recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision Eclipse 65“ pixelfejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision Eclipse 65“ pixelfejl

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:


Det kan sagtens være en demomodel selvom du har fået en af de første BeoVision Eclipse modeller. Ovenpå Eclipse SoundCenter sidder et helt regulært LG C7 OLED TV, som blev lanceret på markedet i foråret 2017. Altså ikke skærmpanelet fra et LG C7, men hele TV'et. Det er derfor du også har webOS-platformen og andre LG-funktioner i dit BeoVision Eclipse.



Hej Rasmus,

Det er altså noget sludder,

Det er baseret på et C7, men er I en helt anden kasse, uden højtaler, anden bagpanel samt mulighed for at skjule kabler.

Se evt. jeres egen anmeldelse.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 10:40
Regulært er måske ikke det rigtige udtryk, nej. Jeg ved dog ikke, om jeg vil kalde det en helt anden klasse. Måske vi kan mødes på halvvejen og kalde det et modificeret LG C7 Smile
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Regulært er måske ikke det rigtige udtryk, nej. Jeg ved dog ikke, om jeg vil kalde det en helt anden klasse. Måske vi kan mødes på halvvejen og kalde det et modificeret LG C7 Smile

Jeg mente plastikken omkring tv''et er en helt anden, vi er enige om at softwaren bare er modificeret.

Men Højtalerne smuttede også i denne modificering.

Det jeg bare ville sige er at der absolut 0% chance for at han har fået et demo panel som du skriver. Når han købte Eclipse da den blev lanceret.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 08:34
Om det er er internt B&O har kørt demomateriale, i en butik, eller om det er LG, er jo svært at sige. Men burn-in fra demo-billedet kommer jo et sted fra.

Skærmene produceres hos LG og selv de modificerede skærme til Eclipse har været i produktion længe før skærmene kan leveres til slutkunder. Næste års modeller vil LGs interne afdelinger og andre inviterede allerede kunne se i funktion i Sydkorea til efteråret.
Til top
Gyzzo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gyzzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 20:55
Det ser ud til, at der står OLED BANDING.

Jeg gætter på, at skærmen har vist et billede som nedenstående, inden billedet blev taget.

Hvilke billedindstillinger bruger du?




Redigeret af Gyzzo - 14-Juli-2021 kl. 21:02
Til top
Bids Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bids Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 21:34
Det tror jeg du har ret i, det er også forsvundet med pixelopfrisk, men desværre er bjælkerne og vertikal linje blevet tydligere.

Hvad tænker du, ang billedindstillinger?

OLED-LYS 50
Kontrast 100
Lysstyrke 50
Skarphed 20
Farve 50
Farvetone 0

Dynamisk kontrast, Fra
Super opløsning, Lav

Støjreduktion, Lav
MPEG støjreduktion, Lav
Sort niveau, Lav

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Bids Bids skrev:


Kontrast 100

Av……..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bids Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bids Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bids Bids skrev:


Kontrast 100

Av……..


Klaus

Det må du gerne uddybe? :)

B&O der har sat det op og tilpasset det
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Bids Bids skrev:

Det må du gerne uddybe? :)


Som jeg forstår det på LG's menuer, er kontrasten hvor du sætter hvor hvidt billedet skal være, når der vises hvidt og, hvor langt der er ned til sort.
Læser jeg Flatpanels test af LG 7 serie af OLED, ender de på 85% efter kalibrering.
For høj lysstyrke er dog slemmere til at give burn-in.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 14-Juli-2021 kl. 23:36
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gyzzo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gyzzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2021 kl. 08:54
Ja, prøv i stedet:

ISF Ekspert (Mørkt rum)

OLED-LYS: 60
Kontrast: 85
Lysstyrke: 50
Skarphed: 0-10
Farve: 50
Farvetone: 0

Farvetemperatur: Varm2
Gamma: 2.2

Dynamisk kontrast: Fra
Super opløsning: Fra

Støjreduktion: Fra
MPEG støjreduktion: Fra
Sort niveau: Lav

Under hvidbalance kan du evt. give R-høj nogle nøk ned. Det bedste er naturligvis at måle med et colorimeter, men man går sjældent galt i byen med at sænke R-høj en smule.


Redigeret af Gyzzo - 15-Juli-2021 kl. 18:31
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2021 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Gyzzo Gyzzo skrev:

Ja, prøv i stedet:

ISF Ekspert (Mørkt rum)

LED-LYS: 60
Kontrast: 85
Lysstyrke: 50
Skarphed: 0-10
Farve: 50
Farvetone: 0

Farvetemperatur: Varm2
Gamma: 2.2

Dynamisk kontrast: Fra
Super opløsning: Fra

Støjreduktion: Fra
MPEG støjreduktion: Fra
Sort niveau: Lav

Under hvidbalance kan du evt. give R-høj nogle nøk ned. Det bedste er naturligvis at måle med et coloritmeter, men man går sjældent galt i byen med at sænke R-høj en smule.
Helt ubrugeligt, det er indstilling til et LCD TV.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2021 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bids Bids skrev:

Det må du gerne uddybe? :)


Som jeg forstår det på LG's menuer, er kontrasten hvor du sætter hvor hvidt billedet skal være, når der vises hvidt og, hvor langt der er ned til sort.
Læser jeg Flatpanels test af LG 7 serie af OLED, ender de på 85% efter kalibrering.
For høj lysstyrke er dog slemmere til at give burn-in.

Klaus
Oled ligger højt i kontrast. På mit Panasonic er værdierne:

Proffessionel2 (aften)
Belysningsniveau 37
Kontrast 90
Lys 0
Farve 50
Nuance 0
Skarphed 30
Farvetemp Varm2
Levende farve Fra
Colour remaster Fra
Omgivelsessensor Fra
Støjreduktion Fra
MPEG remaster Fra
Resolution remaster Fra
Remaster m. dynamisk ræk. Fra
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu