recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 11 kompatibilitets app fejler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 11 kompatibilitets app fejler

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Hejsa.

Jeg har også lige installeret og kørt ovennævnte App. Alt spillede fint, men jeg undrer mig over dommen:

"Denne pc vil ikke kunne køre Windows 11".

En ret tynd melding, som ikke peger på, hvorfor min PC ikke opfylder kravene. PC'en er ret potent og købt sidste år. Manglende kompatibilitet hænger måske sammen med TPM, som jeg lige skal blive klogere på. Kan forstå, at det måske er noget i BIOS, der skal aktiveres.



Meld endelig tilbage her hvis du finder løsningen. Den kan jeg måske bruge til noget. Min PC er ganske vist noget ældre end din, men som tidligere nævnt opfylder den så rigeligt systemkravene.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 12:41
Hej igen.

Citat: 'hi, even if you manage to get TPM module working, your CPU is not supported for windows11
here is list of supported intel CPUs':



Så årsagen til at I ikke får OK til at kunne opgradere til Windows ver. 11, kan også være at jeres CPU er for gammel?

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 12:51
Min cpu er en core i5-6500. Jeg kan ikke umiddelbart finde den på listen, men tvivler på, at det er den som er problemet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 13:10
Kør det i en VM i stedet.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 13:11
Hvis den ikke er på listen, så er den da (en del af?) problemet.

Som jeg ser listen skal man have mindst en “generation 8” Intel core før det virker. Din er en generation 6.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej igen.

Citat: 'hi, even if you manage to get TPM module working, your CPU is not supported for windows11
here is list of supported intel CPUs':



Så årsagen til at I ikke får OK til at kunne opgradere til Windows ver. 11, kan også være at jeres CPU er for gammel?

Hilsen Carsten.

Min CPU er AMD Ryzen 9 3900X, og den står på listen. 
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 13:36
Jeg har leget lidt med indstillinger i BIOS, men må indrømme, at jeg ikke har styr på det hele.
Under menuen "Windows OS Configuration" står "Secure Boot Mode = Disabled", men når jeg vælger "Enable", får jeg meldingen:

System in Setup Mode!
Secure Boot can be enabled when System in User Mode. Repeat operation.

Jeg ved ikke hvordan systemet sættes i User Mode. Der er tale om et MSI 7C37 motherboard.
Men det er måske her årsagen skal findes til, at mit system ikke er kompatibelt med Windows 11.

Jeg kan også under Windows Systemoplysninger se, at "Sikker bootstarttilstand = Slået fra".

iPhone 13, OS 15.3
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 13:36
Denne video forklarer en del:
https://www.youtube.com/watch?v=taZTeXRvwFQ

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Denne video forklarer en del:
https://www.youtube.com/watch?v=taZTeXRvwFQ

Tak for det - det løste min udfordring.
Løsningen var at aktivere fTPM i BIOS. Jeg har en AMD Ryzen 9 CPU.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 14:02
Velbekom, jeg synes selv den er ret informativ og også fortæller om de rettelser Microsoft har lavet på deres hjemmeside.

Og han kommer godt rundt i emnet. 
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 14:13
Slettet

Redigeret af T-Duck - 28-Juni-2021 kl. 14:16
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 14:43
Hvis jeg rent faktisk ikke kan installere Windows 11 på min stationære PC er skaden ikke særlig stor. Der er større chancer for jeg får brug for Android apps på min bærbare, og den er godkendt til Windows 11Smileyer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu