recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atmos og støj hos overbo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atmos og støj hos overbo

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Atmos og støj hos overbo
    Sendt: 06-Juli-2021 kl. 12:28
Jeg planlægger at udskifte mit anlæg med en soundbar, da stuen skal forenkles en smule. Jeg har derfor kig på flere soundbarer. Flere af dem har Atmos, og det er noget jeg ikke har pt.
Jeg er lidt bekymret for hvor meget det evt. vil larme hos overboen, når højttalerenhederne peger mod loftet.
Jeg spiller generelt ikke specielt højt da jeg bor i lejlighed, men derfor er jeg stadig betænksom omkring situationen.

Er der nogen der har erfaringer med dette som de vil dele?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2021 kl. 13:07
 Det bør vel næppe være et problem, bor selv i lejlighed, har et normalt SR anlæg og en kraftig sub, der har aldrig været problemer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2021 kl. 16:11
Nu er der jo forskel på hvordan lejligheder er bygget. Min er bygget i 1914 og dermed let dæk mellem etagerne, dvs. træloft og trægulv. Der er hverken beton eller lyddug til at absorbere lyden. Det dur ikke for mig med subwoofer, da den generer for meget.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2021 kl. 16:42
 Har der være problemer.? Hvis ikke, så bliver der vel heller ikke efterfølgende, men som du skriver, så er der intet til at absorbere lyd.
Hvis man kan høre under/over/naboen i det daglige, så er det ikke godt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 06:43
Min situation er lidt anderledes. Jeg bor selv i fleretagers lejlighed og opgraderede for noget tid siden til Atmos. Og her taler vi altså to højttalere skruet direkte op i loftet. Lige over de højttalere står vores egen seng. Jeg kan absolut ingen forskel høre deroppe efter de blev tilføjet. Det er ene og alene subwoofer og dybe frekvenser fra store gulvhøjttalere, der virkelig går igennem vægge, gulve og lofter. Mængden og placeringen af de mindre "effekt-højttalere" har næsten intet at sige.
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det bør vel næppe være et problem, bor selv i lejlighed, har et normalt SR anlæg og en kraftig sub, der har aldrig været problemer.

Vild generalisering at lave alligevel.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu