recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 11 kompatibilitets app fejler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 11 kompatibilitets app fejler

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 16:39
Der er i TONSVIS af indlæg på Microsoft's engelske forum om, at man ikke har kompatible computere.

Så, det er nok ikke mange, som kan få den gratis. Ej heller jeg. Har også prøvet at rode i BIOS, og det endte med, at computeren ikke ville starte op, så måtte pænt lave det om igen. 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Der er i TONSVIS af indlæg på Microsoft's engelske forum om, at man ikke har kompatible computere.

Så, det er nok ikke mange, som kan få den gratis. Ej heller jeg. Har også prøvet at rode i BIOS, og det endte med, at computeren ikke ville starte op, så måtte pænt lave det om igen. 
tpm skal bare aktiveres
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Der er i TONSVIS af indlæg på Microsoft's engelske forum om, at man ikke har kompatible computere.

Så, det er nok ikke mange, som kan få den gratis. Ej heller jeg. Har også prøvet at rode i BIOS, og det endte med, at computeren ikke ville starte op, så måtte pænt lave det om igen. 
tpm skal bare aktiveres

Er det her, at man gør det? Altså, prikken skal være sat i "Activate"
binary-comment
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Der er i TONSVIS af indlæg på Microsoft's engelske forum om, at man ikke har kompatible computere.

Så, det er nok ikke mange, som kan få den gratis. Ej heller jeg. Har også prøvet at rode i BIOS, og det endte med, at computeren ikke ville starte op, så måtte pænt lave det om igen. 
tpm skal bare aktiveres


Er det her, at man gør det? Altså, prikken skal være sat i "Activate"
binary-comment
på Dell ja

Men kan godt frygte lidt at Windows 11 ikke kan installeres, da din maskine har Intel i 2. Gen

Redigeret af T-Duck - 28-Juni-2021 kl. 20:46
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 20:45
Hej.

Citat: 'Microsoft is temporarily removing the PC Health Check app that let you know if your Windows 10 PC could handle Windows 11.'


Jeg syntes at det er alle tiders ide. Den var IKKE klar.

Hilsen Carsten.

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Citat: 'Microsoft is temporarily removing the PC Health Check app that let you know if your Windows 10 PC could handle Windows 11.'


Jeg syntes at det er alle tiders ide. Den var IKKE klar.

Hilsen Carsten.


Det var de dælme' længe om!! Dens helbred var nemlig ikke godt! 
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2021 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Citat: 'Microsoft is temporarily removing the PC Health Check app that let you know if your Windows 10 PC could handle Windows 11.'


Jeg syntes at det er alle tiders ide. Den var IKKE klar.

Hilsen Carsten.



Det er M$ jo rigtigt godt kendt for, så det kan da ikke komme bag på nogen
Kan sq snart ikke huske hvornår M$ sidst har sendt noget ud som ikke har været noget halvfærdigt lort
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 08:35
Jeg har lige prøvet værktøjet "Whynotwin11" https://github.com/rcmaehl/WhyNotWin11/releases/tag/2.2.4. Det giver et fuldstændig detaljeret billede af hvorfor ens PC eventuelt ikke kan køre Win 11. I mit tilfælde var der kun spørgsmålstegn udfor CPU'en. Dette krav regner jeg bestemt med at Microsoft slækker inden den endelige release.
Nedenstående er sakset fra bleepingcomputer.com
"It should also be noted that even though your hardware may not be 100% compatible, it is likely not going to prevent Windows 11 from installing on your device as long as most of your hardware is compatible."

Flemming


Redigeret af fltk - 29-Juni-2021 kl. 08:48
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 09:58
De ændrer også krav fra dag til dag. Angry

Jeg skyndte mig at bestille et TPM modul 1.2 til min ældre desktop, da kun var "soft floor" at de krævede TPM 2.0. Men nu ser det ud til at de 5 dage efter har ændret det til at være at ultimativt krav. Ouch

Men generelt: sørg for at have et TPM på maskinen og sørg for at den kan køre secure boot.

Jeg er ret sikker på at man ikke kan opgradere fra non UEFI boot.

Se evt. om tpm er aktivt med command line: tpm.msc
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 11:49



Boot Method - Legacy (Hvad betyder det?)
Disk Partition - GPT (Hvad er det?)


Redigeret af Flippo - 29-Juni-2021 kl. 11:50
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 12:42
her er lige en samling af links til Microsofts officielle udmeldinger.
som er en opfølger til denne artikel

Vær opmærksom på at enhver der ikke har en CPU som er yngre end (i hvert fald pt!) 8. gen intel og ryzen 2000 serie cpu - SAMT en TPM chip bygget ind eller sat på bundkortet vil som udgangspunkt IKKE vil kunne vedblive med at bruge windows 11 efter den bliver generelt tilgængelig (altså kommer ud af Beta) - Langt de fleste selvbyggermaskiner vil IKKE have TPM chip på bundkortene, da det faktisk er de færreste alm bundkort man køber som har andet end headeren til et lille indstikskort. TPM er primært tilgængelig uden yderligere på businessmaskiner fra de fleste producenter (dog er der en række forskellige regler internationalt, fx er TPM forbudt i rusland, da de vil kunne spionere på ens maskine, så har man købt en brugt desktop, som uheldigvis kommer derfra, så skal man nok ikke kunne forvente at opgradere. Men det bliver da interessant at se hvordan Microsoft så vil sælge i Rusland)


Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 13:07
Boot Method, Disk Partition Type og Secure Boot hænger sammen. For en del år siden begyndte BIOS at blive erstattet med UEFI, det gav blandt andet mulighed for at lave "sikker boot". Det består groft sagt i at der skal afleveres en underskrift (der passer til en eksisterende), før systemet starter med at læse fra disken. Dvs. hackere får sværere ved at snige sig ind i den fase af opstart. 
Jeg mener faktisk Windows 10 startede med at kræve "sikker boot" (og dermed UEFI / GPT), men at det blev ændret før den endelige udgivelse?

Kort sagt: Dit bundkort er højst sandsynligt for gammelt til at kunne køre Windows 11.

Edit: Tjekkede lige en ældre NUC (2016), på den kunne jeg ændre mellem Legacy og UEFI. Så dit bundkort er ikke nødvendigvis for gammelt. Gå ind og tjek om du kan slå UEFI boot til.


Redigeret af LeChuck - 29-Juni-2021 kl. 14:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu