)

Citat:  'but it does come with one major deal-breaker: a dim and washed-out display with a 60% sRGB panel.'


Må jeg foreslå, at du tager forbi en El-Gigant og checker op på om det er samme display, der er i den som El-Giganten sælger?

Hilsen Carsten.

 




Redigeret af csell - 22-Juni-2021 kl. 10:30
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 10:58
Jeg er heller ikke sikker på at den PC kan trække Fortnite i en ok opløsning?
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 11:12
Skal der spilles er det her nok et bedre bud: https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-laptop/39599/acer-nitro-15-6-gaming-computer-sort

Men den er i den tunge ende, med næsten 3 kg. 
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 11:58
så faktisk selv denne på nettet igår.
Den ser ud til at være et fint bud. Takker Smile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 18:52
Det er nok langt de færreste, som til dagligt gider slæbe rundt med en 3 kg laptop i 15,6 tommer Ermm


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 07:27
Ja, faktisk ser den Acer ud til at være et virkeligt dårligt bud på en skolebærbar - de har rigeligt at slæbe på i forvejen.
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 12:58
Ville også gå efter en T-serie eller evt. X-serie Lenovo. De er lavet til arbejdsbrug og kvaliteten er derefter.

Du kan købe dem brugt ved forhandlere, feks:



Grade B kan godt være en maskine der altid har siddet i dock og dermed er som ny, når du åbner den.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu