recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Luft til receiveren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Luft til receiveren

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 15:50
1.000,- for noget en (usynlig) blæser til under "en hund" kan løse.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Har selv kigget lidt på disse tidligere, men så mange reviews, hvori der blevet klaget over støj.

Hvad er folks erfaring og kan I pege på konkrete modeller?


Jeg har da en stor PC-blæser (helt ny), som kan afhentes for 50,-
Hvis den tilsluttes f.eks. USB (5+ volt), så siger den ikke noget,
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2021 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

1.000,- for noget en (usynlig) blæser til under "en hund" kan løse.

Det er korrekt, men hvordan kan du være sikker på det har nogen effekt at anvende en pc blæser og hvordan vil du sikre dig at varmen afledes væk fra receiveren?
Det var derfor jeg synes det andet forslag var super fint.


Redigeret af LofterPalle - 30-Juni-2021 kl. 16:03
Til top
KenZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2017
Sted: Billund
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 23:06
Til top
KenZ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2017
Sted: Billund
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2021 kl. 23:11
Her bliver den brugt på en forstærkerSmile

timestamped:


Redigeret af KenZ - 01-Juli-2021 kl. 23:23
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

1.000,- for noget en (usynlig) blæser til under "en hund" kan løse.

Det er korrekt, men hvordan kan du være sikker på det har nogen effekt at anvende en pc blæser og hvordan vil du sikre dig at varmen afledes væk fra receiveren?
Det var derfor jeg synes det andet forslag var super fint.

Det handler om at flytte luften gennem forstærkeren/køleribberne. Det er ikke nødvendigvis kritisk at få luften 100% væk.
Og specielt med en Yamaha, som ikke bliver specielt varm.

Og min udregning var forøvrigt forkert - den grimme, klodsede og muligvis støjende amerikanske blæser m. styring, koster ikke 1.000,-, men derimod 1.500+ at få til DK.

Den blæser jeg foreslår, er 18 cm i diameter. Ikke særlig tyk, men ganske effektiv.
Til top
Mol450 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Maj-2021
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mol450 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 06:49
jeg købte en laptop blæser i elmutanten til 200 kr. den virker fint til formålet. Synes i grunden det er latterligt at marantz sælger en forstærker til 10.000 hvor man selv skal købe aktiv køling, for at den ikke brænder varm selv ved lav drift. 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af Mol450 Mol450 skrev:

Synes i grunden det er latterligt at marantz sælger en forstærker til 10.000 hvor man selv skal købe aktiv køling, for at den ikke brænder varm selv ved lav drift. 


Så ved man i hvertfald hvad man ikke skal købe næste gang.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

1.000,- for noget en (usynlig) blæser til under "en hund" kan løse.


Ja det er vist mest til folk med for mange pengeLOL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Mol450 Mol450 skrev:

jeg købte en laptop blæser i elmutanten til 200 kr. den virker fint til formålet. Synes i grunden det er latterligt at marantz sælger en forstærker til 10.000 hvor man selv skal købe aktiv køling, for at den ikke brænder varm selv ved lav drift. 

Brænder den varm ved lav drift, hvis man overholder kravene til fri luft omkring den?

Jeg har selv en SR5010 stående i et skab. Den kører ikke i ECO mode men har godt med fri luft omkring sig og bliver ikke så varm at jeg syntes at det er usundt for den.
Okay, mit møbel har stort hul i bagvæggen og når den “får gas” står glaslågen foran åbent.

Og ja, qua mine erfaringer med Onkyo (og elektronik generelt) har jeg pænt styr på det med varme.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Mol450 Mol450 skrev:

jeg købte en laptop blæser i elmutanten til 200 kr. den virker fint til formålet. Synes i grunden det er latterligt at marantz sælger en forstærker til 10.000 hvor man selv skal købe aktiv køling, for at den ikke brænder varm selv ved lav drift. 

Det kan da vist kun være ens egen skyld, hvis den brænder af pga at den bliver for varm, for så kunne det jo godt tyde på at, man ikke har overholdt de retningslinjer som marantz har skrevet i brugsanvisning der skal være af plads omkring produktet for at sikre at der er luft nok.
Latterligt af dem NEJ, det er kundens eget ansvar at overholde forskrifterne eller sikre sig at produktet kan komme af med varmen.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2021 kl. 22:06
til trådstarten, kan du jo tjekke min bio ud og se hvordan jeg har lavet køling til både min processor og effekt, som er gemt væk i et møbel med stof låge foran.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu