recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 21:07
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 21:14
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Rens pladen og pickuppen

Rids i pladen ?  

Pladen er sprit ny. Det samme er pickuppen. Pladen er renset. Der er umiddelbart ikke noget at se på pladen i for at ridser. Det lyder heller ikke som en ridse men mere noget i selve indspilningen. Jeg må prøve at få lyttet til nummeret på en anden pladespiller.
Men det er jo ulempen med lp. Der er kommer nemt fejl i sporet og det er ikke altid det kan ses  ed det blotte øje.

Det er jo kunnet lille hak der kan give en lyd. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Rens pladen og pickuppen

Rids i pladen ?  

Pladen er sprit ny. Det samme er pickuppen. Pladen er renset. Der er umiddelbart ikke noget at se på pladen i for at ridser. Det lyder heller ikke som en ridse men mere noget i selve indspilningen. Jeg må prøve at få lyttet til nummeret på en anden pladespiller.
Men det er jo ulempen med lp. Der er kommer nemt fejl i sporet og det er ikke altid det kan ses  ed det blotte øje.

Det er jo kunnet lille hak der kan give en lyd. 

Jeps det er jeg helt med på. Vil blot gerne vide om det er noget i mit setup der gør at jeg høre lyden eller om det er selve skiven. Er det skiven vil jeg henvende mig til biksen hvor den er købt og lige tage den med dem og evt. bede om en bytter. Det skal ihf. prøves. Er det ikke skiven må jeg jo finde ud af hvorfor jeg får den lyd i mit system Smile
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 22:38
Prøv at tjekke nåletrykket og vta, hvor meget den køre i midten,venstre eller højre side af rillen
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 13:30
Er det i starten af nummeret? Jeg har hørt det på Spotify og der er der en lyd, som minder om det du skriver i starten af nummeret. Det var tydeligt at høre og lød ikke som en fejl (streamet version)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 14:32
Har nu tjekket min skive på to andre pladespillere, inkl. den i butikken hvor pladen er købt og lyden er nu hørt på 3 pladespillere. Så ikke mit setup den er gal med. Butikken mener heller ikke at lyden er noget der skal være på udgivelsen. Har selv lyttet til flere digitale versioner af udgivelsen og lyden er kun til stede på vinyl.

Butikken har bestilt et nyt eksemplar hjem til mig. Han havde ikke lige flere. Har solgt ca. 10 stk siger han og har ikke haft henvendelse fra andre. Vi må se når jeg får mit nye eksemplar om det ændre noget.


Redigeret af DanishCanadian - 09-Juli-2021 kl. 16:21
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 15:27
Dejligt med god forretning der servicerer kunderne :)
Hvor er det i landet?

Mvh
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2021 kl. 22:24
Roskilde, Vinylfreak
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 13:44
Har du fået den nye plade ?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2021 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har du fået den nye plade ?

Nej ikke endnu. Røg lige i brædderne efter mit 2. vaccinations stik så kommer først i byen i morgen hvor jeg måske får det nye eksemplar. 
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2021 kl. 12:43
Jeg oplevede i 80'erne at have en fejl på en single (Shakin' Stevens - Cry just a little bit... mener jeg). Nålen hoppede over et meget kort stykke inde i sangen på mit, dengang konfirmationskøbte, alt i et Philips anlæg. Det skete ikke hos pladeforhandleren og ved tredie eksemplar måtte vi indse at min, og kun min, pladespiller ikke kunne lide det bestemte lille sted på singlen.
Heldigvis på nummeret også på album... uden problemer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu