recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2021 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Jeg oplevede i 80'erne at have en fejl på en single (Shakin' Stevens - Cry just a little bit... mener jeg). Nålen hoppede over et meget kort stykke inde i sangen på mit, dengang konfirmationskøbte, alt i et Philips anlæg. Det skete ikke hos pladeforhandleren og ved tredie eksemplar måtte vi indse at min, og kun min, pladespiller ikke kunne lide det bestemte lille sted på singlen.
Heldigvis på nummeret også på album... uden problemer.

Tak for din historie. Det hjælper mig dog ikke rigtig nærmere om det er mit eksemplar af DSoT eller en generel fejl i 2019 udgaven. 

Jeg har testet min plade på 3 forskellige pladespillere med forskellig pickup (MM og MC). Pladespillere har meget forskelligt pris fra 3500 til 16000 kr. Samme resultat på alle 3 setup. Det ene setup er netop hos pladeforhandleren. Her er ikke tale om et hak eller at pickuppen hopper. Her er tale om en lyd i selv indspilningen som absolut ikke bør være der. Som tidligere skrevet er lyden ikke at finde på hverken CD/streaming udgaven af DSoT 2019 remix udgaven - kun på (min?) vinyl.   
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2021 kl. 17:12
Så kommer afslutningen på historien. Modtog mit nye eksemplar at DSoT fra min forhandler og lyder er heldigvis IKKE at finde på mit nye eksemplar Clap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu