recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl
    Sendt: 06-Juli-2021 kl. 22:32
Hej 

Har lige købt Delicate Sound of Thunder (3 x 180 g vinyl) men på nummeret Signs of life (nr. 2 side A første LP) kommer der en underlig lyd i min venstre højtaler ved afspilning. Det er 3 små bip som passer med omdrejningen af pladen men som intet har med selve musikken/nummeret at gøre. Det er kun på dette nummer på denne plade. 

Er der andre der har denne udgives om evt. kan tjekke om I også oplever disse 3 små bip.

På forhånd tak


Redigeret af DanishCanadian - 06-August-2021 kl. 14:13
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 08:29
Er det ikke bare Pink Floyds lyd? Da de brød igennem i tresserne forlød det, at de skulle have været elektrikere og ikke musikereLOL.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det ikke bare Pink Floyds lyd? Da de brød igennem i tresserne forlød det, at de skulle have været elektrikere og ikke musikereLOL.

Flemming
Nej, det er slet ikke en del at lydbilledet. Falder helt udenfor selve nummeret. Jeg spekulerer om det er mit setup der ikke er helt godt eller om det er en fejl i indspilningen. Signs of life er et af de numre der ikke er at finde på original udgivelsen. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 12:47
Den er på delicate sound of thunder (2019 remix) (live)   tidal hifi

Redigeret af gasolin - 07-Juli-2021 kl. 16:30
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Den er på delicate sound of thunder (2019 remix) (live)  

Er lyden også på den udgivelse eller er det nummeret du hentyder til? Signe of life var ikke med på den originale 1988 udgave.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 13:43
numret

Jeg kan ikke umiddelbart høre det
Til top
Morten Bay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten Bay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 18:58
Jeg har lige lyttet hi-res-versionen igennem fra The Later Years-boksen. Jeg kan ikke høre noget usædvanligt i venstre side. Kan du give os et tidspunkt, hvor de tre bip begynder? Måske kan vi løse gåden ad den vej.

Jeg vil i øvrigt gerne benytte lejligheden til at høre, om der er andre, der hader det nye mix af 'Money' fra DSOT? Jeg synes, det er superærgerligt, at de har pillet så meget af jam-stykket ud, og især Guy Pratts bas-solo, hvilket de i øvrigt også har gjort på indspilningen af Knebworth-koncerten. Grrr.


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 19:03
Jeg har også The Lateer Years på vinyl og der er Sings of Life ikke på??? Den skæring jeg oplever lyden på er fra DSOT, den nyeste tripper vinyl udgivelse med 9 ekstranumre som ikke var med på originaludgivelse fra 1988. Heriblandt Signs of Life. Har aldrig oplevet de 3 bip på andre udgivelser så tror det er specifikt på den nye udgives. Jeg efterlyser egenligt andre med præcis samme tripper vinyl for at hører om de oplever det samme. Vender lige tilbage mit Money versionen senere Wink

Men tak for input.


Redigeret af DanishCanadian - 08-Juli-2021 kl. 19:04
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 20:50
Nu har jeg lige lyttet til nummeret på Apple Music som har 2019 udgaven af DSOT. Her her er lyder der ikke. Så måske noget der er forbeholdt vinyl. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 20:55
Rens pladen og pickuppen

Rids i pladen ?  
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Morten Bay Morten Bay skrev:


Jeg vil i øvrigt gerne benytte lejligheden til at høre, om der er andre, der hader det nye mix af 'Money' fra DSOT? Jeg synes, det er superærgerligt, at de har pillet så meget af jam-stykket ud, og især Guy Pratts bas-solo, hvilket de i øvrigt også har gjort på indspilningen af Knebworth-koncerten. Grrr.

Vil give dig ret i at den originale med Guy Pratts bas solo er federe....


Redigeret af DanishCanadian - 08-Juli-2021 kl. 21:01
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Rens pladen og pickuppen

Rids i pladen ?  

Pladen er sprit ny. Det samme er pickuppen. Pladen er renset. Der er umiddelbart ikke noget at se på pladen i for at ridser. Det lyder heller ikke som en ridse men mere noget i selve indspilningen. Jeg må prøve at få lyttet til nummeret på en anden pladespiller.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu