recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beovision Eclipse 65“ pixelfejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beovision Eclipse 65“ pixelfejl

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 09:14
Det er et oled-TV?

Med den placering ligner det helt ærligt burnin fra undertekster. Hvis b&o gør noget ved det, vil det overraske mig meget...
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 09:26
Ja, første billede ligner burn-in. Andet billedet ligner et andet problem. Jeg synes godt at du kan prøve at trykke B&O på maven. Det skal ikke ske på et TV efter så kort tid.
Til top
Bids Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bids Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja, første billede ligner burn-in. Andet billedet ligner et andet problem. Jeg synes godt at du kan prøve at trykke B&O på maven. Det skal ikke ske på et TV efter så kort tid.

Det er åbenbart et udbredt problem med LG og deres oled. Har søgt på nettet efter supergris havde er svar til indlægget Striber på DR. Som jeg kan læse det er det en panelfejl, når skærmen deler sig i 2 halvdele. 

Det er en grayscale test af mit Eclipse. I den lyse firkant der er i højre side af billedet, kan man faktisk se der står OLED.


Vi må se hvad de siger, men umiddelbart var garantien udløbet, så det var ikke deres problem. 

Det var sgu bedre da de selv lavede skærmene, har aldrig haft problemer med mit 7-55. 




Redigeret af Bids - 09-Juli-2021 kl. 11:16
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 11:24
Mht. teksten OLED, der er brændt fast: Er det et billede, som du selv har haft kørende på skærmen i perioder? Hvis ikke, så har du fået en udstillingsmodel og så har du da pludselig en noget stærkere sag, med mindre du har accepteret det ved køb.

Nu hvor jeg tænker over det, så kan det faktum, at skærmen er 'delt i to' også stamme fra et demobillede. Der bruges ofte disse før/efter billeder på udstillingsskærme.

Ja, der er efterhånden en del eksempler på burn-in på OLED TV. De påstår, at det er blevet bedre på de senere generationer af OLED-panelet, men det kan vi jo først reelt vide, når der er gået nogle år.


Redigeret af Rasmus Larsen - 09-Juli-2021 kl. 11:27
Til top
Bids Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bids Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 11:55
Nej, det er ikke et billede jeg har haft kørende på noget tidspunkt og har ikke godkendt demomodel. Ville dog undre mig hvis det var en demo, da jeg fik den først 65” der kom til Odense, mener jeg fik den i slut august måned 2017. (Men kan ikke vide om den har stået på fabrikken som model inden den blev send ud)

Men det men skærmen deler er kommet fra den ene dag til den anden, det samme med den de bjælker.

Men vil da nævne det for B&O om det er en demomodel jeg har fået


Redigeret af Bids - 09-Juli-2021 kl. 11:55
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 12:15
De kører ikke sådanne billeder på fabrikken. I kvalitetskontrollen af OLED-paneler vises primært et lille felt, der fylder 10% af skærmens midte (såkaldt 10% vindue til kalibrering/måling), samt ensfarvede fuldskærmbilleder.

Det kan sagtens være en demomodel selvom du har fået en af de første BeoVision Eclipse modeller. Ovenpå Eclipse SoundCenter sidder et helt regulært LG C7 OLED TV, som blev lanceret på markedet i foråret 2017. Altså ikke skærmpanelet fra et LG C7, men hele TV'et. Det er derfor du også har webOS-platformen og andre LG-funktioner i dit BeoVision Eclipse.

Burn-in er uensartet aldring af pixels i skærmpanelet. Alle lysdioder ældes, men det bliver først for alvor synligt, hvis de ældres forskelligt. Der et system i skærmen, som forsøger at kompensere for uensartet ældning over tid. Min teori – jeg har et LG E6 OLED fra 2016 stående med antydning af burn-in – er, at systemet på et eller andet tidspunkt ikke kan kompensere for forskellene længere. Ligesom hos dig, så opstod problemet i min LG E6 fra den ene dag til den anden (sikkert i forbindelse med den anti-burn-in process, som skærmen står og kører mens den er slukket).

Jeg har forsøgt at tyde, hvad der står under OLED (noget med SA eller BA?). Hvis du tager et langtidseksponeret billede af 5% grå skærmen, så vil du nok kunne tyde det og måske finde frem til demobilledet, der har været vist på skærmen.
Til top
Bids Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bids Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 15:23
Har prøvet at lege lidt med eksponeringen på orginal billedet. Tror du har ret i der står SA og så måske også et M. Så SAM siger det dig noget Rasmus?



Redigeret af Bids - 09-Juli-2021 kl. 18:10
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2021 kl. 09:34
Det er nok samme fejl som admin på digitalt.tv oplever.


MVH
Palleba
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
Bids Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bids Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2021 kl. 14:00
Ja, virker til vi har samme problem og som jeg har fundet ud af, mange andre også har. Der kan gå fra et par uger til år før det kommer. Men ved alle så kommer det fra den ene dag til den anden.

Jeg har både burn in og verticalline. (Ligner næsten der er fejl i dynamic tone mapping)






Redigeret af Bids - 11-Juli-2021 kl. 15:10
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 05:38
Oprindeligt skrevet af Bids Bids skrev:

Har prøvet at lege lidt med eksponeringen på orginal billedet. Tror du har ret i der står SA og så måske også et M. Så SAM siger det dig noget Rasmus?


Nej, jeg kan desværre heller ikke tyde det.
Til top
Bids Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bids Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 08:37
efter laaaang tid på nettet, så fandt jeg på udlandske sider at der var en gratis udskiftning.

Ringer så til LG support, han siger der kun er 2 år garanti.

Henviser så til deres meddeles 8-11-2020 og så var det pludseligt rigtigt nok 🤦🏼‍♂️

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2021 kl. 09:32
Gik de med til at udskifte OLED-panelet? Supportsagen dækker jo som udgangspunkt kun strømforsyningen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu