recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor fladskærm og højde af TV-bord?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stor fladskærm og højde af TV-bord?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stor fladskærm og højde af TV-bord?
    Sendt: 29-Juni-2021 kl. 15:34
Overvejer lidt, om tiden er kommet til at skifte fra projektor til 77" OLED (LG) eller 85" LED med Direct LED-baggrundsbelysning (Sony)
Men hvor højt skal et TV-bord være til så store fladskærme?
Hvis man nu ikke vil have det op på væggen
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Overvejer lidt, om tiden er kommet til at skifte fra projektor til 77" OLED (LG) eller 85" LED med Direct LED-baggrundsbelysning (Sony)
Men hvor højt skal et TV-bord være til så store fladskærme?
Hvis man nu ikke vil have det op på væggen

Da jeg udskiftede mit lg C9 77" til den nye G1 evo 77" rykket jeg det lidt ned så underkanten af tv-et til gulvet er, mener at det blev 70cm og det hænger helt ind til væggen og der er så kun 2.6cm til front, det er mega niceBig smile

Men tjekker det lige når jeg er hjemme igen.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 15:51
Reelt burde du sidde i sofa eller stolen og se lige midt ind i skærmen så dit hoved er afslappet.

I mødelokaler i virksomheder har mine kollegaer i branchen ofte sat skærme op under loftet så “dem bagerst” også kan se.
Når vi presser lidt på med at få skærmen ned så bund og jordhøjde flugter bliver vi i 99% af tilfælde takket. 

Til videokald er det endnu vigtigere for oplevelsen men stadig noget der ses helt håbløst sat op.




Redigeret af JohnConnor - 29-Juni-2021 kl. 15:52
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Reelt burde du sidde i sofa eller stolen og se lige midt ind i skærmen så dit hoved er afslappet.

I mødelokaler i virksomheder har mine kollegaer i branchen ofte sat skærme op under loftet så “dem bagerst” også kan se.
Når vi presser lidt på med at få skærmen ned så bund og jordhøjde flugter bliver vi i 99% af tilfælde takket. 

Til videokald er det endnu vigtigere for oplevelsen men stadig noget der ses helt håbløst sat op.



Er der en tommelfingerregel for højden af bunden? :-)
Til top
peterr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Helsingør DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 19:05
Har netop modtaget min nye tvbænk fra Rammelisten i Helsingør med mine egne mål - B 180 D 45 H 37 cm. 
Min tidligere tvbænk var alt for høj ( 60 cm ) til mit 75" tv. Nu er det helt perfekt - jeg ser lige ind i midten af skærmen.
 Den passer uden tvivl også til min ny skærm, som kommer i næste uge - Sony XH9505 85".
Jeg har en gipsvæg bag fladskærmen, derfor er et tvbord/ bænk at foretrække.
 - Husk nu, Jake, at den også skal kunne bære vægten af et 85" tv - ca. 50 kg + soundbar eller hvad du nu har stående på den. Derfor fik jeg min lavet af LIMTRÆ og den kan sagtens klare 100 kg!
Og den dufter forresten stadigvæk dejligt af friskt træ og olie  Smile

PS: Tak for din BLADERUNNER 4K, den skal jeg langt om længe få set på den ny skærm  Tongue
Vh,
Peterr
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Reelt burde du sidde i sofa eller stolen og se lige midt ind i skærmen så dit hoved er afslappet.

I mødelokaler i virksomheder har mine kollegaer i branchen ofte sat skærme op under loftet så “dem bagerst” også kan se.
Når vi presser lidt på med at få skærmen ned så bund og jordhøjde flugter bliver vi i 99% af tilfælde takket. 

Til videokald er det endnu vigtigere for oplevelsen men stadig noget der ses helt håbløst sat op.



Er der en tommelfingerregel for højden af bunden? :-)

Nej, tommelfingerreglen er som der også skrives at man skal kigge direkte ind midt i skærmen.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Reelt burde du sidde i sofa eller stolen og se lige midt ind i skærmen så dit hoved er afslappet.

I mødelokaler i virksomheder har mine kollegaer i branchen ofte sat skærme op under loftet så “dem bagerst” også kan se.
Når vi presser lidt på med at få skærmen ned så bund og jordhøjde flugter bliver vi i 99% af tilfælde takket. 

Til videokald er det endnu vigtigere for oplevelsen men stadig noget der ses helt håbløst sat op.



Er der en tommelfingerregel for højden af bunden? :-)

Nej, tommelfingerreglen er som der også skrives at man skal kigge direkte ind midt i skærmen.

En anden god huskeregel til mødelokaler er aldrig at hænge kamera så lavt (ofte under skærmen) så der filmes under bordet.
Specielt i sommermåneder kan det blive akavet 😂
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af peterr peterr skrev:

 Den passer uden tvivl også til min ny skærm, som kommer i næste uge - Sony XH9505 85".
Jeg har en gipsvæg bag fladskærmen, derfor er et tvbord/ bænk at foretrække.


Jeg har gipsvæg bag mit Pioneer 5090 (34 kg plus højttalere) og det tidligere 427 (30 kg).
50 kg bør absolut ikke være noget problem......

Klaus (som har tvbord til at stå under fjernsynet)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu