recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berlingske: Stofa lukker sit kabel-tv-net om et år
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berlingske: Stofa lukker sit kabel-tv-net om et år

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Berlingske: Stofa lukker sit kabel-tv-net om et år
    Sendt: 05-Juli-2021 kl. 15:03

Hej.

Stofa lukker sit kabel-tv-net om et år, 30. september 2022, og slipper dermed for at blive reguleret af myndighederne.


Hilsen Carsten.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 15:38
fårk Confused
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 16:01
Som jeg læser artiklen er det kun i Jylland at de gør det?

»Norlys har ved erklæring af 2. juli 2021 til Erhvervsstyrelsen oplyst, at selskabet inden for Norlys’ delmarked Midt- og Sydjylland senest den 30. september 2022 vil lukke det af Stofa ejede coax-baserede net, på nær coax-nettet i AN-tv-området, der vil blive lukket senest den 30. september 2024,« skriver Erhvervsstyrelsen i sit udkast til afgørelse.


Men alligevel noget af en beslutning af tage.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 16:03
Har de coax andre steder?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 16:06
Flere steder på Sjælland.

Næstved, Slagelse, Helsingør hvad jeg lige kan huske.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af filthat filthat skrev:

Flere steder på Sjælland.

Næstved, Slagelse, Helsingør hvad jeg lige kan huske.

Eftersom de lukker deres coax-net pga evt regulering, bør de vel lukke nettet i hele landet og ikke kun i Jylland?
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:


Eftersom de lukker deres coax-net pga evt regulering, bør de vel lukke nettet i hele landet og ikke kun i Jylland?


Det ville jeg også tro, men som det står i artiklen ser det ud som om det kun er i Jylland. Men det kan selvfølgelige være skrevet lidt mærkeligt.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 19:01
Som der står beholdes AN området i Aalborg/Nørresundby, så de neddrosler bare for at slippe for regulering fra Erhvervsstyrelsen. Så kan det sikkert være tilstrækkeligt at lukke resten af Jylland ned.

»Norlys har ved erklæring af 2. juli 2021 til Erhvervsstyrelsen oplyst, at selskabet inden for Norlys’ delmarked Midt- og Sydjylland senest den 30. september 2022 vil lukke det af Stofa ejede coax-baserede net, på nær coax-nettet i AN-tv-området, der vil blive lukket senest den 30. september 2024,« skriver Erhvervsstyrelsen i sit udkast til afgørelse.

Det medfører, at Erhvervsstyrelsen undlader af tvangsregulere Norlys' kabel-tv-net, »idet styrelsen ud fra en samlet vurdering ikke har fundet det proportionalt eller berettiget at pålægge Norlys forpligtelser på en infrastruktur, som Norlys ved erklæring over for styrelsen har oplyst vil blive lukket senest den 30. september 2022«.

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 20:26
Jeg har ikke fulgt debatten, hvad vil det betyde for en som mig, der har såvel kabel TV og internet via coax. 

Til nu har Stofa haft monopol her i kvarteret. (Aarhus C).

Håber ikke jeg skal "nøjes" med IPTV.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg har ikke fulgt debatten, hvad vil det betyde for en som mig, der har såvel kabel TV og internet via coax. 

Til nu har Stofa haft monopol her i kvarteret. (Aarhus C).

Håber ikke jeg skal "nøjes" med IPTV.
Jeg tror det betyder at vi skal over på fiber og det jeg har set er dyrere.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg har ikke fulgt debatten, hvad vil det betyde for en som mig, der har såvel kabel TV og internet via coax. 

Til nu har Stofa haft monopol her i kvarteret. (Aarhus C).

Håber ikke jeg skal "nøjes" med IPTV.
Jeg tror det betyder at vi skal over på fiber og det jeg har set er dyrere.

OK, spændende. Så kan vi sikkert regne med, at skulle betale for at få det ført ind i lejligheden også.Ouch
Nå, vi må se hvad de spiller ud med! 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Som der står beholdes AN området i Aalborg/Nørresundby, så de neddrosler bare for at slippe for regulering fra Erhvervsstyrelsen. Så kan det sikkert være tilstrækkeligt at lukke resten af Jylland ned.

»Norlys har ved erklæring af 2. juli 2021 til Erhvervsstyrelsen oplyst, at selskabet inden for Norlys’ delmarked Midt- og Sydjylland senest den 30. september 2022 vil lukke det af Stofa ejede coax-baserede net, på nær coax-nettet i AN-tv-området, der vil blive lukket senest den 30. september 2024,« skriver Erhvervsstyrelsen i sit udkast til afgørelse.

Det medfører, at Erhvervsstyrelsen undlader af tvangsregulere Norlys' kabel-tv-net, »idet styrelsen ud fra en samlet vurdering ikke har fundet det proportionalt eller berettiget at pålægge Norlys forpligtelser på en infrastruktur, som Norlys ved erklæring over for styrelsen har oplyst vil blive lukket senest den 30. september 2022«.


Grunden til AN ikke bliver lukket sammen med resten af Jylland er jo fordi Stofa indgik en 3 års aftale med de tidligere medlemmer i AN nettet, den udløber jo først i 2024
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu